loading...
قهوه دات کام
admin بازدید : 5 1403/04/04 نظرات (0)

یک روش تهیه کردن قهوه را انتخاب کنید که مطابق با سلیقه شما باشد. قهوه ساز های محبوب این روزها عبارتند از: انواع دستگاه اسپرسو ساز نیمه صنعتی یا خانگی، قهوه ساز های فیلتری، قهوه ترک، موکاپات. هر روش یک تجربه دم کردن منحصر به فرد را ارائه می دهد، بنابراین روشی را انتخاب کنید که با علاقه شما هماهنگ باشد. اما فراموش نکنید در انتخاب قهوه‌ساز برای آشپزخانه، این موارد را در نظر بگیرید تا بهترین تجربه را داشته باشید. فضای موجود کافی بار، توان مصرفی، کیفیت ساخت، سهولت استفاده، ویژگی های خاص دستگاه و درنهایت قیمت قهوه ساز.
شاید باورش سخت باشد، اما دستگاه قهوه ساز روی پیشخوان شما بدون ترازوی دیجیتال قهوه خوب، تقریبا بی فایده است. مهم نیست که این دستگاه، یک اسپرسو ساز با تکنولوژی بالا باشد یا یک قهوه ساز فیلتری ساده، درست کردن یک فنجان قهوه با طعم عالی بدون وزن کردن دانه‌ها تقریبا غیرممکن است. ترازو دیجیتال بهترین راه برای بهبود قهوه شما در تمام این روش‌های درست کردن قهوه است. زیرا ترازوی دیجیتال قهوه برای اندازه گیری دقیق دانه های قهوه و میزان آب ضروری است. استفاده از ترازوی قهوه (اسکیل) تایم مور به شما کمک میکند نسبت ایده آل قهوه به آب را حفظ کنید، یک عامل بسیار مهم در تهیه کردن قهوه لذت بخش و خوشمزه.
کتری قهوه که به نام کتل قهوه یا کتری گردن غاز نیز شناخته می شود، ابزاری تخصصی است که در دم کردن قهوه استفاده می شود. به طور معمول دارای یک دهانه بلند و باریک با گردن خمیده شبیه گردن غاز است، از این رو نام آن را به خود اختصاص داده است. این طراحی منحصر به فرد امکان ریختن دقیق، ثابت و کنترل شده آب داغ را روی تفاله قهوه، به ویژه در روش های دم کردن قهوه ریخته و قطره ای فراهم می کند. کتل ها انواع مختلفی دارند که مدل های برقی یا ترمودار، کارآمدتر از سایر مدل ها هستند.
تمام قهوه ساز های دمی به فیلتر مخصوص خود نیاز دارند. زیرا فیلترها، با به دام انداختن تفاله های قهوه و همچنین اجازه عبور قهوه دم شده، که نتیجه آن یک فنجان قهوه تمیز و بدون رسوب می شود، نقش مهمی در فرآیند دم کردن قهوه دارند. انتخاب فیلتر می تواند بر طعم و بدنه قهوه تأثیر بگذارد، بنابراین امتحان کردن انواع مختلف این فیلترها می تواند به شما کمک کند فیلتری را پیدا کنید که با ترجیحات شما مطابقت دارد. رایج ترین فیلترها عبارتند از: فیلترهای ساخته شده از کاغذ (یکبار مصرف)، پارچه ای (قابل استفاده مجدد)، فلزی (دائمی).
source: ساخت کافه بار خانگی

admin بازدید : 7 1403/04/03 نظرات (0)

قهوه راه درازی را طی کرده است و از یک نوشیدنی ساده صبحگاهی به یک مهارت و هنر که شامل روش‌های مختلف دم کردن و ایجاد طعم ‌های مختلف است، رسیده است. حال ترازو باریستا به یک ابزار کلیدی در دستیابی به این سطح از دقت تبدیل شده است. سطحی که باعث می ‌شود طعم، قدرت و عطر فنجانی از قهوه پایدار و لذت ‌بخش فراهم گردد. امروزه قهوه پوره اور و قهوه های دمی به دلیل سادگی و طعم های غنی و ظریفی که از ذرات قهوه استخراج میکند، محبوبیت زیادی پیدا کردند. 
ترازو دیجیتالی به باریستاها کمک میکند تا به دقت وزن دقیق دانه های قهوه ی خرد شده با آسیاب قهوه و آب را اندازه‌گیری کنند. همچنین به آنها اجازه می دهد تا جریان آب را کنترل کنند و میزان ریزش را به طور کامل نظارت کنند. این سطح از دقت، بستر قهوه یکنواخت را تضمین میکند، در نتیجه یک فنجان قهوه قوب، متعادل و عالی را ایجاد میکند. در قلمرو اسپرسو، جایی که زمان و دوز (میزان) قهوه بسیار مهم است، مقیاس و دقت باریستا در مرکز توجه قرار می گیرد. 
با کمک ترازو دیجیتالی، باریستاها می توانند میزان قهوه را به دقت اندازه گیری کنند. همینطور زمان استخراج قهوه را برای رسیدن به یک شات عالی درنظر بگیرند. (برای خرید اسپرسو ساز صنعتی تماس بگیرید). توجه به جزئیات، تجربه درست کردن صحیح قهوه اسپرسو را افزایش می دهد، باعث می شود تمام مواد مفید از ذرات قهوه خارج شوند، و درنهایت فنجان قهوه ای قوی و معطر ایجاد می شود. 
افزون بر این ترازو باریستا اندازه گیری دقیق تفاله قهوه و آب را تضمین میکند که منجر به یکنواختی در هر دم می شود. این دقت برای حفظ مشخصات طعم و قدرت مورد نظر، ارائه یک فنجان قهوه قابل اعتماد و قابل تکرار در هر بار بسیار مهم است. یکی از وظایف اصلی و مهم باریستا، اندازه گیری دقیق و ثابت پودر قهوه و آب است. دستیابی به نسبت کامل قهوه به آب برای استخراج طعم های دلخواه از دانه ها بسیار مهم است. 
این مقیاس به باریستاها و علاقه مندان به قهوه اجازه می دهد تا با نسبت های مختلف آزمایش کنند و مشخصات طعم را مطابق با ترجیحات و سلیقه فردی تنظیم کنند.  علاوه بر این انجام آزمایش های مختلف، باریستا را قادر می ‌سازد تا دستورالعمل‌های خود را بهبود ببخشد تا به تعادل کامل طعم‌ ها دست یابد. رسیدن به ثبات در دنیای قهوه کلید اصلی است، و مهارت باریستا تضمین میکند که هر فنجان، هر بار، با دقت یکسانی دم می شود.
source: خرید بهترین اسکیل باریستا

admin بازدید : 13 1403/03/12 نظرات (0)

استخراج قهوه با قهوه ‌ساز کمکس یک روش دستی و خاص است که به تولید قهوه با طعم تمیز، قوی و با کیفیت منجر می شود. مرحله اول آماده ‌سازی قهوه‌ ساز و فیلتر قهوه آن: قهوه‌ساز کمکس را بر روی فنجان یا قوری سرو مخصوص آن قرار دهید، فیلتر را تا زده و داخل دهانه نگه دارید. آب داغ را به منظور شستشوی فیلتر و قهوه ساز، بر روی آنها بریزید.
آسیاب کردن قهوه: دان قهوه مورد استفاده را به میزان مناسب کمکس آسیاب کنید. تعیین میزان قهوه بستگی به تعداد فنجان‌های مورد استفاده دارد. مرحله شکوفه زدن: قهوه آسیا شده را در وسط فیلتر قهوه بریزید و آب داغ (درجه آب ۹۳-۸۵) را به قهوه ها اضافه کنید. با ریختن آب گرم به مرور روی قهوه، استخراج قهوه آغاز می‌شود. در این مرحله، آب با دقت و به مقدار مناسب روی قهوه ریخته می‌شود. با تنظیم جریان آب، تماس یکنواخت آب با قهوه ایجاد می شود تا استخراج متوازن و کنترل شده شروع شود.
افزودن آب بیشتر: کمی صبر کنید و سپس مابقی آب را بر روی قهوه بریزید. این کار را به طور متداول در ۲-۳ دور (براساس سلیقه شخصی) انجام دهید. صبر کنید و از مزه آن لذت ببرید: منتظر بمانید تا آب به تدریج از قهوه عبور کند و عصاره قهوه در فنجان یا قوری سرو جمع شود. این فرآیند معمولا حدود ۲-۳ دقیقه زمان می‌برد. (برای خرید ست دریپر و سرور تایم مور اینجا کلیک کنید)  مراحل دم آوری قهوه با قهوه ساز V60 همانند قهوه ساز کمکس است. 
با این تفاوت ها که: نحوه تا زدن فیلتر ها فرق میکند، میزان آسیاب کردن دانه های قهوه یکسان نیست، مدت زمان دم آوری یکی نمی باشد، تکنیک ریختن آب بر روی قهوه متفاوت است. طراحی و شکل قهوه‌ ساز کمکس: قهوه‌ ساز کمکس دارای یک طراحی جالب، کلاسیک و جمع و جور است. این قهوه ساز ها اغلب یک مخزن آب دارند که بر روی آن مقدار مناسب قهوه ریخته می‌ شود. همچنین دارای یک کمربند چوبی یا پلاستیکی می باشد که به‌ باعث می شود راحت تر آن را در دست گرفت.
قهوه ساز V60 دارای یک شکل مخروطی است که به دقت طراحی شده تا امکان استخراج بهینه قهوه را فراهم کند. این قهوه ‌ساز ها به صورت دستی بر روی فنجان یا ظرف قهوه قرار می‌ گیرند. اغلب از موادی مانند سرامیک، شیشه و یا فلز ضد زنگ ساخته می‌ شود.
source: خرید قهوه ساز کمکس یا V60

admin بازدید : 16 1403/02/24 نظرات (0)

انواع آسیاب‌ دستی برند "Time More" از جمله ابزارهای حیاتی برای علاقمندان به قهوه محسوب می‌شوند. این آسیاب های دستی مانند ترازوی دیجیتالی تایم مور، با طراحی ساده و عملکرد قوی خود، توانسته‌اند جایگاه خود را در بازار قهوه‌ سازی به دست آورند. برخی از ویژگی‌های برجسته این برند شامل دقت بالا در آسیاب کردن، قابلیت تنظیم درجه آسیاب، ساختار محکم و مواد با کیفیت است. آسیاب‌ دستی تایم مور با تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مانند ماکرومتریک و دیسک‌های سرامیکی، توانایی ارائه ذرات قهوه یکنواخت و بهتر را دارند. 
این آسیاب‌ها مناسب برای هر دستگاه قهوه‌سازی از جمله اسپرسو، فیلتر، و فرانچ‌پرس می‌باشند. همچنین، طراحی زیبا و کم‌صدا، آنها را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده در منازل و محیط‌های تجاری تبدیل کرده است. مدل های آسیاب‌ دستی برند تایم مور با جزئیات دقیق و کیفیت بالا، توانسته‌اند به یکی از مورد توجه‌ترین انتخاب‌ها در جامعه قهوه‌دوستان تبدیل شوند. طراحی زیبا و ساده آنها باعث شده است که به عنوان یک قطعه‌ی دکوراسیونی نیز جذابیت داشته باشند. اما جذابیت اصلی این آسیاب‌ دستی های تایم مور در عملکرد قوی و دقت بالای آنهاست. 
این مدل های آسیاب دستی تایم مور‌ با توجه به انواع مختلف دیسک‌ها و تکنولوژی‌های مورد استفاده در آنها، قابلیت تنظیم درجه آسیاب را به شکلی عالی فراهم می‌کنند که کاربران می‌توانند ذرات قهوه را بر اساس نیاز و سلیقه خود تنظیم کنند. همچنین، ساختار محکم و مواد با کیفیت استفاده شده در ساخت این آسیاب‌ها، طول عمر آنها را بالا برده و از دوام و پایداری آنها تضمین می‌کند. این ویژگی‌ها به همراه عملکرد بی‌نقص آنها، Time More را به یکی از برندهای برجسته و محبوب در صنعت قهوه‌سازی تبدیل کرده است.
source: قیمت آسیاب دستی تایم مور

admin بازدید : 16 1403/02/11 نظرات (0)

آسیاب‌های دستی با ساختار ساده و بدون قطعات پیچیده، نگهداری و تمیز کاری آسانی دارند. (خرید بهترین اسپرسو ساز نیمه صنعتی، اینجا را کلیک کنید). این مزیت به کاربران امکان می‌دهد تا به راحتی هر بخشی از آسیاب قهوه دستی را پس از استفاده، باز کرده و آنها را با یک پارچه نرم و مرطوب تمیز کنند. راحتی استفاده و نگهداری از گرایندر ویژگی هایی هستند که در تجربه کاربری و دوام آسیاب تأثیر مستقیم دارند. 
آسیاب‌های قهوه دستی که با ساختار ساده و عملکرد شفاف طراحی شده‌اند، سهولت در استفاده را به کاربران ارائه می‌دهند. اغلب این آسیاب‌ها دارای دسته‌های چرخشی ساده هستند که کاربران می‌توانند به راحتی دانه‌های قهوه را آسیاب کنند، بدون نیاز به تنظیمات پیچیده یا استفاده از برق. ظرفیت آسیاب به تعداد دانه‌های قهوه‌ای اشاره دارد که در یک زمان مشخص، توسط دستگاه خرد می شوند. 
این ظرفیت می‌تواند از آسیاب‌های کوچک برای یک کاپ قهوه تا آسیاب‌های بزرگ تجاری برای استفاده در کافه‌ها متغیر باشد. برای استفاده شخصی، آسیاب با ظرفیت کمتر کافی است. اندازه و وزن آسیاب نیز نکته مهمی است که در انتخاب گرایندر قهوه دستی باید در نظر گرفته شود. گرایندرهای قهوه دستی اغلب اندازه کوچک و وزن سبکی دارند، که امکان حمل و نقل آسان آنها را فراهم میکند. این ویژگی به عنوان یک ابزار سفر و یا استفاده در مکان‌های مختلف، از جمله دفتر کار، کمپینگ، … بسیار مفید است(مانند انواع مینی پرسو).
قیمت و برند به شکل مستقیم بر کیفیت، دوام، و تجربه کاربری تأثیر می‌گذارند. قیمت و برند معمولا با کیفیت و عملکرد آسیاب مرتبط هستند. برندهای معتبر برای ساخت گرایندرهای دستی، اغلب از مواد با کیفیت و فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کنند که تأثیر مستقیمی بر کیفیت نهایی آسیاب کردن دانه‌های قهوه دارند. در مقابل، آسیاب‌های ارزان قیمت ممکن است از مواد کم‌کیفیت استفاده کنند و کیفیت آسیاب کردن را کاهش دهند.
source: استفاده آسان از آسیاب دستی قهوه

admin بازدید : 34 1402/12/01 نظرات (0)

یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید نگهداری از اسکیل است. بهتر است ترازویی را خریداری کنید که بتوان آن را راحت تمیز کرد. تمیز نگه داشتن ترازو از اهمیت بالایی برخوردار است. پس از استفاده (به ویژه زمانی که زیر پرتافیلتر قرار دارد)، آن را با یک پارچه نرم و خشک پاک کنید. در صورت نیاز، از یک محلول شوینده خفیف استفاده کنید و سپس با پارچه خشک آن را تمیز کنید.
دقت کنید که نباید ترازو را در معرض ضربه، فشار، تماس با آب و مایعات قرار دهید. معمولا اسکیل ها دارای صفحه ای سیلیکونی هستند که طول عمر آنها افرایش یابد. ترازوی باریستا، یکی از ابزارهای مهم و پر اهمیت در فرآیند تهیه قهوه است. انتخاب درست و مسلط شدن بر استفاده صحیح از آن، به باریستاها کمک میکند تا فرآیند تهیه قهوه خود را بهبود بخشند.  در میان مجموعه ابزارهایی که یک باریستا باید داشته باشد، ترازو دیجیتالی باریستا به عنوان یک شریک ساکت و در عین حال محوری عمل میکند.
زیرا اندازه‌گیری دقیق مقادیر قهوه و آب در فرآیند تهیه انواع قهوه ها به عنوان یکی از عوامل اساسی، تاثیر زیادی بر کیفیت نهایی قهوه دارد. حال ترازوی باریستا به عنوان یکی از وسایل مهم برای اندازه‌گیری دقیق مقادیر قهوه و آب در فرآیند تهیه قهوه به کار می‌ رود. در این مقاله به بررسی نکات اساسی در انتخاب و استفاده از ترازوی باریستا خواهیم پرداخت تا به شما کمک کنیم فرآیند تهیه قهوه خود را بهبود ببخشید. قبل از ورود به فرآیند انتخاب ترازوی دیجیتال، فهم اهمیت استفاده از آن ضروری است. 
این ترازوها نقش اساسی در حفظ دقت و ثبات در محاسبه مقدار دقیق قهوه و نسبت آب به را دارند. این میزان از اهمیت ویژه‌ای برای ایجاد یکنواختی در طعم، تنظیم کیفیت و قوام، کنترل کیفیت و انجام فرایند صحیح در تهیه قهوه برخوردار است. ترازوی باریستا برای اندازه‌گیری دقیق وزن قهوه‌ی مورد استفاده، به کار می ‌رود. این ترازوها معمولا دقیق هستند و به باریستاها کمک می کنند تا به تناسب دقیقی از قهوه، آب و دیگر مواد برای تهیه‌ی نوشیدنی‌ های قهوه‌ بپردازند. ترازوهای باریستا برای اندازه‌گیری دقیق وزن قهوه‌ی سرد و گرم، فنجان و دستگاه ‌های قهوه ‌ساز استفاده می ‌شوند. 
source: خرید ترازوی دیجیتال برای باریستا

admin بازدید : 31 1402/11/13 نظرات (0)

ظرفیت قهوه ساز کمکس در اندازه های مختلف از مدل های ۳ تا ۱۰ فنجان تولید و به بازار می شود. در انتخاب قهوه‌ ساز کمکس، معمولا مشخص است که هر مدل چه تعداد فنجان قهوه را می‌ تواند آماده کند. به همین دلیل، موقع خرید باید به این مورد توجه کرد و بر اساس نیاز خود و تعداد فنجان قهوه ای که آماده می کنید، سایز مناسب را خریداری کنید. سبک و طراحی: طراحی قهوه ‌ساز کمکس از نظر سادگی و کاربردی بودن، بسیاری از کاربران را جذب خود کرده است. 
این دستگاه به دلیل طراحی خاص، به راحتی در دکوراسیون هر آشپزخانه ‌ای جای می‌گیرد. در کل، طراحی کمکس از دیدگاه سادگی، زیبایی و کیفیت ساخت به عنوان یک ابزار برجسته برای تهیه قهوه شناخته می ‌شود. قهوه ساز Chemex از جنس شیشه تولید می شود که از لحاظ دوام و ماندگاری، به خوبی مشخص است. با این حال شیشه ‌ای که برای ساخت این دستگاه استفاده می ‌شود، معمولا از جنس شیشه پیرکس یا شیشه‌هایی با کیفیت بالا است که به عنوان موادی محکم و مقاوم شناخته می ‌شوند. 
اگر به درستی با دقت از آن استفاده کنید و در هنگام شستشو و نگهداری دقت کافی داشته باشید، می‌ تواند به مدت طولانی خدمت کند. اما باید به یاد داشته باشید که شیشه قابل شکستن است. بنابراین برخورداری از محافظت و دقت در حمل و نقل ممکن است دوام آن را تضمین کند و بتوانید به مدت طولانی از آن استفاده کنید. فیلتر قهوه قهوه‌ساز Chemex باید برخی ویژگی‌های خاص را داشته باشد تا به بهترین نحو ممکن قهوه را استخراج کند. 
ویژگی هایی مانند: معمولا فیلترهای این قهوه ساز ضخیم هستند تا اجازه ورود روغن‌های دانه قهوه را به عصاره قهوه ندهد. این امر منجر به تهیه قهوه‌ای با طعمی قوی و بدون تلخی می ‌شود. این فیلترها با کاغذهای متفاوتی تولید می شوند. بنابراین فیلتر قهوه ای را خریداری کنید که بر روی طعم قهوه تاثیر نگذارند. همچنین فیلتر باید با اندازه دقیق Chemex شما همخوانی داشته باشد تا از نشت آب جلوگیری کرده و یک فیت محکم و صحیح ایجاد کند.
قیمت قهوه‌ ساز کمکس معمولا متغیر است و به عواملی مانند اندازه، جنس، و منطقه جغرافیایی که در آن خریداری می‌شود بستگی دارد همچنین بسته به متعلقات آن مانند فیلترها و لوازم جانبی دیگر، قیمت ممکن است متغیر باشد. فراموش نکنید قهوه ساز کمکس فقط یه قهوه ساز نیست بلکه می تواند بخشی از نمای دکوراتیو شما باشد. و در آخر توصیه می کنیم نقدها و نظرات دیگر کاربران را مطالعه کنید. اطلاع از نظرات و تجربیات دیگران می ‌تواند در انتخاب شما بسیار کمک کننده باشد.
source: کمکس یک قهوه ساز دستی

admin بازدید : 32 1402/10/26 نظرات (0)

مدل های مختلف آسیاب قهوه در سهولت استفاده، بسیار متفاوت هستند. از این لحاظ، انواع آسیاب‌ قهوه دستی جمع و جور و قابل حمل هستند و نیازی به برق ندارند. اگر قابل حمل بودن برای شما مهم است، این گرایندرها گزینه بسیار خوبی هستند. با این حال، یک آسیاب قهوه دستی نیاز به تلاش فیزیکی دارد و ممکن است زمان بیشتری برای خرد کردن بطلبد. استفاده از آسیاب های برقی راحت تر است. شما یک دکمه را فشار می دهید و دستگاه کار را انجام می دهد و سریعتر از مدل های آسیاب قهوه دستی هستند.
با این حال، آنها بزرگتر هستند و فضای بیشتری از پیشخوان شما را اشغال می کنند. به علاوه، آنها برای کار کردن به برق نیاز دارند. در مورد میزان صدایی که آسیاب‌ها تولید می کنند، آسیاب‌های برقی با تیغه مسطح موتور های قدرتمندتری دارند، درنتیجه صدای بیشتری تولید می کنند. اما آسیاب قهوه با تیغه مخروطی با دور کمتری کار میکند و به موتور قدرتمندی نیاز ندارد، پس صدای کمتری نسبت به گرایندر تیغه مسطح دارد. و به طور کلی آسیاب‌های دستی قهوه بسیار کم صداتر از مدل های برقی می باشند.
آخرین موردی که باید برایتان اهمیت داشته باشد قیمت دستگاه آسیاب است. آسیاب‌های برقی با تیغه مخروطی معمولاً مقرون به صرفه تر از سایر مدل ها هستند و می توانید آنها را با قیمت مناسبی خریداری کنید. آسیاب‌های برقی با تیغه تخت گرانتر هستند زیرا موتورهای قدرتمندتری دارند به همین دلیل برای انواع اسپرسو ساز خانگی و نیمه صنعتی مناسب هستند. همچنین آسیاب‌های قهوه دستی نسبت به آسیاب‌های برقی ارزان قیمت تر هستند. آنها برای اجرا نیازی به برق ندارند و طراحی ساده تری دارند،
بنابراین اگر گزینه بودجه برایتان مهم است و برای درست کردن قهوه زمان کافی دارید، یا اهل سفر و گردش هستید، گرایندرهای دستی گزینه مناسبی می باشند. یکی از رایج ترین سوالاتی که مبتدیان برای درست کردن قهوه می پرسند این است. سوال: برای استفاده از فلان قهوه ساز باید قهوه با چه درجه ای آسیا کنم؟! پاسخ: شما به یک آسیاب قهوه ای نیاز دارید که برای روش دم آوری قهوه دلخواه شما مناسب باشد. چراکه روش‌های دم‌آوری قهوه سایز آسیاب متفاوتی دارند و بعضی از گرایندرها برای آنها بهتر عمل می‌کنند.
این خیلی راحت است اگر بگوییم: از درجه ۳ برای قهوه اسپرسو، یا از درجه ۲۰ برای فرنچ پرس استفاده کنید. اما این حرف کاملا اشتباه است. بیشتر گرایندرهای قهوه دارای درجه بندی هستند اما تنظیمات درجه آسیا در همه آنها یکسان نیست. برخی مدل ها دارای ۸ درجه هستند و برخی دیگر تا ۳۰ درجه هم امکان خرد کردن را دارند. علاوه بر این درست کردن قهوه به فاکتورهای دیگری هم بستگی دارد. به طور مثال گاهی می توان از پودر قهوه درشت با میزان آب کمی استفاده کرد، گاهی از پودر قهوه ریز با حجم آب متوسط. بنابراین بهتر است قهوه را با درجه های متفاوتی خرد کنید تا به بهترین نتیجه برسید.
source: خرید آسیاب قهوه برقی ارزان

admin بازدید : 32 1402/10/05 نظرات (0)

طيف گسترده ‌اي از قهوه ساز ‌ها براي افرادي كه تمايل به خوردن قهوه دارند، وجود دارد. تمام اين قهوه ساز ها علاوه بر كافه ها براي مصارف خانگي هم نيز كاربرد دارند. قهوه ساز سايفون از آن دسته دستگاه هايي مي باشد كه روش دم آوري قهوه با آن كاملا منحصربه فرد است و تجربه دم كردن قهوه با آن برايتان بسيار جديد، كمي پيچيده و خاص خواهد بود.

قهوه ساز سايفون (يا خلاء) از دو محفظه شيشه اي استوانه يا كروي شكل، تشكيل مي شود. يكي از اين محفظه ها مخصوص پودر قهوه است و ديگري مخصوص مخزن آب مي باشد. اما اين دستگاه به يك پايه براي نگهداري اين دو خزن (تمام مدل ها اين پايه را دارند)، فيلتر پارچه اي و يك منبع حرارت هم نيز، نياز دارد. در ابتدا توصيه مي كنيم از هر روشي كه براي درست كردن قهوه استفاده مي كنيد كنار دستتان يك ترازوي ديجيتالي هم قرار دهيد. 

زيرا حتما بايد قهوه را وزن كنيد و اين موضوع براي قهوه‌ساز سايفون هم كاملا صدق ميكند. حال طرز استفاده از اين قهوه‌ساز پيچيده چگونه است؟ مخزن زيرين را با آب پر كنيد، فيلتر قهوه را درون محفظه بالايي قرار دهيد و سپس پودر قهوه را بر روي فيلتر بريزيد. با نسبت ۱۶:۱ يا ۲۸ گرم قهوه و ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم آب. مخزن بالايي را بر روي مخزن آب قرار دهيد و منبع حرارتي را روشن كنيد. حرارت مستمر باعث افزايش بخار آب در قسمت پايين و انتقال تدريجي آن به قسمت بالايي مي ‌شود. 

هنگامي كه قهوه به محفظه بالايي اضافه شد، لازم است آن را هم بزنيد تا قهوه كاملاً تركيب شود. در طي اين فرآيند، آب با دانه ‌هاي قهوه تركيب مي شود. حال با كم كردن و يا خاموش كردن منبع حرارتي، عصاره قهوه پس از عبور از فيلتر دوباره به قسمت زيرين بر مي‌گردد. و در نهايت پس از گذشت ۳ تا ۵ دقيقه يك قهوه قوي و مناسب خواهيد داشت.

source: بهترين قهوه ساز سايفون

admin بازدید : 24 1402/09/19 نظرات (0)

سرمایه گذاری روی یک آسیاب قهوه با کیفیت، برای به دست آوردن نتایج بهتر، چه برای قهوه اسپرسو و چه قهوه دمی، بسیار مهم است. انواع آسیاب قهوه بی شماری در طرح ها و امکانات بسیار متنوع در بازار وجود دارد و طبیعتا در بین آنها دستگاه های زیادی است که برای استفاده مبتدیان عالی باشد. اما با آگاهی از چند موارد به راحتی می توانید گرایندر مناسب مهارت خودتان را خریداری کنید. برخی از آسیاب ها سازوکاری دستی دارند که دانه های قهوه را به ذرات ریز خرد می کنند.
این آسیاب‌ها اغلب مقرون به صرفه‌تر از آسیاب‌هایی برقی هستند، بنابراین گزینه‌ای جذاب برای مبتدیان با بودجه کم هستند. استفاده از آسیاب‌های دستی نیز آسان است و برای شروع فرآیند آسیاب کردن فقط باید دسته آن را بچرخانید. با این حال این گرایندرها دارای اشکالاتی نیز هستند. آسیاب‌های برقی دارای دو سطح ساینده هستند که دانه های قهوه بین آنها به ذرات یکنواختِ ریز تبدیل می شوند. همچنین می‌توانید تنظیمات را با نزدیک‌تر کردن یا دورتر کردن تیغه ها تغییر دهید.
بدین وسیله می توان قهوه ها را ریز تر یا درشت تر آسیا کنید. با استفاده از گرایندرهای برقی می‌توانید برای روش های دم‌آوری مختلف، قهوه خرد کنید.یعنی ریز برای انواع دستگاه اسپرسو ساز، درشت برای قهوه ساز فرنچ پرس و یا متوسط برای قهوه ساز V60. حال که متوجه شده اید آسیاب های برقی عملکرد باکیفیت تری دارند باید به مساله بعدی بپردازیم و آن نوع تیغه گرایندر برقی می باشد. این دستگاه ها دارای دو مدل تیغه هستند. تیغه مخروطی و مسطح.
آسیاب‌های مخروطی از نیروی جاذبه برای کشیدن دانه های قهوه بین دو سطح مخروطی شکل استفاده می کنند. در این دستگاه ها، یک سطح تیغه می‌چرخد و سطح دیگر ثابت است. تیغه های مخروطی می توانند طیف وسیعی از اندازه های آسیاب را تولید کنند. بنابراین همه کاره هستند و می توانند برای روش های مختلف دم کردن قهوه از آنها استفاده کنید. این مدل تیغه در حین آسیا کردن حرارت کمتری تولید می کنند. افزون بر این گرایندرهای برقی با تیغه مخروطی نیاز به نگهداری کمتری دارند.
بنابراین انتخاب خوبی برای مبتدیانی هستند که می خواهند راحتی داشته باشند. هیچ یک از انواع تیغه ها به طور ذاتی بهتر از دیگری نیستند. هر کدام از آنها مزایا، معایب و تنظیمات مختلفی دارند. بنابراین انتخاب بین این دو مدل به نیازهای خاص شما بستگی دارد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید جنس تیغه ها است. این تیغه ها معمولا از جنس فولاد ضد زنگ و یا سرامیک می باشند. تیغه های فولادی ضد زنگ بادوام و مقرون به صرفه هستند و مدل های سرامیکی مقاومت حرارتی بهتری دارند و برای مدت طولانی تری تیزتر می مانند. با این حال شکننده تر هستند و به راحتی آسیب می بینند.
source: آسیاب قهوه خانگی حرفه ای

admin بازدید : 35 1402/08/28 نظرات (0)

آلن آدلر در سال ۲۰۰۵ روش نسبتا جدید ایروپرس (AeroPress) را ایجاد و راه اندازی کرد. قهوه سازی از جنس پلاسیتک مقاوم که دارای ۳ بخش می باشد. مخزن مخصوص پودر قهوه ایروپرس، فیلتر قهوه که در یک سبد قهوه در مرکز قهوه ساز قرار دارد و محفظه دم‌آوری و استخارج عصاره قهوه. بعد از گذشتن چند دقیقع از ریختن آب داغ بر روی ذرات قهوه، برای استخراج عصاره قهوه، یک پیستون به سمت پایین فشار داده می شود و فشار هوا ایجاد می کند تا قهوه دم شده را از فیلتر عبور داده و به فنجان وارد کند.
سایفون یک قهوه ساز فانتزی و پر زرق و برق است با روشی بسیار شگفت انگیز و خاص برای درست کردن قهوه. این قهوه ساز در دهه ۱۸۴۰ در آلمان اختراع شد. روش کار با قهوه ساز سایفون اینگونه است که پودر قهوه در ظرف بالایی ریخته می شود. سپس با افزایش دما و فشار بخار آب داغ، آب جوش وارد مخزن پودر قهوه می شود تا قهوه را غوطه ور کند. هنگامی که حرارت از بین می رود، نیروی جاذبه عصاره قهوه را از طریق یک فیلتر به داخل ظرف پایینی فشار می دهد. و به این صورت قهوه آماده می شود.
یکی از قدیمی‌ترین، ساده‌ترین، سریع‌ترین و ارزان‌ ترین روش ‌های دم کردن قهوه، روش قطره‌ای با استفاده از قهوه ساز های تقریبا مخروطی شکل و فیلتر قهوه است. قهوه ساز های معروف روش چکه ای عبارتند از: Melitta، Kalita Wave و Bee House، قهوه ساز V60. به این صورت که آب داغ به طور یکنواخت روی تفاله قهوه در یک فیلتر کاغذی ریخته می شود. سپس با نیروی جاذبه، قهوه دم آوری شده و به آرامی در ظرف مخصوص می ریزد.
روش فرنچ پرس، که در سال ۱۹۲۹ ابداع شد، به طور گسترده ای به عنوان بهترین ساده ترین و سازگارترین روش برای دم کردن قهوه در نظر گرفته می شود. برخی از افراد معتقدند که قهوه ساز فرنچ پرس طعم های برتر را نسبت روش های دیگر استخراج می کند. به این صورت که در یک طرف استوانه ای شکل، قهوه آسیاب شده را می ریزیم. بعد از غوطه وری ذرات قهوه در آب داغ به مدت چند دقیقه، تفاله های قهوه پرس شده و عصاره قهوه صاف می شود.
بنابراین نت های متفاوت قهوه، کافئین و آنتی‌اکسیدان ‌ها بهتر استخراج و حفظ می ‌شوند. کمکس یک قهوه ساز شیشه ای با طراحی زیبا و شیک است که در سال ۱۹۴۱ توسط پیتر شلمبوم اختراع شد. در این روش از یک فیلتر کاغذی مخصوص کمکس استفاده می شود که ۲۰-۳۰٪ سنگین تر از سایر فیلترهای قهوه می باشد. روش پوراور هم مانند چکه ای می باشد؛ با این تفاوت که ضخامت بیشتر و نوع بافت فیلتر قهوه کمکس، طعم متفاوت تری از قهوه را ایجاد می کند.
سایفون یک قهوه ساز فانتزی و پر زرق و برق است با روشی بسیار شگفت انگیز و خاص برای درست کردن قهوه. این قهوه ساز در دهه ۱۸۴۰ در آلمان اختراع شد. روش کار با قهوه ساز سایفون اینگونه است که پودر قهوه در ظرف بالایی ریخته می شود.
source: قیمت قهوه ساز خانگی

admin بازدید : 34 1402/08/19 نظرات (0)

الینا یکی از شرکت کنندگان مسابقات قهوه ساز دستی ایروپرس میگوید “امروزه ما خیلی بهتر از ۱۵ سال پیش قهوه را میفهمیم. ما ابزارهای بهتری داریم، به درک بیشتری از آب رسیده ایم و کتاب های بسیاری وجود دارند که ما را کمک می نمایند”. جف میگوید “در سال های اول، رقبای جدی تر سعی میکردند با همان نسبت ۱:۱۶ و دمای آب ۹۰ درجه سانتیگراد و زمان دو دقیقه کار خود را پیش ببرند. نتیجه ی آن هم فنجان خوبی از قهوه بود. اما قهوه ی حاصل کمی تلخ و خشک بود.
من به این نکته پی بردم که طعم تلخ آن ناشی از دمای بالای آن است و در دستورالعمل خود دمای آب را پایین آوردم و به ۸۶ درجه سانتیگراد رساندم”. و امروزه شرکت کنندگانی وجود دارند که با آبی با دمای ۷۵ تا ۷۹ درجه سانتیگراد به دم آوری قهوه می پردازند. جالب اینجاست که مارتین زمانی که در رقابت های سال ۲۰۱۴ در مقام دوم ایستاد، از ۸۰ گرم آب با دمای ۳۵ درجه و ۱۳۵ گرم آب در دمای ۹۲ درجه استفاده کرده بود.
علاوه بر این مارتین میگوید که امروز فیلتراسیون آب برای قهوه ساز ایروپرس بیشتر مورد بحث قرار میگیرد و سطحی کاملا متفاوت دارد. باریستاها میتوانند ترکیب آن را نیز دستخوش تغییرات قرار دهند که اتفاقی خوشایند محسوب میشود. پالینا از یک رفرکتومتر برای اندازه گیری سطح عصاره گیری خود استفاده کرد. اما عصاره گیری چیست؟ عصاره گیری فرآیندی است که از طریق آن عطر و طعم قهوه برجسته می شود.
source: قیمت ایروپرس برای مسابقات

admin بازدید : 34 1402/07/28 نظرات (0)

راز یک قهوه سرد عالی با دانه های قهوه عالی شروع می شود. دانه های قهوه با کیفیت بالا و تازه بو داده شده خریداری کنید. سپس آسیاب قهوه را به درستی انتخاب کنید. برای دم کردن قهوه سرد، باید از آسیاب درشت استفاده کنید، اندازه ای مشابه شکر خام یا نمک دریا. آسیاب خیلی ریز می تواند منجر به استخراج بیش از حد دانه های قهوه شود. یک آسیاب قهوه با کیفیت خوب، اندازه آسیاب صحیح را تضمین میکند و قهوه کلد برو شما را صاف و خوشمزه نگه می دارد.
وقتی صحبت از قهوه کلد برو می شود، نسبت قهوه به آب بسیار مهم است. ما نسبت ۱:۸ را توصیه می کنیم. به راحتی می توانید این نسبت را بر اساس ترجیح شخصی خود تغییر دهید. حالا وقت آن است که ذرات قهوه و آب را ترکیب کنید. این مراحل را دنبال کنید: قهوه آسیاب شده را در ظرفی که شبیه به کوزه یا پارچ است، بریزید. البته راحت ترین کار خرید قهوه ساز کلد برو خانگی است. آب سرد یا هم دما با محیط را به آرامی اضافه کنید. روی شیشه یا پارچ را با درب یا پلاستیک بپوشانید و بگذارید ۱۲ تا ۲۴ ساعت در یخچال یا در دمای اتاق بماند.
هنگامی که قهوه سرد شما به عصاره گیری مورد نظر رسید، وقت آن است که قهوه را صاف کنید و لذت ببرید. به این صورت که: یک الک یا پارچه توری ریز روی یک ظرف یا قهوه ساز قرار دهید. آب سرد را به آرامی از صافی عبور دهید تا تفاله ها از عصاره قهوه جدا شوند. دم کرده سرد خود را به یک لیوان یا طرف تمیز منتقل کنید و آن را تا دو هفته در یخچال نگهداری کنید. آن را سرو کنید.
source: قهوه ساز کلد برو و کاربرد آن

admin بازدید : 34 1402/07/15 نظرات (0)

کافی است به انواع کتری های موجود نگاهی بیندازید تا متوجه تفاوت کتری مخصوص قهوه با سایر کتری ها شوید. انواع کتل قهوه عموما با دهانه بلند و باریکشان که تا حدودی خمیده نیز هستند متمایز می شوند. به کتری هایی با این گردن منحنی بلند و منحصر به فرد، یقه غازی یا گاهی اوقات کتری گردن قو هم نیز می گویند. این شکل جالب دهانه کتل فقط به دلایل زیبایی شناختی نیست. 
هرچند که با تمام کتری ها می توان بر روی ذرات قهوه آب ریخت، اما دهانه مخصوص کتل قهوه به شما این امکان را می دهند که جریان آب را در حین ریختن کنترل کنید. به این معنی که می توانید در مورد سرعت ریزش و نحوه حرکت آب خود بر روی قهوه های آسیاب شده دقیق تر باشید. با استفاده از این روش می توانید استخراج بسیار یکنواخت تر، دقیق تر و خوش طعم تر داشته باشید.
چرا استخراج یا عصاره گیری از قهوه مهم است؟ هنگامی که آب داغ با آن دانه های ریز شده قهوه تعامل میکند، ترکیبات را از دانه بیرون می کشد و آن ترکیبات را در آب حل می کند. اولین طعم هایی که ظاهر می شوند کاملا اسیدی هستند. پس از آن طعم های شیرین و میوه ای می آیند و در نهایت طعم تلخ. قهوه ساز کمکس، قهوه سازV60 ، ایروپرس، فرنچ پرس، قهوه ساز سایفون، انواع قهوه ساز کلد برو انواع قهوه ساز هایی هستند که برای دم کردن قهوه با آنها به کتل نیاز است. 
وقتی با این قهوه ساز ها قهوه دم می‌کنید، هدف اصلی این است که مقداری اسیدیته به همراه تمام طعم‌ های خوب در لایه های میانی دانه قهوه و تمام تلخی را از بین ببرید. به این می گویند استخراج یکنواخت و ایده آل. حال برای رسیدن به این هدف، باید به موارد زیادی دقت کنید. مانند: هر یک از آن دانه ‌های قهوه تقریبا به یک اندازه باشند، مدت زمان مناسبی ذرات قهوه با آب در تماس باشند، … . یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید به آن توجه کنید، جلوگیری از عدم بروز کانال سازی (channeling) در قهوه است. 
چنلینگ زمانی اتفاق می‌افتد که نقاط ضعیفی در بستر قهوه شما وجود داشته باشد. درواقع آب می تواند به سرعت یا خیلی کُند، از این نقاط عبور کند و باعث شود قهوه استخراج سریع یا بسیار آهسته داشته باشد. که نتیجه هردوی آنها می شود قهوه ای بد مزه و بد طعم. تکنیک ریختن صحیح و اصولی آب جوش می تواند از کانال شدن قهوه جلوگیری کند. این کار به راحتی و با یک کتل انجام می شود. به این صورت که برای اطمینان از استخراج یکنواخت، باید آب را به مکان های مناسب روی بستر قهوه هدایت کنید.
source: قیمت کتل قهوه دمی

admin بازدید : 42 1402/07/04 نظرات (0)

یکی از مهم‌ترین عواملی که در دم کردن بی‌نقص قهوه شما نقش دارد، نسبت قهوه به آب است، حتی در قهوه هایی با حجم آب زیاد. در حالی که هیچ نسبت دقیق و کاملی برای قهوه ساز فرنچ پرس وجود ندارد، بهترین راهنما چیزی بین ۱:۱۲ و ۱:۱۶ قهوه به آب است. وقتی نسبت قهوه به آب را در نظر می گیرید، مهم است که درمورد طعم دلخواه و مورد پسندِ خود فکر کنید. افزودن قهوه بیشتر و آب کمتر طعم قوی تری را ارائه می دهد و برعکس آن نیز صادق است.
اگر طرفدار طعم قوی هستید، این هوشمندانه است که با نسبتی در انتهای قوی تر شروع کنید یعنی نزدیک به ۱:۱۲٫ زیرا اگر قهوه طعم دلخواه تان را نداشت، همیشه می توانید با اضافه کردن کمی آب داغ برای رقیق کردن فنجان قهوه، طعم آن را بهتر کنید. مهمترین نکته در نحوه اندازه گیری دقیق نسبت قهوه به آب، به تجهیزاتی که دارید و میزان دقیقی که می خواهید انجام دهید بستگی دارد. استفاده از یک ترازوی دیجیتالی کوچک، دقیق ترین روش خواهد بود.
و اگر می خواهید نسبت ۱:۱۲ توصیه شده توسط Bluebottle Coffee را استفاده کنید، برای هر ۳۰ گرم قهوه به ۳۶۰ گرم آب داغ نیاز خواهید داشت. اگر استفاده از ترازو برای شما خیلی سخت است، روش دیگری را به شما پیشنهاد می دهیم. با در نظر گرفتن نسبت آب به قهوه ۱:۱۲ برای استفاده در فرنچ پرس، می توانید به سادگی از یک قاشق اندازه گیری یا یک پیمانه اندازه گیری استفاده کنید.
به این صورت که به ازای هر یک قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده، به ۳/۴ فنجان آب نیاز دارید. هنگامی که این نسبت را کامل کردید، می توانید به سادگی قهوه آسیاب شده را داخل فرنچ پرس ریخته و مستقیما آب را بر روی آنها اضافه کنید.
source: قیمت فرنچ پرس و نسبت آب و قهوه

admin بازدید : 37 1402/06/04 نظرات (0)

قهوه ساز ایروپرس از محبوبیت بسیار زیادی در دنیا برخوردار است. زیرا قهوه ای که با ایروپرس تهیه می شود، قهوه ای قوی، شفاف و غنی می باشد. و حالا مراحل تهیه قهوه با اروپرس: قهوه را حتما با ترازوی دیجیتالی اندازه گیری و آسیاب کنید.

فیلتر ایروپرس را درون پیستون بزرگتر قرار دهید. ایروپرس و فیلتر آن را آبکشی کنید (برای از بین بردن آلودگی های احتمالی و گرم شدن قهوه ساز). قهوه ساز ایروپرس را بر روی فنجان قهوه قرار داده و دانه های قهوه را در پیستون فیلتر دار بریزید. شروع به زمان گرفتن کنید و مقداری آب جوش را با حرکت دورانی بر روی قهوه ها بریزید.

آب را به صورت یکنواخت روی همه قهوه بریزید و ۳۰ ثانیه زمان دهید تا اصطلاحا بر روی قهوه شکوفه (حباب) تشکیل شود. سپس اضافه آب جوش را به آرامی اضافه کنید و سپس آنها را به مدت ۱۰ ثانیه هم بزنید. و بعد برای چند ثانیه دست نگه دارید. درنهایت پیستون کوچکتر را بر روی پیستون بزرگتر قرار دهید و آن را به آرامی و با سرعت ثابت به سمت پایین حرکت دهید تا عصاره قهوه به داخل فنجان ریخته شود.

تا زمانی که یک صدای هیس مانند شنیدید فشار را ادامه دهید. اینجا جایی است که تمام آب از ذرات قهوه عبور کرده است. قهوه شما آماده است. روش های درست کردن قهوه با این قهوه ساز بسیار زیاد می باشد. از ریز تا درشت آسیاب کردن دانه های قهوه تا حجم آب و قهوه. و این موضوع ازجمله جذابیت هایی است که این قهوه ساز دارد.
source: خرید ایروپرس و طرز کار با آن

admin بازدید : 48 1402/05/23 نظرات (0)

قهوه ساز فرنچ پرس، یک قهوه ساز کاملا ساده ای است. این دستگاه از یک استوانه معمولا شیشه ای با یک درب اهرم دار ساخته شده است. فرنچ پرس به دلیل همین ساختار ساده ای که دارد، می توان آن را به هر کجا که بخواهید با خود ببرید. برای آماده کردن قهوه با این قهوه ساز در ابتدا دانه های قهوه را با درجه متوسط تا درشت آسیاب کرده و قهوه های آسیاب شده را به درون فرنچ پرس می ریزیم. سپس آب جوش ۹۰ درجه را بر روی آنها می ریزیم. مقدار آب باید به حدی باشد که قهوه ها خیس شوند.

بعد از گذشت ۳ ثانیه و زمانی که قهوه ها شکوفه کردند، مابقی آب را به صورت دورانی و به آهستگی به دانه های قهوه اضافه کرده و با یک قاشق آنها را هَم می زنیم. درب فرنچ پرس را می گذاریم، اهرم را به سمت بالا می آوریم و اجازه می دهیم، قهوه ها به حد کافی در آب جوش غوطه ور بمانند. درنهایت بعد از گذشت ۵-۶ ثانیه قهوه خوشمزه ما آماده است. برای ریختن قهوه در فنجان، اهرم فرنچ پرس را به سمت پایین حرکت می دهیم تا قهوه ها در ته قهوه ساز بمانند و قهوه را به داخل فنجان می ریزیم.

برای درست کردن قهوه فرانسه با فرانسه ساز های برقی، دانه های قهوه را با درجه متوسط تا ریز با آسیاب قهوه، آسیاب می کنیم. بعد از آسیاب دانه های قهوه، آب تصفیه شده را به درون قوری قهوه می ریزیم. سپس فیلتر کاغذی قهوه را در جای مخصوص خود قرار می دهیم و پودر قهوه را بر روی فیلتر قهوه می ریزیم. و آخرین کاری که باید انجام دهید این است که دکمه دستگاه را روشن کرده و اجازه دهید دستگاه قهوه را آماده کند.

نسبت آب و دانه های قهوه بستگی به سلیقه شما دارد. اگر قهوه رقیق دوست دارید باید میزان آب بیشتر باشد، اما اگر قهوه ای غلیظ دوست دارید باید میزان قهوه بیشتر باشد. همچنین قبل از استفاده از فیلتر قهوه آن را بررسی کنید که سوراخ نباشد. روش های بسیار راحت با کمترین ابزار که حتی می توان از آنها در محل کار هم استفاده کرد تا قهوه دلخواه خودمان را آماده کنیم.

قهوه فرانسه یکی از پراستفاده ترین نوع قهوه ها است که برای اولین بار در کشور فرانسه و اروپا محبوبت پیدا کرد. منظور از قهوه فرانسه، دانه قهوه کشت شده در کشور فرانسه نمی باشد؛ بلکه یک روش دم کردن قهوه است که برای اولین بار توسط یک فردِ فرانسوی ابداع شد.

source: قهوه فرانسه و دو روش تهیه آن

admin بازدید : 40 1402/05/01 نظرات (0)

قهوه ساز کمکس نسبت به بسیاری از قهوه ساز های دیگر طعم قهوه ی بهتری دارد. زیرا فیلتر قهوه برای این قهوه ساز بسیار متراکم تر از دیگر فیلتر های قهوه، تولید می شوند. درنتیجه روش دم آوری آن را منحصر به فرد میکند. فیلتر های قهوه کمکس به تنظیم جریان قهوه کمک می کنند و در عین حال بسیاری از روغن قهوه را از بین می برند. فیلتر، جریان آب عبوری از آن را کند می کند و در نتیجه طعم بهتری ایجاد می کند.
علاوه بر فیلتر، قهوه تهیه شده با قهوه ساز کمکس به دلیل، ساختار تمام شیشه ای و شکل منحصر به فرد دستگاه، به بهتر شدن طعم قهوه کمک زیادی میکند. درست است که ساختار تمام شیشه ای هیچ طعم اضافی به فنجان شما نمی دهد، اما این امکان را به شما می دهد که در روند دم آوری قهوه نظارت و کنترل کامل داشته باشید. برای استفاده از این قهوه ساز به یک کتری یا کتل، آسیاب قهوه و ترازوی دیجیتالی نیاز دارید. شما می توانید بدون یکی از این مؤلفه ها به کار خود ادامه دهید، اما تکرار تجربه شما دشوارتر خواهد بود و ممکن است به نتیجه مطلوبی نرسید.
آب را تا دمای ۸۵ درجه سانتیگراد به جوش آورید. دانه های قهوه خود را وزن کرده و آسیاب کنید (درجه آسیاب به نوع دستگاه آسیاب قهوه و فاکتور های دیگر بستگی دارد؛ اما معمولا دانه های قهوه را با درجه درشت آسیا می کنند). فیلتر کمکس را به شیوه درست تا زده و بر روی دهانه قهوه ساز قرار دهید و با آب جوش فیلتر را خیس کنید. آب باقیمانده در قهوه ساز را دور بریزید.
پودر قهوه را درون فیلتر ریخته و روی آنها آب جوش اضافه کنید تا حدی که سطح قهوه ها را بپوشاند. کمی صبر کنید تا گاز خارج شود (به این حالت شکوفه زدن می گویند). سپس باقی مانده آب را با حرکات دورانی روی ذرت قهوه بریزید.  (اضافه کردن آب جوش در این مرحله می تواند بین ۱ تا ۳ انجام شود). در نهایت هنگامی که جریان قهوه متوقف شد، فیلتر را دور بیندازید و از قهوه خود لذت ببرید.
source: قیمت کمکس شیشه ای

admin بازدید : 44 1402/04/26 نظرات (0)

موکاپات اولین بار در سال ۱۹۳۳ توسط لوییجی د پونتی برای آقای آلفونسو بیالتی به ثبت رسید. موکاپات دستگاهی کوچک با طراحی هشت ظلعی و مکانیزمِ خیلی ساده خود. تمایل زیاد به خرید موکاپات به خاطر ۲ ویژگی بسیار مهم آن است (درکنار سایر ویژگی هایش). قیمت بسیار کم، وزن بسیار سبک با ابعاد کوچک، به همراه این دو ویژگی سهولت درست کردن قهوه با قهوه جوش روگازی است که این قهوه ساز را پرفروش کرده است.
تنها قهوه سازی که میتوان هم با آن قهوه درست، هم چایی و هم دمنوش فرنچ پرس است. فرنچ پرس یک ابزار بسیار ساده و سبک می باشد که در منزل، محل کار، و حتی کافی شاپ ها از آن برای سرو قهوه استفاده می شود. کار با فرنچ پرس بسیار ساده است و دلایل متعددی از جمله کیفیت بالای قهوه دم شده و همچنین تازه نگه ‌داشتن عطر و طعم واقعی قهوه محبوبیت استفاده از فرنچ پرس را دو چندان کرده است.
مینی پرسو یک اسپرسو ساز پر قدرت قابل حمل و تولید کمپانی واکاکو است که بدون نیاز به برق برای شما قهوه اسپرسو با کرمای عالی تولید می‌کند. اگر بخواهیم مهمترین ویژگیهای مینی پرسو را بیان کنیم می توانیم به قابل حمل بودن، جمع و جور بودن، عدم نیاز به برق، استفاده آسان، تهیه قهوه سریع اشاره کرد. اما شاید اصلی ترین دلیل خرید مینی پرسو این است که قهوه اسپرسو با کرمای عالی برای شما آماده می کنید. 
قابلیتی که دیگر قهوه ساز های کوچک ندارند. و ظاهر بسیار جذاب آن مورد بعدی است که اکثر افراد را به خرید این قهوه ساز کوچک ترغیب می کند. به خصوص افرادی که مسافرت های کاری زیادی دارند و یا زیاد به گردش و تفریح می روند. هر سه این قهوه ساز ها از بهترین و کاربردی ترین دستگاه های کوچکِ دستی هستند.
source: بهترین قهوه ساز کوچک چیست

admin بازدید : 53 1402/04/19 نظرات (0)

در چندین سال اخیر گرایندرهای دستی بسیار متنوعی به بازار عرضه شدند که ما اکثر مدل های آسیاب قهوه دستی موجود در بازار را تست کرده ایم. امروزه برخی از آسیاب های دستی واقعا برجسته، در دسترس هستند. از آنجایی که تعداد این آسیاب ها کم هم نمی باشد، ما در این مقاله به چند مدل شناخته شده نیز اشاره می کنیم که ارزش بررسی آنها را دارند. مدل های آسیاب قهوه دستی برخلاف مدل های برقی تنظیمات پیچیده و زیادی ندارند و تقریبا تنظیمات در همه آنها یکسان می باشد. اما نوع و جنس تیغه ها در آسیاب های دستی بسیار اهمیت دارد.
آسیاب قهوه دستی فلزی با طراحی زیبا و کاربردی به شما این امکان را می دهد تا به بهترین و راحت ترین حالت ممکن قهوه ی خود را آسیاب کنید. طراحی کوچک این محصول باعث شده است که به راحتی بتوان آن را حمل کرد و در کیف یا کوله جا داد. تیغه این آسیاب از جنس سرامیک مرغوب بوده و قابلیت تنظیم درجه از نرم تا درشت را دارد. آسیاب قهوه هاریو مدل Mini Slim Plus یک گرایندر عالی برای مبتدیان و حرفه ای ها می باشد.
تا در هر مکان و هر زمان که تمایل داشتند، امکان آسیا کردن دانه های قهوه را متناسب با قهوه ساز خود (انواع اسپرسو ساز خانگی، فرنچ پرس، قهوه ساز های فیلتری، موکاپات، …) فراهم نمایند. جنس تیغه های این مدل دستگاه از سرامیک با کیفیت و جنس بدنه از پلی پروپیلن می باشد. طراحی باریک و جمع و جور این محصول، و استفاده کردن از مواد و متریال با کیفیت برای ساخت آن، سبب شده است تا علاقه مندان به قهوه بتوانند، این گرایندر را به راحتی با خود به همراه داشته باشند.
آسیاب قهوه دستی طرح کماندانته دارای کیفیت بالا و دو محوره بزرگ می باشد. با این محور ها شما قادر خواهید بود از درشت ترین درجه قهوه های دمی تا ریزترین درجه قهوه ترک را با بهترین کیفیت پودر کنید. علاوه بر این تیغه های مقاوم ضد زنگ، دانه های قهوه را با دقت و کاملا یکنواخت آسیاب میکند و باعث پیچیدن عطر قهوه در فضا می شود.
آسیاب قهوه مسافرتی مخزن دار گتر (GATER) دارای بدنه ی سیلیکونی و شیشه ای با تیغیه هایی از جنس سرامیک می باشد. علاوه بر این مخزن شیشه ای جدا برای نگهداری از پودر قهوه دارد. آسیاب قهوه مخزن دار گتر هم نیز درجه بندی ریز و درشت دارد اما به یکنوختی دو مدل بالا آسیا نمی کند.
source: آسیاب قهوه دستی مسافرتی

admin بازدید : 54 1402/04/01 نظرات (0)

قهوه سرد و یا آیس کافی تقریبا ۵۰ سال است که وارد صنعت قهوه شده ولی در چند سال اخیر توجه ها را به خود جلب کرده است. قهوه ساز کلد برو یکی از قهوه ساز های جدید و متعلق به نسل سوم قهوه می باشد که با این دستگاه، قهوه سرد آماده می کنند. قهوه سرد به قهوه هایی گفته می شود که به جای استفاده از آب گرم یا جوش برای دم کردن قهوه، از یخ یا آب سرد استفاده می کنند. قهوه ساز کلد برو، یکی از قهوه سازهایی است که به وسیله آن، این نوع از قهوه را آماده می کنند.
البته این نکته را هم باید در نظر داشت که قهوه ای که با کلدبرو تهیه می شود با آیس کافی متفاوت است. زیرا در آیس کافی، قهوه ای را که با آب جوش دم کشیده است را بر روی یخ می ریزند، ولی در کلد برو قهوه با آب سرد یا آبِ هم دما با دمای اتاق دم آوری می شود. روش دم کردن قهوه با کلد برو به این صورت می باشد که ابتدا فیلتر را در مخرن میانی قرار داده و قهوه ی آسیاب شده را بر روی آن می ریزیم. سپس آب را در مخزن بالایی ریخته و شیر مابین دو مخزن را باز می کنیم و صبر می کنیم تا عصاره گیری قهوه تمام شود. 
بعد از تمام شدن عصاره گیری مخزن زیرین را جدا کرده و قهوه را در فنجان می ریزیم. میزان باز کردن شیر مابین دو مخزن، به مدت زمانی که می خواهید قهوه دم بکشد بستگی دارد. هرچقدر شیر را کمتر باز کنید، زمان آماده شدن قهوه بیشتر می شود. این قهوه را به مدت یک هفته می توان در یخچال نگهداری کرد و به وقت نیاز می توان آن را حتی گرم کرد.
source: طرز تهیه قهوه کلد برو

admin بازدید : 33 1402/03/09 نظرات (0)

خرید یک قهوه ساز جدید یا اولین دستگاه قهوه ساز، می‌ تواند یک تصمیم واقعا بزرگ باشد. به حدی که احساس کنید شادی کل خانه در تعادل است. این شادی خیلی بیشتر هم می شود اگر عاشق قهوه باشید. اما مواردی وجود دارد که قبل از خرید قهوه ساز باید آنها را بدانید. دمای ایده آل دم کردن یک قوری قهوه ۱۹۶ درجه فارنهایت تا ۲۰۵ درجه فارنهایت است. بنابراین اگر واقعا به قهوه خوش طعم علاقه دارید، باید مطمئن شوید دستگاهی که می خرید می تواند در این حرارت بالا قهوه دم کند. البته این درجه دما برای هر دستگاه کافی میکر متفاوت است.
نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که دمای مناسب برای آماده کردن قهوه مورد علاقه تان چقدر می باشد؟ و براساس آن اقدام به خرید دستگاه قهوه ساز کنید. بر روی جعبه بیشتر دستگاه ها، دمای دم کردن قهوه درج شده است. البته این اطلاعات را از طریق جستجوی آنلاین هم نیز می توانید به دست آورید. اگر در طول روز یک فنجان می نوشید، یک دستگاه تک نفره می تواند برای شما عالی باشد. مانند موکاپات های تک نفره یا قهوه ساز V60.
اما اگر بیش از یک فنجان قهوه می نوشید، باید قهوه ساز های بزرگ تری را بخرید. مانند انواع اسپرسو ساز ها، برخی از فرانسه ساز ها و … . شما یک دستگاه می خواهید که دارای استارت و خاموشی خودکار باشد؟ دستگاهی می خواهید که بر روی روند عصاره گیری از قهوه کنترل داشته باشید یا این کار به صورت اتوماتیک پیش رود؟ یا با یک دستگاه کافی میکر بتوانید قهوه های دیگر را درست کنید یا فقط یک نوع قهوه را؟ قهوه سازی می خواهید که قابل حمل باشد (مانند نانو پرسو، …) یا ثابت (انواع اسپرسو ساز، …)؟
میزان تنظیم زمان عصاره گیری بصورت دستی وجود دارد یا خیر؟ امکانات جانبی دستگاه قوه ساز چیست؟ بدیهی است که قهوه ساز های دمی یا فیلتری به شما امکان می دهند قهوه را در حین دم کردن ببینید و بر آن کنترل داشته باشید. همچنین اجازه می دهد عطر تازه قهوه به خوبی در فضای آشپزخانه شما نفوذ کند. اما اگر دوست دارید دم کردن قهوه تماما اتوماتیک باشد و شما فقط دکمه دستگاه را روشن کنید، باید به دنبال کافی میکر های تمام اتوماتیک باشید.
به این نکته حتما توجه کنید که روند تمیز کردن دستگاه چگونه است. زیرا هرقدر در تمیز و نگهداری دستگاه فعال باشید، عمر قهوه ساز بیشتر می شود. همچنین همیشه قهوه ای خوش طعم خواهید داشت. پس اگر متوجه شدید دستگاهی به شست و شوی زیاد نیاز دارد، اما مطمئن نیستید هر روز بتوانید این کار را انجام دهید، به سراغ کافی میکر دیگری بروید. یا شاید به سراغ دستگاهی بروید که می‌تواند در ماشین ظرفشویی قرار گیرد.
source: چطور قهوه ساز خوب بخرم؟

admin بازدید : 45 1402/02/20 نظرات (0)

پرمصرف ترین قهوه در جهان، قهوه اسپرسو می باشد که با دستگاه اسپرسو ساز درست می شود. زیرا خود، یک نوع قهوه است، پایه بسیاری از قهوه های دیگر می باشد. و طرز تهیه آن را می توان جز آسان ترین روش های درست کردن قهوه معرفی کرد. اسپرسو در اوایل قرن بیستم در تورین ایتالیا ابداع شد. این قهوه با عبورِ آب نزدیک به نقطۀ جوش، با فشار زیاد از میان ذرات قهوه تهیه می ‌شود.

در نهایت در فنجان قهوه، یک مایع سیاه رنگ و غلیظ دارید که بر روی آن یک لایه کرما به رنگ نارنجی تا قهوه ای رنگ وجود دارد. مشخصه اصلی اسپرسو کافی، همین کرما می باشد. متنوع ترین دستگاه های قهوه ساز هم از لحاظ ظاهر و هم از لحاظ روش تهیه قهوه، در دسته قهوه های دمی هستند. چراکه درست کردن قهوه بصورت دمی، بسیار هیجان انگیز و خاص می باشد. سازوکار قهوه ساز های دمی معمولا به ۲ صورت می باشد.

پُرآوِر یا دریپ (چکه ای): سبکی است که با ریختن آب داغ بر روی پودر قهوه داخل فیلتر، قهوه آماده می شود. این شیوه به جاذبه امکان می دهد تا آب به سمت قهوه کشیده شود و در آخر عصاره آن از فیلتر مخصوص عبور میکند. از آنجایی که عصاره قهوه بصورت چکه ای از فیلتر خارج می شود، به این نام شناخته می شوند. قهوه ساز کمکس، V60،  و کالیتا (Kalita) از رایج ترین قهوه ساز های این گروه هستند.

غوطه وری در آب: اما دم کردن قهوه به روش غوطه وری اینگونه است که به ذرات قهوه اجازه می دهید قبل از فیلتر کردن، برای مدت زمان مشخصی در آب بمانند (برخلاف چکه ای که آب سریع از قهوه ها عبور میکند). قهوه ساز های فرنچ پرس و ایروپرس به این صورت کار می کنند.

قهوه ترک از قدیمی ترین و سنتی ترین روش های درست کردن قهوه در جهان می باشد. در روش ترکیش کافی، دانه های قهوه بسیار ریز آسیاب می شوند. طرز تهیه این قهوه در کشورها و مناطق مختلف با کمی تفاوت انجام میگیرد. اما بطور کلی برای درست کردن قهوه ترک، قهوه آسیاب شده، داخل یک قهوه ساز کوچک مخصوص که جذوه ( یا ایبریک Ibrik) نامیده می شود، به همراه آب به جوش می آید.

قهوه فرانسه از جمله قهوه‌ های دمی ست که چون موقع دم‌ کشیدن، آب و قهوه مدت بیشتری در مجاورت هم قرار می گیرند، کافئین خوبی دارد. از طرفی قهوه سبکی است و مخصوصا برای وعده صبحانه یک انتخاب خوب به حساب می آید. زیرا رست و برشتگی دانه های قهوه فرانسه ملایم است.

source: طرز تهیه قهوه با انواع قهوه ساز

admin بازدید : 44 1402/02/13 نظرات (0)

زمان دم کردن قهوه فیلتری همان چیزی است که پیچیدگی های آن را آشکار میکند. پیچیدگی هایی که قهوه اسپرسو ساز ندارد. این فرآیند با خیس کردن قهوه ها با  آسیاب شده و منتظر ماندن برای “شکوفه دادن” قهوه برای حداقل ۳۰ ثانیه آغاز می شود. شکوفه دادن یا بلومینگ اجازه می دهد تا دی اکسید کربن آزاد شود و جریان آب بهتر در طول فرآیند عصاره گیری، حرکت کند.
باقیمانده فرآیند (پس از بلومینگ) تقریبا ۲-۱ دقیقه طول می کشد. به این صورت که آب جوش در ۲-۱ مرحله، به آرامی و کاملا یکنواخت بر روی ذرات قهوه ریخته می شود. سپس اجازه می دهید تا عصاره گیری تمام و کمال انجام شود. البته نحوه درست کردن فیلتر شده بسته به نوع دستگاه قهوه ساز کمی متفاوت می شود.
برای قهوه فیلتر شده، تنها چیزی که واقعا نیاز دارید یک قهوه ساز دمی، فیلتر و یک فنجان است. اگرچه مواردی مانند ترازو و دماسنج به شما کمک می ‌کنند تا دقیق ‌تر باشید. قهوه دمی دارای اسیدیته کمتری می باشد و طعم ‌های پیچیده ‌تری از قهوه را برجسته میکند. این باعث می شود که روش دم آوری فیلتری به یک انتخاب محبوب برای دم کردن قهوه های تک خواستگاه یا سینگل اورجین تبدیل شود. زیرا به افراد اجازه می دهد تا تمام طعم ها و عطرهای موجود در دانه قهوه را استخراج کند.
 برخلاف اسپرسو که لایه طور است،  قهوه دمی تمیز، شفاف و کاملا یکدست است. چراکه حجم آب بیشتر اجازه می ‌دهد تا روغن ‌ها و عطرهای قهوه در زمان و فشار ثابت خود استخراج شوند، نه به زور. این امر علاوه بر اسیدیته کمتر (حداقل در مقایسه با اسپرسو کافی) حس ملایم‌ تری در دهان ایجاد میکند.
source: نحوه درست کردن قهوه دمی

admin بازدید : 105 1402/01/19 نظرات (0)

اولين نكته اي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه مكان مورد استفاده از قهوه ساز كجا هست. مسلما قهوه سازي كه براي استفاده در خانه خريداري مي شود، با قهوه سازي كه در يك شركت يا اداره مورد استفاده قرار مي گيريد با هم فرق مي كنند. نكته بعدي اين است كه شما قصد داريد كدام نوع از نوشيدني هاي قهوه را آماده كنيد. قهوه دمي، اسپرسو، كاپوچينو، قهوه ترك، قهوه فرانسه … . زيرا همه اين قهوه ها، دستگاه قهوه ساز مخصوص به خود را دارند.
سوال بعدي كه بايد به آن پاسخ بدهيد اين است كه در روز چه تعداد فنجان قهوه آماده مي كنيد. اگر روزي يك فنجان قهوه مي نوشيد بايد از قهوه ساز هاي تك كاپ يا يك نفره، يا قهوه ساز هايي با توان موتور كمتر استفاده كنيد. ولي اگر تعداد بيشتري قهوه تهيه مي كنيد بايد قهوه سازي را خريداري كنيد كه ظرفيت آماده كردن قهوه ي آن بيشتر از يك فنجان مي باشد. اين موضوع براي اسپرسو ساز ها بيشتر اهميت پيدا ميكند.
مدت زمان آماده شدن قهوه مساله بعدي است كه بايد به آن توجه كنيد. به خصوص اگر قصد داريد قهوه ساز هاي دمي خريداري كنيد. بعضي از قهوه ساز ها در مدت زمان چند دقيقه قهوه شما را آماده مي كنند، مانند دستگاه اسپرسو ساز، انواع موكاپات، نانو پرسو ها، …. . اما قهوه ساز هاي دمي به دليل سازوكارشان مدت زمان بيشتري را مي طلبند تا قهوه آماده شود. اگر طرفدار قهوه هاي سرد (انواع كلدبرو) هستيد كه اين زمان خيلي بيشتر هم طول ميكشد.
و در نهايت يك عامل مهم كه بايد به آن توجه كنيد هزينه خريد دستگاه قهوه ساز مي باشد. بعضي از قهوه ساز ها نيازي به لوازم جانبي قهوه ندارند، بنابراين تنها بابت خريد دستگاه قهوه ساز هزينه مي كنيد. مانند جذوه، فرنچ پرس، … . اما بعضي از قهوه ساز ها هستند كه علاوه بر اينكه هم براي خريد دستگاه بايد هزينه كنيد، هزينه اي هم بايد بابت خريد لوازم جانبي آن بايد بپردازيد. مانند دستگاه اسپرسو ساز كه بايد پرتافيلتر، تمپر، … را هم به همراه دستگاه خريداري كنيد.
بر اساس گفته هاي بالا تعدادي از بهترين قهوه سازها براي مصارف خانگي عبارتند از: يكي از بهترين قهوه ساز هاي دمي براي استفاده در خانه، قهوه ساز كمكس مي باشد. كار كردن با اين قهوه ساز بسيار راحت است و تنها لوازم جانبي كه احتياج دارد، فيلتر كاغذي كمكس است كه در بسته هاي چندتايي در بازار موجود مي باشد.
source: انواع قهوه ساز دستی خانگی

admin بازدید : 53 1401/12/22 نظرات (0)

اصطلاح TDS مخفف Total Dissolved Solids می باشد. به طور ساده تر یعنی چه میزان قهوه اسپرسو یا قهوه دمی، درون آب داغ در فنجان ما حل‌ شده است. TDS قهوه چرا مهم است؟ زیرا انجمن تخصصی قهوه آمریکا، قدرت در قهوه را براساس TDS آن ارزیابی می کنند.
در درون دانه قهوه، سلول های خیلی ریز بیشماری وجود دارد. زمانی که قهوه رست می‌ شود، این سلول‌ها با گاز دی اکسید کربن پر می ‌شوند. گیرکردن این گاز در درون دیواره‌ های هر سلول محلولی را فراهم می‌ آورد. هدف ما این است که این محلول را در طی روند عصاره گیری قهوه به هر روشی، آزاد کنیم. و همانطور که همه می دانیم برای اینکه عصاره گیری از این دانه ها، تمام و کمال صورت گیرد، باید موارد متعددی را با دقت انجام داد.
این موارد از زمانی که قهوه پرورش داده می شود، باید با دقت انجام شود تا کارهایی که قبل از درست کردنِ این نوشیدنی انجام می دهیم. مانند: میزان آسیاب کردن دانه ها، مدت زمان عصاره گیری، مقدار و نوع آب، نوع دان قهوه. TDS براحتی قابل اندازه گیری نیست. کارشناسان برای دستیابی به میزان دقیق غلظت قهوه (همان TDS)، از دستگاه مخصوص استفاده می کنند. دستگاهی به نام رفرکتومتر که داشتن آن برای بررسی میزان غلظت قهوه روزانه توصیه نمی شود.
source: قوی ترین قهوه چیست

admin بازدید : 70 1401/12/16 نظرات (0)

اگر در زمان درست کردن قهوه، خطا و ایراد پیش آید، با استفاده از ترازوی دیجیتالی آشپزخانه یا ترازو باریستا می توان تا حدودی، ایرادات آنها را رفع کرد. اما نباید فراموش کرد که نحوه استفاده از ترازو، و مواردی که باید وزن کرد، در هر روش دم آوری قهوه متفاوت می باشد.
به طور مثال برای درست کردن قهوه اسپرسو نمی توان در میزان همنشینی پودر قهوه با آب تغییراتی ایجاد کرد؛ اما برای تهیه یک فنجان قهوه ایده ال باید عصاره نهایی را وزن کرد. این دقیقا برعکس استفاده از قهوه ساز های دمی است. یا پیش از عصاره گیری حتما باید میزان دقیقی از دانه قهوه را با آسیاب قهوه، آسیا کرده و استفاده شود.
پس شما چه یک باریستای ماهر باشید که برای مشتری قهوه آماده میکند، چه یک فرد مبتدی که برای خودتان قهوه درست می کنید، حتما به ترازوی دیجیتالی دقیق نیاز خواهید داشت. ترازو های بسیار زیادی در بازار هستند که می توانید از آنها برای درست کردن قهوه استفاده کنید اما تعدادی از بهترین ترازو های دیجیتالی برای درست کردن قهوه عبارتند از:
ترازوی دیجیتال لمسی مدل EK6012، ترازوی دیجیتال دریپ کافی، ترازوی دیجیتال دریپ کافی مدل C309، ترازوی حرفه ای دیجیتال Cafe De Kona، ترازوی قهوه ERAVSOW، ترازوی قهوه دیجیتال Bemece، ترازوی دیجیتال Coffee Gator، … .
source: بهترین ترازو برای باریستا

admin بازدید : 46 1401/12/08 نظرات (0)

فرنچ ‌پرس قهوه سازی است برای آماده کردن قهوه به روش غوطه‌وری است. به این صورت که  قهوه ای که با آسیاب قهوه و با درجه تقریبا درشت پودر شده است، را داخل قهوه ساز می ریزیم. سپس باید متناسب با مقدار پودر قهوه مصرفی آب داغ با درجه دمای ۹۶-۹۳ درجه، به ذرات قهوه اضافه شود. و با یک قاشق چوبی آب و قهوه را هم زد تا ترکیب یکدستی حاصل شود.
بعد از ۴-۳ دقیقه اهرم را به سمت پایین فشار داده تا تفاله قهوه در پایین ظرف جمع شود. در آخر قهوه دم کشیده شده داخل لیوان سرو ریخته می شود. این قهوه ساز دستی که به فرانسه ساز هم شناخته می شود، علاوه بر درست کردن قهوه، کاربرد های خوبِ دیگری هم دارد. مانند: قطعا برای درست کردن قهوه هایی که با شیر ترکیب می شوند، به پیچر شیر نیاز است. اما خوشبختانه در نبود پیچر، با فرنچ پرس هم می توان شیر را فوم دار کرد.
لازم نیست حتما قهوه خور باشید تا این قهوه ساز به کارتان بیایید. فرنچ پرس برای درست کردن چایی و انواع دمنوش هم کاربرد دارد. برای مثال شما می توانید دمنوش هایی مانند به لیمو، گل محمدی، بهار نارنج، … را در مخزن این قهوه ساز قرار دهید و به همان روش درست کردن قهوه، دم نوش خود را آماده کنید.
source: طرز استفاده از فرنچ پرس قهوه

admin بازدید : 51 1401/11/25 نظرات (0)

پرتافیلتر که به نام های دسته گروپ و پرتافیلتر صنعتی هم شناخته می شود، وسیله ای بسیار ضروری برای تهیه اسپرسو می باشد. دسته گروپ یا پرتافیلتر بخش و قطعه ای از دستگاه های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک و اتوماتیک است که قهوه آسیاب شده برای عصاره گیری در سبد آن قرار گرفته و به قسمت گروپ اسپرسوساز متصل می شود.
تمپر یا تامپر، ابزاری بسیار ساده است و ظاهری شبیه به مهر دارد. از تمپر برای تمپ کردن قهوه ی آسیاب شده در درون پرتافیلتر دستگاه اسپرسو ساز استفاده می شود. میزان تمپ کردن قهوه در طعم نهایی اسپرسو تاثیر به سزایی دارد. پیچر شیر که به آن پارچ شیر هم گفته می شود، وسیله ای است معمولا مدرج که در زیر نازل بخار اسپرسو ساز قرار می گیرد. باریستا برای گرم کردن شیر، ایجاد فوم شیر و تهیه ی قهوه های لاته، کاپوچینو، … از پیچر استفاده می کند. پیچر ها علاوه مدل های گوناگونی که دارند، دارای حجم های متفاوتی نیز می باشند.
شکل های زیبایی که بر روی انواع قهوه لاته، کاپوچینو، … کشیده می شوند، علاوه بر مهارت باریستا به ابزاری نیاز هست که به باریستا ازادی عمل بیشتری در طراحی فنجان قهوه بدهد. قلم لته آرت یکی از این ابزار است. قلم لته ارت با طراحی خاصی که دارد به باریستا این امکان را می دهد که طرح های خلاقانه تری را بر روی فنجان قهوه ایجاد کند.
تمپری که برای تمپ کردن قهوه استفاد می شود باید بدون خراش، خط و هرگونه آسیبی باشد. مت تمپر ابزاری است از جنس سیلیکون و یا چوب که برای قرار دادن تمپر بر روی آن ساخته شده است. مت تمپرها مدل های بسیار متنوعی دارند. به طور مثال در بعضی از تمپر مت ها قسمتی برای قرار دادن پرتافیلتر و لولر هم تعیبه شده است که کار باریستا را در زمان تمپ کردن بسیار راحت می کند.
source: لیست لوازم باریستا

admin بازدید : 41 1401/11/18 نظرات (0)

كامرشيال كافي، يك نوشيدني قهوه مثل قهوه اسپرسو نيست بلكه دانه قهوه است. قهوه اي است كه تمام افرادي كه كافي مي نوشند، بدون اينكه بدانند، آن را حداقل يكبار امتحان كردند. ممكن است الان بيشتر هم متحير شده باشيد كه چطور كامرشيال قهوه را، بدون اينكه متوجه شويد، نوشيديد؟ 

در حقيقت كامرشيال، دانه قهوه اي است كه اكثر كافي‌شاپ‌ها از انواع آن استفاده مي‌كنند. همينطور دانه اي است كه براي درست كردن اين نوشيدني گرم با انواع دستگاه اسپرسو ساز و اكثر قهوه ساز هاي برقي استفاده مي شود. معادل فارسي قهوه كامرشيال، قهوه تجاري است و اين يعني دان قهوه اي كه بيشتر به جنبه فروش آن توجه مي شود تا كيفيت آن.

انجمن تخصصي قهوه آمريكا با نام اختصار (SCA)، استانداردي را مشخص كرد كه از طريق آن بتوان با نمره دادن به قهوه هاي مختلف كيفيت آنها را مورد سنجش قرار داد. و در اين آزمايش قهوه هايي كه از ۱۰۰ امتياز، نمره ۸۰-۷۰ را دريافت كنند، جز گروه كامرشيال ها قرار مي گيرند.

جالب است بدانيد اكثر قهوه هاي تجاري در مقياس زير ۷۵ قرار مي گيرند و تعداد كمي از آنها بين ۷۵ تا ۸۰ هستند. علاوه براين، برخلاف اسپشيال كافي كه فقط از نوع دانه قهوه عربيكا است، كامرشيال در تركيب دان قهوه روبوستا و عربيكا مي باشد.

source: قهوه اسپرسو كامرشيال چيست

admin بازدید : 40 1401/11/04 نظرات (0)

بسیاری از افراد کافه لاته را به عنوان نوشیدنی اصلی صبحانه درنظر دارند که با دستگاه های اسپرسو ساز و پیچر درست می شود. لاته نماد نوشیدنی‌ ای است که در تمام کافی‌شاپ ‌های سرتاسر جهان، مورد علاقه اکثر افراد می باشد. طعم لطیف و خامه ‌ای آن، کافه لاته را تبدیل به قهوه ‌ای کرده است که حتی معمولی ‌ترین قهوه ‌خورها هم به آن جذب می شوند. لته یا کافه لاته یک ترکیب قهوه اسپرسو و شیر است که لایه ای ابریشمی از شیر فوم دار، ویژگی برجسته این نوشیدنی به حساب می آید.
قهوه ترک قدیمی ترین روش درست کردن قهوه است و تنها قهوه ای می باشد که به هنگام سرو دارای تفاله است. که این مورد هم به نحوه درست کردن آن مربوط می شود. ترکیش کافی، قهوه ای است با طعمی عمیق، غنی. تهیه ترکیش کافی فرآیند نسبتا ساده ای دارد که در صورت نیاز به بیدار شدن با عجله، می تواند گزینه خیلی عالی باشد. قهوه ساز مناسب برای درست کردن ترکیش کافی: قهوه ساز ایبریک که به نام های جذوه و قهوه جوش مسی هم شناخته می شود.
امریکانو برای افرادی مناسب است که طعم تلخ قهوه را دوست نداشته و تمایلی هم به اضافه کردن شیر به قهوه ندارند. قهوه ساز مناسب برای درست کردن امریکانو: دستگاه اسپرسو ساز یا فرنچ پرس. نام امریکانو کافی از سربازان آمریکایی الهام گرفته شده است که در طول جنگ جهانی دوم این نوع قهوه را برای ماندگاری بیشتر قهوه های خود درست می کردند. به این صورت که آنها قهوه اسپرسوی خود را از کافه های ایتالیایی سفارش می دادند اما به آن مقداری آب داغ اضافه می کردند.
کاپوچینوی یک نوشیدنی عالی و شاید یکی از محبوب ترین انواع قهوه برای دوستداران قهوه است. و در کشور ایتالیا قهوه ای است مخصوص صبحانه به طوری که معمولا تنها زمانی که کاپوچینو در این کشور سرو می شود تا قبل از ظهر می باشد. کاپوچینو از سه قسمت مساوی ۲-۱ شات اسپرسو، یک لایه شیر ​​بخارپز و یک لایه شیر کف کرده یا کف دار تشکیل می شود. قهوه ساز مناسب برای درست کردن کاپوچینو: انواع دستگاه های اسپرسو ساز و پیچر.
source: خرید قهوه برای صبحانه

admin بازدید : 35 1401/10/26 نظرات (0)

قهوه با روش های متفاوتی درست می شود مانند: دستگاه های اسپرسو ساز، انواع قهوه ساز های دمی، قهوه جوش، نسپرسوساز، … . و تمام نوشیدنی های قهوه با دستگاه مخصوص خود آماده می شوند. پس قبل از اینکه این پرسش مطرح شود که محبوب ترین قهوه ساز موجود در بازار کدام است؛ باید به این سوال پاسخ دهید که به چه نوع قهوه ای علاقه دارید؟
بعد از اینکه متوجه شدید چه قهوه ای را دوست دارید، می توانید به دنبال محبوب ترین قهوه سازی باشید که آن نوع از نوشیدنی قهوه را آماده میکند. برای مثال محبوب ترین دستگاه کافی میکر که می توان با آن قهوه فرانسه درست کرد، فرنچ پرس می باشد. زیرا در عین حال که کارایی بسیار راحتی دارد، کوچک است و وزن کمی دارد، درنتیجه می توان آن را به محل کار برد.
همچنین با فرنچ پرس که اصلی ترین کاربرد آن درست کردن قهوه است، می توان انواع چایی و دم نوش را هم تهیه کرد. یا جذوه (قهوه جوش) های زیادی هستند که می توان با آنها قهوه ترک آماده کرد. ولی بهترینِ آنها جذوه ای است که از جنس مس باشد و دهانه آن به بزرگی کف قهوه جوش نباشد. اما این موضوع برای قهوه های دمی و قهوه اسپرسو کمی پیچیده تر می باشد.
source: کدام قهوه ساز بهتر است؟

admin بازدید : 29 1401/10/15 نظرات (0)

اگر دانه های قهوه متناسب با نوع دستگاه قهوه ساز آسیا نشده باشد، میزان عصاره گیری از قهوه، تمام و کمال انجام نمی شود. درنتیجه قهوه ای که می نوشید یا به اصطلاح سوخته است یا قهوه ای خواهید داشت به شدت آبکی. حالا اگر از چندین دستگاه قهوه ساز استفاده می کنید که ۱۰۰% باید در خانه دستگاه آسیاب قهوه داشته باشید. همانطور که می دانید آسیاب های بسیار مختلفی در بازار وجود دارد. از انواع برقی گرفته تا مدل های دستی.
اما آسیاب های برقی دانه های قهوه را بهتر، یکنواخت تر و همگن تر خرد می کنند. به همین دلیل خرید آسیاب های قهوه برقی بصرفه تر می باشد، حتی با قیمت بیشتری که دارند.برای خرید مناسب ‌ترین آسیاب قهوه برقی باید چند فاکتور مختلف را در نظر بگیرید. از جمله قدرت آسیاب، نوع درجه بندی، نوع و جنس تیغه ها، میزان دقت دستگاه، میزان دور ریز قهوه، … . دستگاه های زیادی هستند که این قابلیت ها را در حد ایده آل دارا می باشند. 
و اگر بخواهیم تمام آسیاب قهوه های خوب را معرفی کنیم به یک لیست بلند بالا می رسیم که بسیار حوصله سر بر است. بنابراین در ادامه دستگاه هایی را پیشنهاد می دهیم که به دلیل کیفیت خوبی که داشتند، از فروش بالایی هم برخوردار هستند. مانند آسياب هاي برقي قهوه نوا ۳۶۶۰، N600، N600 Home: اين دستگاه ها توسط برندهاي مختلفي توليد و به بازار عرضه مي شوند. اما هر سه برند كاملا مشابه هستند با ظاهر يكسان ولي تفاوت هايي جزيي كه خيلي در نحوه خرد كردن قهوه تاثير ندارند.
آسياب قهوه دلونگي مدل KG79: در بين بينهايت مدل هاي آسياب قهوه برند دلونگي اين محصول يكي از پرفروش ترينِ آنها مي باشد. زيرا ظاهر بسيار جذابي دارد. آسياب قهوه مباشي ۲۲۸۸: اين دستگاه از جمله مدل هايي است كه قابليت قرار گرفتن پرتافيلتر در زير مخزن خروجي را دارد. همينطور مي توان مخزن پودر قهوه خودِ دستگاه را قرار داد. اين ويژگي به نسبت كارايي دستگاه بسيار عالي مي باشد.
source: قیمت آسیاب قهوه برقی حرفه ای

admin بازدید : 37 1401/09/26 نظرات (0)

یک قهوه فیلتری که خوب دم آوری شده باشد، برخلاف قهوه اسپرسو دارای بافت لایه به لایه نیست. بلکه قهوه ای تمیز، شفاف و یکپارچه است. قهوه های دمی به دلیلِ نبودِ فشار زیاد و همنشینی (غوطه وری) بیشتر با آب جوش می توانند ترکیبات و مواد بیشتری از قهوه را جذب کنند. قهوه فیلتر شده که اصطلاحا به آن قهوه چکه ای و پور اُوِر می گویند، اسیدیته کمتری دارد و طعم های پیچیده تری از قهوه را نشان می دهد.

این امر موجب گردیده تا یکی از محبوب ترین گزینه ها برای دم آوری قهوه های تک خاستگاه باشد. زیرا تمام طعم ها و رایحه های پنهان در قهوه را نشان می دهد. همچنین قهوه فیلتر شده دارای یک طعم قوی و بسیار خوشمزه با احساس دهانی ملایم تری است. فیلترها انواع مختلفی دارند اما به طور کلی به ۳ دسته تقسیم می شوند.

کاغذی: این فیلترها دارای جنس کاغذی هستند، از انواع درختان برای تهیه آن استفاده می شود و به رنگ سفید یا قهوه ای می باشند. مانند قهوه ساز کمکس. فلزی: فیلترهای فلزی معمولا از فولاد ضد زنگ حفره‌دار و یا آلومینیوم ساخته می‌شوند و بیشتر جنبه صافی را دارند. مانند قهوه ساز فرنچ پرس. پارچه ای: فیلترهای پارچه ای عملکرد مشابه فیلترهای کاغذی دارند. یعنی روغن‌های موجود در قهوه را جذب و از عبور ذرات ریز‌ قهوه جلوگیری می‌کنند، نکته مثبت این فیلترها این است که یکبار مصرف نیستند. مانند قهوه ساز سایفون.

فیلترها علاوه بر اینکه دارای جنس های متفاوتی هستند، ویژگی های متمایز کننده دیگری هم دارند، به خصوص فیلترهای کاغذی. درنتیجه انتخاب نوع فیلتر هرچند آزادانه است اما باید مناسب دستگاه قهوه ساز باشد. یکی از اصلی ترین و مهمترین دسته بندی ها متعلق است به قهوه ساز های فیلتری. دستگاه هایی که به دلیل روش آماده کردن قهوه، به این نام شناخته می شوند.

در تعریفی بهتر، کافی میکر هایی هستند که قهوه دمی یا چکه ای یا قهوه پوراور آماده می کنند. در انگلیسی به آن قهوه سیاه گفته می شود و در منوی کافی‌شاپ ‌ها با نام قهوه‌ی تازه‌ دم درج شده است.

source: قیمت قهوه ساز فیلتری

admin بازدید : 36 1401/08/30 نظرات (0)

می دانید اهمیت کیفیت گرایندرهای قهوه کمتر از دستگاه های قهوه ساز نیست. اما مهمترین ویژگی ای که آسیاب قهوه خانگی باید آن را داشته باشند چیست؟ مهمترین نکته، در زمان خرید آسیاب قهوه این است که دستگاه قهوه ساز تان چیست؟ زیرا همانطور که میدانید نباید قهوه را با یک درجه برای همه دم افزار ها، آسیا کرد. برای هر قهوه ساز باید دانه قهوه را مناسب با آن گرید کرد. این مورد برای اسپرسو ساز ها هم اهمیت دارد. به طور مثال میزان ریز بودن قهوه در اسپرسوساز نوا ۱۲۸ و نوا ۱۴۰ یا مدل های دیگر متفاوت است.

 اگر قهوه ساز به پودر قهوه ریز نیاز دارد، درنتیجه باید بسیار یکنواخت گرید کند. در غیر این صورت به دلیل ناهمگن بودن ذرات قهوه، عصاره گیری هم بصورت یکنواخت از تمام ذرات قهوه انجام نمی شود. نکته مهم بعدی ابعاد گرایندر قهوه است. اگر قهوه ساز قابل حمل دارید، یا کاربرد آسیاب قهوه در سفر، تفریح، مهمانی، … است باید آسیاب قهوه خانگی دستی خریداری کنید.

همچنین این آسیاب ها در مقایسه با گرایندرهای برقی، سروصدای بسیار کمتری تولید می کنند. قابلیت انجام آسیاب در درجه های مختلف، ویژگی مهم بعدی است. البته این فاکتور زمانی اهمیت پیدا می کند که دارای چند دستگاه کافی میکر هستید. یا قصد دارید در آینده از قهوه ساز های مختلف استفاده کنید.

source: قیمت آسیاب قهوه خانگی عالی

admin بازدید : 47 1401/08/20 نظرات (0)

قهوه ساز های برقی مانند انواع اسپرسو ساز ها در مقایسه با قهوه ساز های دستی قیمت بالاتری دارند. علاوه بر قیمت، ابعاد و وزن این دستگاه ها زیاد است و نمی توان آنها را با خود جا به جا کرد. درنتیجه در محل کار یا حتی اگر در سفر و تفریح باشید، برای نوشیدن یک فنجان قهوه حتما باید به قهوه فروشی مراجعه کرده و نمی توانید از قهوه ساز شخصی خودتان استفاده کنید.

اما با کافی میکر های دستی تمام این مشکلات از بین می رود. این دستگاه ها دارای وزن بسیار سبکی هستند و با ابعاد کوچکی که دارند در کیف های ساده دستی هم به راحتی جا می شوند. ویژگی مثبت بعدی این دستگاه ها، عملکرد سریع و راحت شان است. با این قهوه سازها می توان بین ۵-۱ دقیقه ( بسته به نوع کافی میکر) قهوه آماده کرد.

پرفروش ترین کافی میکر دستی که در بالا هم نیز به آن اشاره کردیم، قهوه جوش یا جذوه می باشد. بعد از آن موکاپات، فرنچ پرس، قهوه ساز کمکس، V60، ایروپرس و موکا کرم هستند. برخی این از دستگاه ها عملکرد مشابهی دارند، مانند: موکاپات و موکاکرم یا کمکس و V60.

با این حال بهتر است قبل از خرید طرز درست کردن قهوه با آنها را بطور جداگانه مطالعه کنید (برای این منظور به مقالات قبلی مراجعه کنید که یکایک آنها را به طور مفصل بررسی کرده ایم). اما به تنها ابزاری که برای درست کردن قهوه با همه این دم افزارها نیاز است عبارتند از: اجاق گاز یا منبع حرارتی، آب و پودر قهوه.

کافی میکر های دستی به قهوه ساز های دمی یا قهوه ساز های نسل سوم هم شناخته می شوند، اما این دسته بندی خیلی کلی است. چون دستگاه های دم آوری قهوه به صورت دستی، هر کدام سازوکار مخصوص به خود را دارند و اصلی ترین ویژگی مشترکشان این است که اتوماتیک نیستند و تماما با دست انجام می شوند.

پیش از انتخاب و خرید یک قهوه ساز دستی لازم است با محبوب ترین آنها آشنا شوید تا بتوانید راحت تر خرید کنید. چرا محبوب تری؟ زیرا تنوع این دستگاه ها زیاد است و معرفی همه آنها خارج از حوصله این مقاله می باشد.

source: قهوه ساز دستی ارزان چی بخرم

admin بازدید : 42 1401/08/03 نظرات (0)

 قهوه ساز های مسافرتی مانند نانوپرسو، مینی پرسو، ایروپرس، ۶۰، موکاپات، فرنچ پرس در مقایسه با دیگر دستگاه های قهوه ساز تنوع کمتری دارند. اما در مدت زمان بسیار کوتاهی محبوبیت زیادی پیدا کردند. فروش زیاد این قهوه ساز ها به دلیل ویژگی های کاربردی و ایده آل آنها می باشد. 
ویژگی های مانند: دارای وزن کم و ابعاد بسیار کوچک هستند، عملکردی بسیار ساده و راحت دارند، قابل حمل می باشند، عدم نیاز به برق، به آسانی تمیز می شوند، قیمت خیلی مناسبی دارند.
همه این کافی میکر ها انواع مختلفی دارند. از نوع متریال بدنه گرفته تا اسم برند. اما عملکردِ یکسانی دارند و انتخاب هر کدام بر اساس سلیقه افراد صورت می گیرد. در این میان قهوه ساز های نانوپرسو و مینی پرسو قهوه اسپرسو آماده می کنند و به اسپرسو ساز های مسافرتی هم شناخته می شوند.
این کافی میکر ها به لوازم جانبی نیاز ندارند، اگر هم نیاز باشد، تمام وسایل به همراه دستگاه می باشد. نکته ای که نباید فراموش کنید این است که درست کردن قهوه با هرکدام از این قهوه ساز روش خاص خود را دارد. بنابراین بهتر است قبل از خرید با طرز کار آنها آشنا شوید.
source: قهوه ساز مسافرتی ارزان

admin بازدید : 61 1401/07/20 نظرات (0)

شاید برای خیلی از افراد تفاوتی نداشته باشد که قهوه ساز آنها چه چیزی باشد، آنها تنها به دنبال این هستند که قهوه ای غلیط یا سبک داشته باشند. هر چند این فرایند ساده به نظر می رسد اما کارشناسان اعتقاد دارند که هر دستگاه قهوه ساز، نتایج متفاوتی در نوع قهوه و کیفیت آن دارد.

دمای آب روی طعم استخراج شده تاثیر دارد، فشار عبور آب از روی دانه یا پودر قهوه، میزان تماس آب با قهوه، میزان قهوه و نوع مخلوط شدن قهوه با آب، همه در تولید یک قهوه ناب اثر مستقیم دارند. از انواع مدل های قهوه ساز برقی گرفته تا دستگاه های قهوه ساز قطره ای، کپسولی، دستی یا اجاقی، دستگاه اسپرسو ساز خانگی و صنعتی و انواع مختلف دیگر.

حالا شما به عنوان یک فرد تازه کار برای خرید یک دستگاه کافی میکر کدام را ترجیح می دهید؟ چقدر با دستگاه قهوه ساز آشنا هستید؟ چه نوع قهوه ای با کدام دستگاه قهوه ساز می توانید درست کنید؟ قیمت قهوه ساز چقدر است؟ چقدر دوست دارید هزینه کنید؟ دستگاه کافی میکر، آسیاب قهوه هم داشته باشد یا نه؟

وقتی به همه این موارد فکر کنید، اولین سوالی که به ذهن خطور می کند این است که قهوه ساز خوب چی بخرم؟ در واقع معیارهای مختلفی برای انتخاب و خرید قهوه ساز وجود دارد. اگر دوست ندارید صبح ها وقتی از خواب بیدار می شوید برای درست کردن یک قهوه مدت زمان زیادی صرف کنید، راحتی استفاده از قهوه ساز اهمیت زیادی دارد. یک دستگاه قهوه ساز برقی و یا یک اسپرسو ساز خانگی  تنها در چند دقیقه می تواند قهوه مورد نظر شما را آماده کند.

دستگاه ها تولید قهوه این روزها یا اتوماتیک هستند و یا نیمه اتوماتیک و یا تمام اتوماتیک. دستگاه قهوه میکر دستی یا قوری مانند نیز وجود دارد. برخی از آنها تنها با تنظیم چند دکمه در زمان مورد نیاز قهوه را آماده می کنند. در حالی که سازندگان دستگاه اسپرسو ساز تمایل دارند که دستگاه قهوه ساز منحصر به فرد تولید کنند اما قهوه میکرهای هیبریدی هم وجود دارد که قادر به درست کردن حداقل دو نوع قهوه است. داشتن دو دستگاه روی پیشخوان خانه، فضای زیادی نیاز دارد.

یک فنجان قهوه می خواهید یا به اندازه تعداد نفرات خانواده می خواهید قهوه درست کنید؟ برخی از قهوه سازها تنها برای یک یا دو نفر قابلیت درست کردن قهوه دارند و برخی برای چند نفر می توانند قهوه درست کنند. برخی از دستگاه ها نیاز به دم کردن قهوه ندارند و فورا قهوه را با فشار و بخار آب آماده می کنند. درحالی که برخی دیگر به زمان زیادی برای درست کردن قهوه نیاز دارند.

برخی از انواع دستگاه های کافی میکر قابلیت درست کردن ۱۰ تا ۱۲ فنجان قهوه را دارند. که بعضی از دستگاه های این دسته می توانند این حجم از قهوه را همزمان و یکجا آمادنه کنند، درحالی که مدل های دیگر با فاصله زمانی حداقل ۳ دقیقه پس از هر نوبت، قهوه را آماده می کنند. بنابراین در نظر داشته باشید که چه تعداد قهوه در هر بار درست کردن قهوه نیاز دارید و سپس برای خرید اقدام کنید.

source: راهنمای خرید بهترین قهوه ساز

admin بازدید : 54 1401/07/02 نظرات (0)

گرایندر های دستی، در مقایسه با انواع آسیاب قهوه برقی آنها مقرون به صرفه تر، سبک تر و تجربه کاری بسیار لذت بخش تری دارند. همچنین حمل و نقل آسان تری داشته و می‌ توان آن را در کیف خود قرار داد و به محل کار، سفر، … برد. نحوه کار با این آسیاب ها به این گونه است که دانه های قهوه را روی تیغه ها ریخته، سپس با چرخاندن دستگره شروع به آسیا کردن می کنید.

ولی طبیعتا آسیاب های قهوه دستی میزان دقت، کیفیت و درجه بندی آسیاب های برقی را ندارند. علاوه بر این گرایندرهای برقی، قهوه را بطور کاملا یکدست پودر می کنند. این مورد برای دستگاه های اسپرسو ساز اهمیت زیادی دارد، به ویژه نوع نیمه صنعتی و صنعتی. با این حال بعضی از مدل های آسیاب های دستی مانند آسیاب های کماندانته، از کیفیت فوق العاده ای برخوردارند اما قیمت به نسبت قیمت بالایی دارند. 

امکان آسیاب کردن دانه های قهوه با درجات متفاوت: برای درست کردن قهوه روش های متنوعی وجود دارد. در هر روش دانه قهوه باید به میزان خاصی ریز یا درشت باشند. با خرید گرایندر قهوه به ‌راحتی می‌ توانید قهوه را با همان درجه مناسب دستگاه قهوه ساز تان، پودر کنید. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که چندین دستگاه قهوه ساز داشته باشید.

source: خرید آسیاب قهوه دستی

admin بازدید : 40 1401/06/27 نظرات (0)

نسل سوم قهوه یعنی دم کردن قهوه با قهوه ساز های دمی که به وسیله فیلتر های کاغذی و یا فلزی، دم آوری قهوه انجام می شود. این نکته بدین معنا است که زمان دم کشیدن قهوه در این دستگاه ها بیشتر از قهوه ساز های دیگر می باشد. به همین دلیل نیاز به نوع جدیدی از رست قهوه احساس شد که عصاره دانه قهوه در زمان کوتاه و به یک باره از آن خارج نشود.

در رست روشن روغن قهوه از آن خارج نشده، اسیدیته (طعم ترشی) و کافئین قهوه بسیار زیاد است و برعکس آن تلخی کمی در قهوه موجود می باشد که همین موضوع باعث می شود قهوه بجای داشتن رایحه ای تلخ، عطر میوه ای داشته باشد. برای این میزان از برشتگی، دانه های قهوه از ۱۹۶ تا ۲۰۵ درجه سانتیگراد حرارت می دهند.

در رست متوسط رنگ دانه های قهوه، به قهوه ای ملایم تغییر پیدا کرده است، میزان اسیدیته و تلخی قهوه درحالت تعادل قرار دارند. روغن قهوه در حال جدا شدن از سیتوپلاسم است ولی نه به میزانی که سطح دانه ی قهوه را روغنی کند و درجه حرارت دادن قهوه از ۲۱۰ تا ۲۳۰ درجه سانتی گراد می باشد.

آخرین مرحله ی رست قهوه، رست تیره می باشد. در این مرحله درصد زیادی از محتویات قهوه بر اثر حرارت، از آن خارج شده و وزن قهوه نسبت به دانه قهوه در رست لایت، خیلی سبک تر و بزرگ تر شده است. روغن قهوه کاملا در سطح قهوه پخش شده، همچنین قهوه اسیدیته بسیار کم و تلخیه بسیار زیاد دارد.

source: بهترین قهوه رست شده

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
فروش بهترین قهوه ها , فروش انواع اسپرسو ساز خانگی در قهوه دات کام , خرید ارزان تجهیزات کافی شاپ , فروش اینترنتی انواع بلندر , پر طرفدار ترین قهوه ساز ها , تجربه خوشمزه ترین دانه های قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه دات کام بی نظیرترین قهوه ها با اسپرسو ساز های صنعتی در فروشگاه قهوه دات کام , خرید اینترنی متنوع ترین فرانسه ساز ها در فروشگاه ما , تجربه به یاد ماندنی مزه قهوه با خرید انلاین اسپرسو ساز های صنعتی قهوه دات کام , لوازم آشپرخانه فروشگاه قهوه دات کام شامل با کیفیت ترین وافل ساز ها، اسنک و ساندویچ ساز، کف زن و خامه سازه ها است , بهترین خرید اینترنتی لوازم باریستا
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 229
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 295
  • بازدید ماه : 1,409
  • بازدید سال : 17,522
  • بازدید کلی : 42,065