loading...
قهوه دات کام
admin بازدید : 4 1403/04/04 نظرات (0)

یک روش تهیه کردن قهوه را انتخاب کنید که مطابق با سلیقه شما باشد. قهوه ساز های محبوب این روزها عبارتند از: انواع دستگاه اسپرسو ساز نیمه صنعتی یا خانگی، قهوه ساز های فیلتری، قهوه ترک، موکاپات. هر روش یک تجربه دم کردن منحصر به فرد را ارائه می دهد، بنابراین روشی را انتخاب کنید که با علاقه شما هماهنگ باشد. اما فراموش نکنید در انتخاب قهوه‌ساز برای آشپزخانه، این موارد را در نظر بگیرید تا بهترین تجربه را داشته باشید. فضای موجود کافی بار، توان مصرفی، کیفیت ساخت، سهولت استفاده، ویژگی های خاص دستگاه و درنهایت قیمت قهوه ساز.
شاید باورش سخت باشد، اما دستگاه قهوه ساز روی پیشخوان شما بدون ترازوی دیجیتال قهوه خوب، تقریبا بی فایده است. مهم نیست که این دستگاه، یک اسپرسو ساز با تکنولوژی بالا باشد یا یک قهوه ساز فیلتری ساده، درست کردن یک فنجان قهوه با طعم عالی بدون وزن کردن دانه‌ها تقریبا غیرممکن است. ترازو دیجیتال بهترین راه برای بهبود قهوه شما در تمام این روش‌های درست کردن قهوه است. زیرا ترازوی دیجیتال قهوه برای اندازه گیری دقیق دانه های قهوه و میزان آب ضروری است. استفاده از ترازوی قهوه (اسکیل) تایم مور به شما کمک میکند نسبت ایده آل قهوه به آب را حفظ کنید، یک عامل بسیار مهم در تهیه کردن قهوه لذت بخش و خوشمزه.
کتری قهوه که به نام کتل قهوه یا کتری گردن غاز نیز شناخته می شود، ابزاری تخصصی است که در دم کردن قهوه استفاده می شود. به طور معمول دارای یک دهانه بلند و باریک با گردن خمیده شبیه گردن غاز است، از این رو نام آن را به خود اختصاص داده است. این طراحی منحصر به فرد امکان ریختن دقیق، ثابت و کنترل شده آب داغ را روی تفاله قهوه، به ویژه در روش های دم کردن قهوه ریخته و قطره ای فراهم می کند. کتل ها انواع مختلفی دارند که مدل های برقی یا ترمودار، کارآمدتر از سایر مدل ها هستند.
تمام قهوه ساز های دمی به فیلتر مخصوص خود نیاز دارند. زیرا فیلترها، با به دام انداختن تفاله های قهوه و همچنین اجازه عبور قهوه دم شده، که نتیجه آن یک فنجان قهوه تمیز و بدون رسوب می شود، نقش مهمی در فرآیند دم کردن قهوه دارند. انتخاب فیلتر می تواند بر طعم و بدنه قهوه تأثیر بگذارد، بنابراین امتحان کردن انواع مختلف این فیلترها می تواند به شما کمک کند فیلتری را پیدا کنید که با ترجیحات شما مطابقت دارد. رایج ترین فیلترها عبارتند از: فیلترهای ساخته شده از کاغذ (یکبار مصرف)، پارچه ای (قابل استفاده مجدد)، فلزی (دائمی).
source: ساخت کافه بار خانگی

admin بازدید : 11 1403/03/07 نظرات (0)

تصمیم بین خرید یک اسپرسو ساز نیمه صنعتی یا صنعتی بستگی به نیازها و حجم کار فروشگاه شما دارد. اما با در نظر گرفتن این نکات، شما می‌ توانید تصمیم بهتری برای خرید اسپرسو ساز بگیرید. قابلیت های اضافی: اسپرسو ساز های صنعتی ممکن است دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های اضافی (دارای آسیاب قهوه، سیستم اتوماتیک شستشو، قابلیت سفارشی‌ سازی تنظیمات، …) یا سیستم‌های خودکار باشند. سرعت تهیه قهوه: قبل از هرچیزی بررسی کنید که فروشگاه شما با چه حجم سفارشات و تقاضایی روبرو خواهد شد. 

اگر حجم سفارشات قهوه زیاد است، بهتر است یک اسپرسو ساز صنعتی را در نظر بگیرید که قابلیت تهیه قهوه بیشتری دارد. میزان مهارت‌: در نظر داشته باشید که آیا شما یا کارکنان شما دارای مهارت‌های لازم برای استفاده و نگهداری از اسپرسوساز های تمام اتوماتیک هستید یا خیر. فضای فیزیکی: اسپرسو سازهای صنعتی اغلب حجیم‌تر و با ابعاد بزرگتری هستند. اطمینان حاصل کنید که فضای فروشگاه شما برای نصب اسپرسو ساز صنعتی یا نیمه صنعتی مناسب باشد. 

بودجه: محاسبه کنید که چقدر می توانید برای خرید، نصب و نگهداری دستگاه اسپرسوساز هزینه کنید. مزایای اسپرسو ساز نیمه صنعتی چیست؟ مناسب برای فروشگاه ‌های کوچکتر: اگر فروشگاه شما اندازه کوچکی دارد یا حجم سفارشات اسپرسو کم است، اسپرسوساز نیمه صنعتی گزینه مناسبی می باشد. مقرون به صرفه هستند: این نوع اسپرسوسازها معمولا هزینه کمتری از مدل های صنعتی و هزینه بیشتری از مدل های خانگی دارند، که می‌تواند برای کسب و کارهای کوچک مزیت باشد.

فضای کمتر: اسپرسو ساز نیمه صنعتی اغلب اندازه و ابعاد کوچکتری در مقایسه با اسپرسوساز های صنعتی دارند و به راحتی در فضاهای کوچک‌تر جا می ‌شوند. مناسب برای افراد با مهارت ‌های متوسط: اکثر اسپرسوسازهای نیمه اتومانیک به باریستا یا افراد با مهارت متوسط تا حرفه‌ای کمک می ‌کنند. و اجزای کمپلکس تری نسبت به اسپرسوساز های صنعتی ندارند. قابلیت اتصال به شبکه آب: بسیاری از اسپرسوسازهای نیمه صنعتی می ‌توانند به شبکه آب متصل شوند، که این امر راحتی در عملکرد و نگهداری افزایش می ‌دهد.

دستگاه‌های اسپرسو ساز تجاری اغلب با امکانات و قابلیت‌های بیشتری نسبت به مدل‌ های خانگی یا نیمه صنعتی ارائه می‌ شوند. این قابلیت‌های اضافی می ‌توانند تجربه تهیه قهوه را برای صاحبان کسب و کارها بهبود بخشند. در زیر به برخی از قابلیت ‌های اضافی این دستگاه‌ها اشاره می ‌شود:

حجم تولید بالا: این مدل از اسپرسوساز ها برای فروشگاه ‌هایی با حجم تولید بالا و تقاضای زیاد مناسب هستند. کارایی عالی: اسپرسوساز های صنعتی قابلیت تهیه قهوه اسپرسو و سایر قهوه ها را با سرعت بالا، با کیفیت عالی، به صورت مداوم را دارند. استفاده حرفه‌ای: برای کسب و کارهایی که به دنبال تهیه قهوه اسپرسو حرفه‌ای هستند، این نوع اسپرسوسازها انتخاب عالی ای هستند.

source: معرفی اسپرسو ساز صنعتی یا نیمه صنعتی

admin بازدید : 16 1403/02/11 نظرات (0)

آسیاب‌های دستی با ساختار ساده و بدون قطعات پیچیده، نگهداری و تمیز کاری آسانی دارند. (خرید بهترین اسپرسو ساز نیمه صنعتی، اینجا را کلیک کنید). این مزیت به کاربران امکان می‌دهد تا به راحتی هر بخشی از آسیاب قهوه دستی را پس از استفاده، باز کرده و آنها را با یک پارچه نرم و مرطوب تمیز کنند. راحتی استفاده و نگهداری از گرایندر ویژگی هایی هستند که در تجربه کاربری و دوام آسیاب تأثیر مستقیم دارند. 
آسیاب‌های قهوه دستی که با ساختار ساده و عملکرد شفاف طراحی شده‌اند، سهولت در استفاده را به کاربران ارائه می‌دهند. اغلب این آسیاب‌ها دارای دسته‌های چرخشی ساده هستند که کاربران می‌توانند به راحتی دانه‌های قهوه را آسیاب کنند، بدون نیاز به تنظیمات پیچیده یا استفاده از برق. ظرفیت آسیاب به تعداد دانه‌های قهوه‌ای اشاره دارد که در یک زمان مشخص، توسط دستگاه خرد می شوند. 
این ظرفیت می‌تواند از آسیاب‌های کوچک برای یک کاپ قهوه تا آسیاب‌های بزرگ تجاری برای استفاده در کافه‌ها متغیر باشد. برای استفاده شخصی، آسیاب با ظرفیت کمتر کافی است. اندازه و وزن آسیاب نیز نکته مهمی است که در انتخاب گرایندر قهوه دستی باید در نظر گرفته شود. گرایندرهای قهوه دستی اغلب اندازه کوچک و وزن سبکی دارند، که امکان حمل و نقل آسان آنها را فراهم میکند. این ویژگی به عنوان یک ابزار سفر و یا استفاده در مکان‌های مختلف، از جمله دفتر کار، کمپینگ، … بسیار مفید است(مانند انواع مینی پرسو).
قیمت و برند به شکل مستقیم بر کیفیت، دوام، و تجربه کاربری تأثیر می‌گذارند. قیمت و برند معمولا با کیفیت و عملکرد آسیاب مرتبط هستند. برندهای معتبر برای ساخت گرایندرهای دستی، اغلب از مواد با کیفیت و فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کنند که تأثیر مستقیمی بر کیفیت نهایی آسیاب کردن دانه‌های قهوه دارند. در مقابل، آسیاب‌های ارزان قیمت ممکن است از مواد کم‌کیفیت استفاده کنند و کیفیت آسیاب کردن را کاهش دهند.
source: استفاده آسان از آسیاب دستی قهوه

admin بازدید : 27 1403/01/18 نظرات (0)

یکی از تأثیرات مهم مینی پرسو در بهبود طعم قهوه، به واسطه استفاده از کپسولهای قهوه با کیفیت بالا است. این کپسولهای مینی پرسو حاوی قهوه‌ی آسیاب شده تازه و با کیفیت هستند و به دلیل بسته‌ بندی هواگیر، اجازه نمی‌دهند تا طعم و عطر قهوه از بین برود. این امر باعث می‌شود تا هر بار که از مینی پرسو استفاده می‌شود، قهوه با طعم تازه و متفاوتی آماده شود. همچنین، فشار آب و بخاری که در مینی پرسو برای تهیه قهوه ایجاد می‌گردد، به بهبود استخراج مواد مفید در قهوه کمک میکند. 
این به معنای استخراج بیشتر از اسانس و طعم قهوه است. که نتیجه‌اش یک فنجان قهوه با طعم گرم، غنی و لذت‌ بخش خواهد بود. با توجه به این تأثیرات مثبت، مینی پرسو به عنوان یک ابزار کارآمد در بهبود طعم قهوه به شمار می‌آید. این دستگاه با کپسولهای خاص خود و فشار آب مناسب، توانسته است استانداردهای بالایی در ارائه یک تجربه قهوه خاص و لذت‌ بخش برای علاقه‌ مندان به قهوه اسپرسو محبوب برقرار کند.
به این صورت که کاربران با استفاده از کپسولهای قهوه آماده، دیگر نیازی به خرید قهوه در اشکال مختلف، همراه داشتن ترازوی دیجیتال، و آسیاب قهوه ندارند. این موضوع به معنای کاهش هزینه‌های مرتبط با خرید و نگهداری مواد اولیه قهوه است. همچنین، مینی پرسو به دلیل ابعاد کوچک و طراحی جمع و جور، به عنوان یک قهوه‌ ساز قابل حمل شناخته می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود که کاربران بتوانند این اسپرسو ساز همراه را به هر مکانی که می‌خواهند ببرند.
مزیت اصلی استفاده از قهوه‌ ساز مینی پرسو در قابلیت حمل، و راحتی استفاده از آن می باشد. با وزن سبک و ابعاد کم، این دستگاه به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی آن را در کیف یا کوله‌ پشتی خود قرار دهید و آن را در سفرهای خود یا در محل کار به همراه داشته باشید. همچنین، طراحی ساده و عملکرد آسان آن، حتی برای افرادی که اولین بار از مینی پرسو استفاده می‌کنند، تجربه خوبی را ارائه می‌دهد.
قابلیت‌ برجسته بعدی، استفاده بسیار آسان است. فقط با چند گام ساده، می‌ توانید قهوه مورد علاقه‌تان را تهیه کنید و از آن لذت ببرید. این قهوه ساز از کپسولهای قهوه آماده استفاده میکند که نیاز شما به اندازه‌ گیری و آسیاب قهوه را از بین می‌برد.
source: خرید مینی پرسو ارزان

admin بازدید : 28 1402/12/21 نظرات (0)

لولر قهوه اسپرسو که معمولا به عنوان ابزار توزیع یا تراز کننده قهوه شناخته می شود وسیله ای است برای فرم دادن و پخش کردن قهوه‌ قبل از استخراج. این ابزار به شکل استوانه‌ای طراحی می شود و با استفاده از فشار دستی یا مکانیکی، قهوه را درون پرتافیلتر پخش میکند. و فشار متناسبی را بر روی قهوه اعمال میکند تا سطحی صاف و یکنواخت برای استخراج فراهم شود. در واقع لولر نقش مهمی برای اعمال فشار مناسب تمپرایجاد میکند.
تمپر قهوه اسپرسو مربوط به میزان فشاری است که بر روی قهوه های آسیاب شده، قبل از تماس آب داغ با آنها اعمال می شود. این فشار و زمان تماس، تأثیر زیادی بر طعم و کیفیت قهوه دارد. میزان نیروی مناسب باعث استخراج بهینه‌ی مواد محلول در قهوه می ‌شود. اگر فشار تمپر زیاد باشد، ممکن است قهوه تلخ یا بیش از حد عصاره گیری شود. در حالی که فشار تمپر کم می ‌تواند باعث قهوه‌ی ضعیف و غیرمطلوب شود. نیروی مناسب نیازمند تعادل بین فشار و زمان است تا بهترین عطر و طعم را به قهوه بدهد.
تمپر ها در درجه اول بر فشرده سازی و شکل دادن به قهوه آسیاب شده در داخل پرتافیلتر تمرکز دارند. و هدف استفاده از این وسیله بهبود فرآیند عصاره گیری و افزایش راندمان استخراج است. اما لولر قهوه اسپرسو بر ایجاد بستر قهوه یکدست و یکنواخت قهوه های آسیاب شده تاکید دارد. و از ثبات در استخراج عصاره قهوه اسپرسو اطمینان حاصل میکند.
در اصل، هم توزیع کنندگان قهوه اسپرسو و هم تمپرها نقش مهمی در فرآیند پیچیده درست کردن اسپرسو ایفا می کنند. هر کدام عملکردهای مشخصی را در فرآیند عصاره گیری و در نهایت کیفیت اسپرسو دم شده نقش دارند.
source: تمپر بهتر است یا لولر

admin بازدید : 27 1402/12/07 نظرات (0)

اگر زمان درست کردن قهوه به روش دستی، یا مدت زمانی را که صرف خرید قهوه می شود را محاسبه کنید، می‌توان نتیجه گرفت خرید یک دستگاه اسپرسوساز راه منطقی تر برای صرفه جویی در زمان است. حتی برای استفاده در خانه هم وجود یک اسپرسوساز خانگی یک جواهر است برای صرفه‌ جویی در زمان. به جای اینکه هر صبح دقایق زیادی را به دم کردن یک قوری قهوه اختصاص دهید، می توانید ظرف چند ثانیه قهوه مورد علاقه خود را آماده کنند و بچشند. 
و این زمان اضافی را می توان برای کارهای شخصی یا صرفاً برای شروع آرام تر روز اختصاص داد. در یک محیط کاری به ویژه محیط های کاری شلوغ، زمان بسیار مهم است. دستگاه‌ های قهوه ساز فرآیند سرو قهوه را ساده ‌تر می‌ کنند و زمان درست کردن قهوه برای هر فرد را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهند. برای کسب ‌وکارها، این به معنای افزایش بهره‌ وری است. زیرا کارکنان می ‌توانند به سرعت انرژی مورد نیاز برای انجام وظایف شان را دریافت کنند.
یکی از مهمترین دلایل انتخاب این دستگاه ها، راحتی بی نظیری است که ارائه می دهد. تصور کنید: یک صبح شلوغ در اداره هستید و کارهای ضرب‌الاجلبی را پیش رو دارید. همینطور انبوهی از کارمندانی هستند که در انتظار نوشیدن قهوه می باشند. وجود دستگاه اسپرسو ساز رفع سریع و بدون دردسر قهوه را تضمین می کند. علاوه بر این نیاز به دم کردن فنجان های جداگانه قهوه را از بین می برد. 
تنها با پر کردن پرتافیلتر از قهوه آسیاب شده و فشار دادن یک دکمه، قهوه داغ به راحتی در فنجان تان ریخته میشود. فراموش نکنید سلیقه‌ ها و ترجیحات گروهی که قهوه را با شیر می نوشند هم نیز برآورده میکند. در خانه، فاکتور راحتی داشتن قهوه اول صبح بی نظیر است. تصور کنید که با فکر داشتن یک دستگاه اسپرسو ساز اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک بیدار می شوید. و مشتاقانه منتظر فشار دادن دکمه ای هستید تا اولین فنجان جادوی صبحگاهی را آماده کند. 
با این روش روتین صبحگاهی را به حداقل می ‌رسانید و اجازه می‌ دهید روز آرام‌ تری را بدون فرآیند زمان‌بر دم کردن یک فنجان قهوه و یا رفتن به کافه هر روز صبح آغاز کنید. در حالی که ممکن است قیمت یک دستگاه اسپرسوساز قابل توجه به نظر برسد، اما مقرون به صرفه بودن آن در دراز مدت آشکار می شود. با از بین رفتن هزینه های مربوط به خرید قهوه های فوری و یا هزینه هایی که برای‌ خرید یک فنجان قهوه خواهید داشت متوجه خواهید شد خرید اسپرسو ماشین روشی مقرون به صرفه خواهد بود.
حتی برخی از مدل ها دارای ویژگی صرفه جویی در انرژی هستند. که به کاهش مصرف انرژی در طول زمان کمک می کنند. در نتیجه هم برای محیط زیست و هم برای کیف پول شما مفید می باشد. در نتیجه، استفاده از یک دستگاه اسپرسو ماشین مجموعه ای از مزایای را برای شما خواهد داشت. که مهمترین آنها شامل راحتی، کیفیت، کارایی و پایداری می باشد. چه در یک فضای کاری شلوغ و چه در فضای راحت در خانه، این دستگاه ها به عنوان شاهدی بر پیوند فناوری و هنر دم کردن هستند.
source: خرید بهترین دستگاه اسپرسو ساز

admin بازدید : 34 1402/12/01 نظرات (0)

یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید نگهداری از اسکیل است. بهتر است ترازویی را خریداری کنید که بتوان آن را راحت تمیز کرد. تمیز نگه داشتن ترازو از اهمیت بالایی برخوردار است. پس از استفاده (به ویژه زمانی که زیر پرتافیلتر قرار دارد)، آن را با یک پارچه نرم و خشک پاک کنید. در صورت نیاز، از یک محلول شوینده خفیف استفاده کنید و سپس با پارچه خشک آن را تمیز کنید.
دقت کنید که نباید ترازو را در معرض ضربه، فشار، تماس با آب و مایعات قرار دهید. معمولا اسکیل ها دارای صفحه ای سیلیکونی هستند که طول عمر آنها افرایش یابد. ترازوی باریستا، یکی از ابزارهای مهم و پر اهمیت در فرآیند تهیه قهوه است. انتخاب درست و مسلط شدن بر استفاده صحیح از آن، به باریستاها کمک میکند تا فرآیند تهیه قهوه خود را بهبود بخشند.  در میان مجموعه ابزارهایی که یک باریستا باید داشته باشد، ترازو دیجیتالی باریستا به عنوان یک شریک ساکت و در عین حال محوری عمل میکند.
زیرا اندازه‌گیری دقیق مقادیر قهوه و آب در فرآیند تهیه انواع قهوه ها به عنوان یکی از عوامل اساسی، تاثیر زیادی بر کیفیت نهایی قهوه دارد. حال ترازوی باریستا به عنوان یکی از وسایل مهم برای اندازه‌گیری دقیق مقادیر قهوه و آب در فرآیند تهیه قهوه به کار می‌ رود. در این مقاله به بررسی نکات اساسی در انتخاب و استفاده از ترازوی باریستا خواهیم پرداخت تا به شما کمک کنیم فرآیند تهیه قهوه خود را بهبود ببخشید. قبل از ورود به فرآیند انتخاب ترازوی دیجیتال، فهم اهمیت استفاده از آن ضروری است. 
این ترازوها نقش اساسی در حفظ دقت و ثبات در محاسبه مقدار دقیق قهوه و نسبت آب به را دارند. این میزان از اهمیت ویژه‌ای برای ایجاد یکنواختی در طعم، تنظیم کیفیت و قوام، کنترل کیفیت و انجام فرایند صحیح در تهیه قهوه برخوردار است. ترازوی باریستا برای اندازه‌گیری دقیق وزن قهوه‌ی مورد استفاده، به کار می ‌رود. این ترازوها معمولا دقیق هستند و به باریستاها کمک می کنند تا به تناسب دقیقی از قهوه، آب و دیگر مواد برای تهیه‌ی نوشیدنی‌ های قهوه‌ بپردازند. ترازوهای باریستا برای اندازه‌گیری دقیق وزن قهوه‌ی سرد و گرم، فنجان و دستگاه ‌های قهوه ‌ساز استفاده می ‌شوند. 
source: خرید ترازوی دیجیتال برای باریستا

admin بازدید : 33 1402/11/07 نظرات (0)

ویژگی ها و مزایا پرتافیلتر عریان چیست؟ قابلیت مشاهده استخراج. جذابیت اصلی این پرتافیلتر در آشکار سازی آن نهفته است. بدون اینکه فضای بسته انتهای دسته گروپ و خروجی های عصاره قهوه اسپرسو مانع دید شود، باریستاها دید بی نظیری را در فرآیند استخراج به دست می آورند. این بازخورد بصری به تشخیص مشکلات بالقوه استخراج، مانند ضربه زدن یا کانال‌گذاری (چنلینگ) ناهموار، …کمک میکند و باعث تسلط و کنترل بیشتر باریستاها می شود.
افزایش غلطت کرما. فقدان دهانه باعث تشکیل یک لایه قوی و خامه ای کرما در بالای اسپرسو می شود. این کرما تقویت شده طعم قهوه اسپرسو را به خوبی به نمایش می گذارد و به تجربه حسی بهتر می افزاید. حفظ کیفیت قهوه. استفاده از پرتافیلترهای نیکد می‌تواند به حفظ کیفیت قهوه کمک کند. با استفاده از فشار و زمان مناسب، می‌توانید از قهوه‌ی خود حداکثر استفاده را ببرید و از از دست رفتن طعمه‌های مهم جلوگیری کنید. همچنین طراحی متفاوت این محصول باعث می‌شود تا آب بهینه‌تری از قهوه استخراج شود و طعم بهتری به دست آید.
این پرتافیلترها به طور گسترده با انواع مختلف دستگاه های اسپرسو ساز به ویژه مدل های صنعتی و اسپرسو ساز نیمه صنعتی سازگار هستند. و از آنجایی که پیشگامان در صنعت قهوه اسپرسو و اسپرسو ساز ها هستند قابلیت اطمینان و ثبات در طعم را ارائه می دهند. دوام و پایداری: پورتافیلترهای تجاری که برای استفاده در حجم بالا ساخته شده اند دارای دوام و طول عمر بالایی هستند.
آنها از مواد مستحکمی مانند فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. درنتیجه بدون افت کیفیت قهوه اسپرسو برای استفاده مداوم و سخت (سایش و ضربه‌های مکرر) در کافی ‌شاپ‌ های شلوغ ایده آل هستند. استخراجی ثابت و یکنواخت: نوع طراحی این پرتافیلترها که توسط خروجی ‌ها و پایه‌ بسته است، به‌صورت یکنواخت و متناسب، قهوه اسپرسو را داخل فنجان می ‌ریزند.
این ویژگی باعث می ‌شود تا هر شات اسپرسوی تهیه ‌شده از هر پرتافیلتر، با کیفیت و طعم یکسانی داشته باشد. راحتی استفاده و کارایی: برای محیط ‌های پرکاربرد یا کافی ‌شاپ ‌های پرتردد، پرتافیلتر های تجاری به دلیل سادگی در استفاده و قابلیت کارکردی بالا مورد توجه قرار می‌ گیرند. طراحی ساده‌ شان به باریستاها اجازه می ‌دهد تا به‌ راحتی تعداد زیادی از سفارشات را به‌ صورت یکنواخت و با کیفیت برتر آماده کنند.
source: انواع پرتافیلتر اسپرسو ساز

admin بازدید : 32 1402/10/26 نظرات (0)

مدل های مختلف آسیاب قهوه در سهولت استفاده، بسیار متفاوت هستند. از این لحاظ، انواع آسیاب‌ قهوه دستی جمع و جور و قابل حمل هستند و نیازی به برق ندارند. اگر قابل حمل بودن برای شما مهم است، این گرایندرها گزینه بسیار خوبی هستند. با این حال، یک آسیاب قهوه دستی نیاز به تلاش فیزیکی دارد و ممکن است زمان بیشتری برای خرد کردن بطلبد. استفاده از آسیاب های برقی راحت تر است. شما یک دکمه را فشار می دهید و دستگاه کار را انجام می دهد و سریعتر از مدل های آسیاب قهوه دستی هستند.
با این حال، آنها بزرگتر هستند و فضای بیشتری از پیشخوان شما را اشغال می کنند. به علاوه، آنها برای کار کردن به برق نیاز دارند. در مورد میزان صدایی که آسیاب‌ها تولید می کنند، آسیاب‌های برقی با تیغه مسطح موتور های قدرتمندتری دارند، درنتیجه صدای بیشتری تولید می کنند. اما آسیاب قهوه با تیغه مخروطی با دور کمتری کار میکند و به موتور قدرتمندی نیاز ندارد، پس صدای کمتری نسبت به گرایندر تیغه مسطح دارد. و به طور کلی آسیاب‌های دستی قهوه بسیار کم صداتر از مدل های برقی می باشند.
آخرین موردی که باید برایتان اهمیت داشته باشد قیمت دستگاه آسیاب است. آسیاب‌های برقی با تیغه مخروطی معمولاً مقرون به صرفه تر از سایر مدل ها هستند و می توانید آنها را با قیمت مناسبی خریداری کنید. آسیاب‌های برقی با تیغه تخت گرانتر هستند زیرا موتورهای قدرتمندتری دارند به همین دلیل برای انواع اسپرسو ساز خانگی و نیمه صنعتی مناسب هستند. همچنین آسیاب‌های قهوه دستی نسبت به آسیاب‌های برقی ارزان قیمت تر هستند. آنها برای اجرا نیازی به برق ندارند و طراحی ساده تری دارند،
بنابراین اگر گزینه بودجه برایتان مهم است و برای درست کردن قهوه زمان کافی دارید، یا اهل سفر و گردش هستید، گرایندرهای دستی گزینه مناسبی می باشند. یکی از رایج ترین سوالاتی که مبتدیان برای درست کردن قهوه می پرسند این است. سوال: برای استفاده از فلان قهوه ساز باید قهوه با چه درجه ای آسیا کنم؟! پاسخ: شما به یک آسیاب قهوه ای نیاز دارید که برای روش دم آوری قهوه دلخواه شما مناسب باشد. چراکه روش‌های دم‌آوری قهوه سایز آسیاب متفاوتی دارند و بعضی از گرایندرها برای آنها بهتر عمل می‌کنند.
این خیلی راحت است اگر بگوییم: از درجه ۳ برای قهوه اسپرسو، یا از درجه ۲۰ برای فرنچ پرس استفاده کنید. اما این حرف کاملا اشتباه است. بیشتر گرایندرهای قهوه دارای درجه بندی هستند اما تنظیمات درجه آسیا در همه آنها یکسان نیست. برخی مدل ها دارای ۸ درجه هستند و برخی دیگر تا ۳۰ درجه هم امکان خرد کردن را دارند. علاوه بر این درست کردن قهوه به فاکتورهای دیگری هم بستگی دارد. به طور مثال گاهی می توان از پودر قهوه درشت با میزان آب کمی استفاده کرد، گاهی از پودر قهوه ریز با حجم آب متوسط. بنابراین بهتر است قهوه را با درجه های متفاوتی خرد کنید تا به بهترین نتیجه برسید.
source: خرید آسیاب قهوه برقی ارزان

admin بازدید : 24 1402/10/17 نظرات (0)

فهمیدن اینکه چگونه می‌توان یک قهوه  بی ‌نقص را در مناطق دور افتاده درست کرد، چالش‌برانگیز (و گاهی وقت‌گیر) است. با این حال مدل های قهوه ساز مسافرتی زیادی در بازار برای این منظور وجود دارد. من تعداد متنوعی از این دستگاه ها را امتحان کردم با آزمون و خطا متوجه شدم که چطور میتوان قهوه ای عالی در کپ درست کرد. موکاپات، یک قهوه ساز مسافرتی عالی. این قهوه ساز یکی از قدیمی ترین روش ها برای درست کردن قهوه در اروپایی است که قهوه ای قوی و غنی تولید میکند.
استفاده از موکاپات بسیار راحت است، به طور خلاصه اینگونه است که: آب در محفظه پایینی ریخته می شود، قهوه ریز آسیاب شده در محفظه میانی و در سبد قرار می گیرد. یک مخزن خالی که در اصل مخزن ریزش عصاره قهوه می باشد، بر روی این دو محفظه جای می گیرد. موکاپات ها بسیار سبک هستند و به راحتی می توان آنها را در کوله جای داد. علاوه بر این به لوازم جانبی ای نیاز ندارد و فقط باید قهوه آسیاب شده و یک فنجان همراه خود داشته باشید. همچنین بیشتر موکاپات ها از آلومینیوم ساخته شده اند بنابراین می توان از آنها بر روی آتش کمپ استفاده کرد. 
اما فراموش نکنید اگر قهوه کنترل نشود، درنهایت می تواند طعم سوخته یا گچی ایجاد کند. بهترین روش برای تهیه قهوه هنگام کمپینگ می تواند به معنای تفاوت بین یک روز عالی و یک روز وحشتناک باشد. یا حداقل این در مورد قهوه خورهایی مثل من صادق است! وقتی در کمپ هستید، دستگاه قهوه ساز مورد علاقه تان یا باریستای همیشگی خود را ندارید تا یک فنجان قهوه عالی برای شما درست کند.
source: موکاپات یک قهوه ساز مسافرتی

admin بازدید : 37 1402/09/28 نظرات (0)

قهوه اسپرسو باید به اندازه کافی فشرده شود تا فضای کمی بین سطح قهوه و هدگروپ دستگاه اسپرسوساز ایجاد شود. هنگامی که ذرات قهوه در داخل پرتافیلتر خیس می شوند، به طور طبیعی کمی متورم می شوند، حال اگر قهوه فضا برای افزایش حجم نداشته باشد از پرتافیلتر بیرون پرتاب می شود.
یکی دیگر از دلایل اصلی تمپینگ این است که آب تنبل است. نمی‌خواهد کار سختی را انجام دهد و به دنبال عبور راحت از بین ذرات قهوه است. تنها چیزی که تنبل‌تر از آب است، آب تحت فشار است، و اگر با فشار وارد سطح نامرتب و فشرده نشده قهوه شود، انواع شکاف ‌ها و کانال‌ ها را پیدا میکند و از استخراج همه چیزهایی خوبی که می‌خواهیم جذب کند اجتناب میکند.
اما اگر بستر قهوه محکم فشرده شود و در یک سطح صاف قرار گرفته باشد، آب چاره ‌ای ندارد جز اینکه به طور یکنواخت از تمام ذرات قهوه عبور کند و در طول مسیر انواع طعم‌ ها را برای عصاره گیری بی نظیر قهوه اسپرسو بگیرد.
فرم مناسب دست: اطمینان حاصل کنید که وقتی تمپر خود را به سمت پایین فشار می دهید، مچ دست شما باید کاملاًصاف باشد و آرنج شما با زاویه ۹۰ درجه خم شود. شما باید فشاری را که از ناحیه شانه و عضله سه سر خود وارد می شود احساس کنید و نباید احساس کنید که این نیرو به مفصل مچ شما ختم می شود.
چقدر باید به سطح قهوه فشار وارد کرد؟ میزان فشاری که به سطح قهوه وارد می کنید، نباید خیلی کم باشد که آب براحتی از میزان ذرات قهوه عبور کند. همینطور نباید خیلی زیاد باشد که آب به سختی راه خود را باز کند. به طور معول باید در حدی باشد که مچ دست کم بلرزد. البته ناگفته نماند که این لرزش مچ دست جز اصول ثابت نیست و ممکن است تغییر کند.
source: قیمت تمپر قهوه برای پرتافیلتر

admin بازدید : 24 1402/09/19 نظرات (0)

سرمایه گذاری روی یک آسیاب قهوه با کیفیت، برای به دست آوردن نتایج بهتر، چه برای قهوه اسپرسو و چه قهوه دمی، بسیار مهم است. انواع آسیاب قهوه بی شماری در طرح ها و امکانات بسیار متنوع در بازار وجود دارد و طبیعتا در بین آنها دستگاه های زیادی است که برای استفاده مبتدیان عالی باشد. اما با آگاهی از چند موارد به راحتی می توانید گرایندر مناسب مهارت خودتان را خریداری کنید. برخی از آسیاب ها سازوکاری دستی دارند که دانه های قهوه را به ذرات ریز خرد می کنند.
این آسیاب‌ها اغلب مقرون به صرفه‌تر از آسیاب‌هایی برقی هستند، بنابراین گزینه‌ای جذاب برای مبتدیان با بودجه کم هستند. استفاده از آسیاب‌های دستی نیز آسان است و برای شروع فرآیند آسیاب کردن فقط باید دسته آن را بچرخانید. با این حال این گرایندرها دارای اشکالاتی نیز هستند. آسیاب‌های برقی دارای دو سطح ساینده هستند که دانه های قهوه بین آنها به ذرات یکنواختِ ریز تبدیل می شوند. همچنین می‌توانید تنظیمات را با نزدیک‌تر کردن یا دورتر کردن تیغه ها تغییر دهید.
بدین وسیله می توان قهوه ها را ریز تر یا درشت تر آسیا کنید. با استفاده از گرایندرهای برقی می‌توانید برای روش های دم‌آوری مختلف، قهوه خرد کنید.یعنی ریز برای انواع دستگاه اسپرسو ساز، درشت برای قهوه ساز فرنچ پرس و یا متوسط برای قهوه ساز V60. حال که متوجه شده اید آسیاب های برقی عملکرد باکیفیت تری دارند باید به مساله بعدی بپردازیم و آن نوع تیغه گرایندر برقی می باشد. این دستگاه ها دارای دو مدل تیغه هستند. تیغه مخروطی و مسطح.
آسیاب‌های مخروطی از نیروی جاذبه برای کشیدن دانه های قهوه بین دو سطح مخروطی شکل استفاده می کنند. در این دستگاه ها، یک سطح تیغه می‌چرخد و سطح دیگر ثابت است. تیغه های مخروطی می توانند طیف وسیعی از اندازه های آسیاب را تولید کنند. بنابراین همه کاره هستند و می توانند برای روش های مختلف دم کردن قهوه از آنها استفاده کنید. این مدل تیغه در حین آسیا کردن حرارت کمتری تولید می کنند. افزون بر این گرایندرهای برقی با تیغه مخروطی نیاز به نگهداری کمتری دارند.
بنابراین انتخاب خوبی برای مبتدیانی هستند که می خواهند راحتی داشته باشند. هیچ یک از انواع تیغه ها به طور ذاتی بهتر از دیگری نیستند. هر کدام از آنها مزایا، معایب و تنظیمات مختلفی دارند. بنابراین انتخاب بین این دو مدل به نیازهای خاص شما بستگی دارد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید جنس تیغه ها است. این تیغه ها معمولا از جنس فولاد ضد زنگ و یا سرامیک می باشند. تیغه های فولادی ضد زنگ بادوام و مقرون به صرفه هستند و مدل های سرامیکی مقاومت حرارتی بهتری دارند و برای مدت طولانی تری تیزتر می مانند. با این حال شکننده تر هستند و به راحتی آسیب می بینند.
source: آسیاب قهوه خانگی حرفه ای

admin بازدید : 34 1402/08/06 نظرات (0)

دمای شیر شما می تواند تاثیر مستقیمی بر میزان پایدار بودن فوم و کف شیر در پیچر و فنجان نهایی قهوه را داشته باشد. ممکن است استفاده از شیر بسیار سرد وسوسه انگیز باشد، اما فوم دار کردن شیر سرد بیشتر طول می کشد و ممکن است به قوام دلخواه نرسد، برعکس این قضیه هم صدق می کند. شیر با دمای بالا هم خیلی زود غلظت شیر را افزایش می دهد که منجر به سوختن شیر می شود. 
بهترین دما برای شیر در حدود ۴۰ تا ۴۵ درجه فارنهایت (۴ تا ۷ درجه سانتیگراد) می باشد که دقیقا زیر دمای اتاق است. این کار به ایجاد فوم ابریشمی و ایده آل بدون سوختن بیش از حد شیر کمک می کند. اگر رسیدن به دمای ایده آل برایتان مشکل است از پیچر های ترمودار استفاده کنید. وقتی نوبت به کف کردن شیر می رسد. پر کردن بیش از حد پیچر، کنترل فرآیند فوم دار کردن شیر را دشوار می کند و می تواند منجر به ایجاد فوم ناهموار شود. 
برای بهترین نتیجه، پیچر خود را بیش از نصف پر نکنید و اطمینان حاصل کنید که هنگام کف کردن شیر، فضای کافی برای انبساط شیر وجود داشته باشد. به یاد داشته باشید، در صورت نیاز، همیشه می توانید شیر بیشتری بریزید، اما نمی توانید پیچر بیش از حد پر شده را خالی کنید! تسلط بر نازل بخار دستگاه اسپرسو ساز برای دستیابی به فوم کامل بسیار مهم است. نازل را درست در زیر سطح شیر با زاویه کمی فرو کنید تا حالتی گرداب طور ایجاد کنید. 
از فرو رفتن بیش از حد نازل در عمق شیر یا قرار دادن در بالای سطح شیر خودداری کنید. زیرا این کار می تواند منجر به ایجاد حباب های بزرگ یا پاشیده شدن آن شود. اگر صدای خش خش محکم، تف کردن، مانند ایجاد صدای “تس” با زبان و دندان خود را می شنوید، این نقطه درست است. پس نازل را ثابت نگه دارید تا حجم شیر شما دو برابر شود و به دمای مطلوب برسد (حدود ۱۵۰ درجه فارنهایت یا ۶۵ درجه سانتیگراد). 
در این زمینه حتما ویدیو های قرار دادن پیچر در زیر نازل بخار دستگاه اسپرسو ساز را مشاهده کنید، به بهتر شدن شما خیلی کمک می کند. اجازه ندهید بقایای لاته قبلی، شیر فوم دار ایده آل امروز را خراب کند! یک نازل بخار کثیف نه تنها می تواند بر طعم شیر شما تاثیر منفی بگذارد، بلکه مانع از فرآیند کف کردن اصولی شیر نیز می شود. بنابراین بلافاصله بعد از هر بار استفاده، نازل را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا بقایای شیر از بین برود، و نازل بخار تمیز شود. با تمیز کردن منظم می توانید اطمینان حاصل کنید که نازل بخار شما همیشه آماده ایجاد فوم مخملی و کامل است.
source: طرز صحیح استفاده از پیچر

admin بازدید : 43 1402/06/19 نظرات (0)

استفاده از سبد پورتافیلتر تحت فشار آسانتر است. می تواند به پوشاندن تناقضات در مراحل پیش از عصاره گیری کمک کند. زیرا دیواره دوم سبد پرتافیلتر می تواند فشار کافی ایجاد کند تا اندازه ضعیف آسیاب، دوز نادرست و یا تمپینگ ناکافی را جبران کند. در این سبدها آب برای مدت طولانی تری با قهوه در تماس است، بنابراین قوام آن، درمقایسه با سبد معمولی چندان مهم نیست.
از طرف دیگر، استفاده از بسکت بدون فشار دشوارتر است. منظورم از دشوار، یعنی به دقت بیشتری نیاز است و کمتر بخشنده است. برای یک اسپرسوی خوب به اندازه دقیق آسیاب و یک تمپینگ بی نقص نیاز دارید. سبد تحت فشار به دلیل هوادهی اضافی بین دو دیواره،کرمای بیشتری ایجاد می کند. با این حال، ممکن است آسیاب نامناسب استخراج را محدود کند که منجر به ایجاد طعم ضعیف تر می شود. بنابراین سبد بدون فشار طعم اسپرسو بهتری تولید میکند.
سبد قهوه معمولا از فلز ساخته می شود. و در حالی که آب جوش تحت فشار از آن عبور می کند، تفاله های قهوه را در خود نگه می دارد. قسمت پایین بسکت دارای یک یا چند سوراخ است که قهوه استخراج شده از آن خارج می شود. حتما می‌ دانید آسیاب قهوه و دانه‌ های قهوه تازه از مهم‌ترین موارد برای درست کردن قهوه اسپرسو بینظیر هستند. اما، سبد های پرتافیلتر هم نیز بسیار مهم می باشند. در واقع، این سبدها مقدار زیادی از طعم و قهوه را که می توانید استفاده کنید، تعیین می کند. به همین دلیل است اطلاع از تفاوت این دو سبد بسیار مهم می باشد.
یک سبد تحت فشار: دارای دو دیواره یا لایه می باشد (دیواره داخلی با سوراخ های زیاد و دیواره خارجی با یک سوراخ) که این دو لایه به یکدیگر پرس شدند. فضای بین دو دیوار باعث ایجاد فشار در داخل سبد می شود، بنابراین یک استخراج ثابت وجود دارد (در واقع دیوار دوم در سبدهای تحت فشار باعث فشار ایجاد می شود). فشار اضافی می تواند اشتباهات در اندازه آسیاب یا فشار ضعیف در دستگاه اسپرسو ساز را جبران کند. بهترین استفاده برای درجه های کمی درشت تر و افراد مبتدی.
سبد بدون فشار: فقط یک دیوار دارد که سوراخ های زیادی دارد. به جای فشار به دیواره داخلی سبد به کیک قهوه، برای استخراج یکنواخت فشار ایجاد می کند. از آنجایی که فقط تفاله قهوه باعث ایجاد فشار می شود، تهیه اسپرسوی خوب نیاز به آماده سازی خوب دارد. یک منحنی یادگیری وجود دارد. کنترل استخراج بهتر می باشد.
source: قیمت بسکت پرتافیلتر

admin بازدید : 39 1402/06/09 نظرات (0)

یکی از هیجان انگیز ترین قسمت های افتتاح یک کافی شاپ، انتخاب و خرید تجهیزات، اسپرسو ساز صنعتی یا تجاری، آسیاب قهوه و سایر لوازم مورد نیاز است. زیرا شما برای ارئه قهوه با طعم شگفت انگیز به مشتریان خود، به تمام اقلام و تجهیزات نیاز دارید. درنتیجه باید در انتخاب هریک از این تجهیزات دقت زیادی داشته باشید.
اولین قدم این است که تعداد نوشیدنی ها را در روز (و مهمتر از آن در ساعت!) تخمین بزنید. برای مثال ممکن است شما نیاز داشته باشید ۲۰۰ شات اسپرسو را در ۱ ساعت بزنید. پس دستگاه شما باید این قابلیت را داشته باشد تا در سرویس دهی به مشتری دچار مشکل نشوید. مورد بعدی تعیین تعداد هدگروپ دستگاه اسپرسو ساز تجاری می باشد. زیرا هر چه تعداد گروپ دستگاه اسپرسو ساز بیشتر باشد،
نوشیدنی‌های بیشتری را می توان در ساعت و به طور همزمان درست کرد. طبق نظرسنجی های انجام شده، حدود ۶% از کافی شاپ ها از دستگاه اسپرسوساز تک گروپ، حدود ۶۸% از دستگاه ۲ گروپ، حدود ۲۴% از دستگاه های ۳ گروپ و حدود ۲% از دستگاه های بیشتر از ۴ هدگروپ استفاده می کنند. نوع عملکرد دستگاه اسپرسو ساز صنعتی نکته بعدی است که باید به آن توجه کنید. اسپرسو ساز های صنعتی به سه نوعِ، دستی، نیمه اتومات و تمام اتومات (خودکار) دسته بندی می شوند.
اگر یک کافه کوچک دارید و تعداد مشتری هایتان به نسبت کم است، یک دستگاه اسپرسو ساز نیمه صنعتی (نیمه اتومات) یا دستی گزینه خوبی است. اما اگر مشتری هایتان زیاد است که باید دستگا تمام اتوماتیک خریداری کنید. و درنهایت قیمت دستگاه ها را باید مورد بررسی قرار دهید. با اینکه اسپرسو ساز های صنعتی قیمت بالایی دارند اما با بررسی زیاد و گرفتن مشاوره می توانید بهترین دستگاه را متناسب با بودجه تان خریداری کنید.
در زمان خرید اسپرسو ساز نیمه صنعتی این سوالات را در نظر بگیرید! منوی خود را برنامه کنید. حتما قیمت خود را مشخص کنید. براساس پیش بینی میزان رشد کسب و کارتان تصمیم بگیرید. حجم مشتریان را مشخص کنید. کیفیت نوشیدنی چقدر مهم است؟ امکانات دیگر دستگاه چیست؟ نحوه تمیز کردن و تعمیر دستگاه به چه صورت است؟
source: خرید اسپرسو ساز صنعتی

admin بازدید : 52 1402/05/10 نظرات (0)

وقتی صحبت از سادگی و عطر و طعم بی‌خطر به میان می‌آید، هیچ چیز به اندازه آمریکانوی کلاسیک نیست. این قهوه فقط با ترکیب ۲-۱ شات قهوه اسپرسو و آب داغ آماده می شود. درنتیجه جای خطای زیادی برای باریستا نمی ماند. چراکه ممکن است باریستا نتواند یک شات عالی اسپرسو تهیه کند، اما آب اضافه شده هر طعم بیش از حد تلخ یا سوخته را رقیق میکند. بنابراین یک اسپرسوی رقیق شده بهتر از یک اسپرسوی ضعیف می باشد تا روزتان را خراب کند.
نکته اضافه: برای خنک شدن آن، یک تکه یخ بخواهید تا بدون سوزاندن زبانتان، آن را بنوشید! ممکن است این نوشیدنی را به عنوان قهوه قبول نداشته باشید، اما برای آن لحظاتی که کاملا مطمئن نیستید چه چیزی را سفارش دهید یک انتخاب عالی است. هات چاکلت غنی می تواند طعم غالب بد را از بین ببرد، هرچند که میزان استفاده از شکلات هم مهم است. حتی اگر دوست ندارید حجم زیادی از شکلات با قهوه تان ترکیب شود، یک شکلات کوچک هم جادویی خود را خواهد کرد و شما همچنان با یک قهوه اسپرسو رضایت بخش کافه را ترک خواهید کرد.
یک لاته، کاپوچینو، کورتادو، … ممکن است انتخاب پرمخاطره‌تری به نظر برسد، اما از یک قهوه اسپرسو سوخته بسیار بهتر می باشد. شیر فوم دار شده که با دستگاه اسپرسو ساز آماده می شود، یک افزودنی فوق العاده برای اضافه کردن به قهوه است. حتی اگر اسپرسو درجه یک نباشد، شیر خامه ‌ای و کف ‌دار می‌ تواند به پوشاندن طعم ‌های ناخوشایند کمک کند و نوشیدنی ملایم و آرامی برای شما به ارمغان می‌آورد.
نکته اضافه: اگر می خواهید یک لایه شیرین اضافی برای لطافت بیشتر نت های تلخ داشته باشید، یا به مهارت باریستا شک دارید، لاته طعم دار (استفاده از انواع سیروپ ها) را انتخاب کنید. با اینکه این نوشیدنی، قهوه اسپرسو نیست اما راه حلی عالی برای نوشیدن قهوه در روزهای گرم یا زمانی که نیاز به قهوه کافئین دار، دارید، می باشد. از آنجایی که فرآیند درست کردن قهوه دم سرد، شامل خیساندن ذرات قهوه در آب سرد برای مدت طولانی است، تقریبا غیرممکن است که یک کافه من، قهوه شما را بسوزاند. حتی اگر از قهوه داغ ریخته شده روی یخ استفاده کنند (که ایده آل نیست)، یخ به کاهش طعم های بد کمک می کند.
source: بهترین قهوه های اسپرسو چیست

 
admin بازدید : 53 1402/04/19 نظرات (0)

در چندین سال اخیر گرایندرهای دستی بسیار متنوعی به بازار عرضه شدند که ما اکثر مدل های آسیاب قهوه دستی موجود در بازار را تست کرده ایم. امروزه برخی از آسیاب های دستی واقعا برجسته، در دسترس هستند. از آنجایی که تعداد این آسیاب ها کم هم نمی باشد، ما در این مقاله به چند مدل شناخته شده نیز اشاره می کنیم که ارزش بررسی آنها را دارند. مدل های آسیاب قهوه دستی برخلاف مدل های برقی تنظیمات پیچیده و زیادی ندارند و تقریبا تنظیمات در همه آنها یکسان می باشد. اما نوع و جنس تیغه ها در آسیاب های دستی بسیار اهمیت دارد.
آسیاب قهوه دستی فلزی با طراحی زیبا و کاربردی به شما این امکان را می دهد تا به بهترین و راحت ترین حالت ممکن قهوه ی خود را آسیاب کنید. طراحی کوچک این محصول باعث شده است که به راحتی بتوان آن را حمل کرد و در کیف یا کوله جا داد. تیغه این آسیاب از جنس سرامیک مرغوب بوده و قابلیت تنظیم درجه از نرم تا درشت را دارد. آسیاب قهوه هاریو مدل Mini Slim Plus یک گرایندر عالی برای مبتدیان و حرفه ای ها می باشد.
تا در هر مکان و هر زمان که تمایل داشتند، امکان آسیا کردن دانه های قهوه را متناسب با قهوه ساز خود (انواع اسپرسو ساز خانگی، فرنچ پرس، قهوه ساز های فیلتری، موکاپات، …) فراهم نمایند. جنس تیغه های این مدل دستگاه از سرامیک با کیفیت و جنس بدنه از پلی پروپیلن می باشد. طراحی باریک و جمع و جور این محصول، و استفاده کردن از مواد و متریال با کیفیت برای ساخت آن، سبب شده است تا علاقه مندان به قهوه بتوانند، این گرایندر را به راحتی با خود به همراه داشته باشند.
آسیاب قهوه دستی طرح کماندانته دارای کیفیت بالا و دو محوره بزرگ می باشد. با این محور ها شما قادر خواهید بود از درشت ترین درجه قهوه های دمی تا ریزترین درجه قهوه ترک را با بهترین کیفیت پودر کنید. علاوه بر این تیغه های مقاوم ضد زنگ، دانه های قهوه را با دقت و کاملا یکنواخت آسیاب میکند و باعث پیچیدن عطر قهوه در فضا می شود.
آسیاب قهوه مسافرتی مخزن دار گتر (GATER) دارای بدنه ی سیلیکونی و شیشه ای با تیغیه هایی از جنس سرامیک می باشد. علاوه بر این مخزن شیشه ای جدا برای نگهداری از پودر قهوه دارد. آسیاب قهوه مخزن دار گتر هم نیز درجه بندی ریز و درشت دارد اما به یکنوختی دو مدل بالا آسیا نمی کند.
source: آسیاب قهوه دستی مسافرتی

admin بازدید : 56 1402/03/21 نظرات (0)

بعد از هربار استفاده از قهوه ساز موکاپات، باید دستگاه را به درستی شسته و تمیز کنید. زیرا اگر تفاله های قهوه در آن باقی بماند به مرور بر روی طعم قهوه تاثیر می گذارد. این نکته را هم در نظر داشته باشد که اولین قهوه ای را که با موکاپات دم کردید را کامل دور ریخته و مجددا قهوه دم کنید. با این کار قهوه‌ تان مزه‌ی فلز نمی گیرد. بهترین جنس بدنه برای موکاپات، استیل می باشد، زیرا اگرچه از موکاپات آلومینیومی گران تر است، ولی بر روی طعم قهوه اثر نمی گذارد و عمر طولانی تری دارد.
اما اگر علاقه دارید از موکاپات های آلومینیومی استفاده کنید، از برند های معتبر خریداری کنید، زیرا این شرکت ها از آلومینیوم های بهداشتی استفاده می کنند. زمانی که موکاپات را روی شعله قرار می دهید باید حواستان باشد که شعله از کنار موکاپات بالا نیاید و در حدی باشد که فقط مخزن آب حرارت ببیند. اگر برای کنترل شعله به مشکل برمیخورید، موکاپات برقی این مشکل را به راحتی حل کرده است.
سعی کنید شعله‌ ی گاز را قبل از اینکه قهوه تا دهنه‌ ی لوله ‌ی خروجی قهوه بالا بیاید خاموش کنید تا عصاره قهوه آرام آرام درون محفظه‌ ی قهوه بریزد. پس از آسیاب کردن قهوه با آسیاب قهوه، در مخزن قهوه نه پودر قهوه ی کمی بریزید و نه آن را پر کرده و فشرده کنید. کم بودن قهوه باعث رقیق شدن قهوه می شود و زمانی که پودر قهوه زیاد باشد به دستگاه موکاپات فشار وارد می شود، زیرا آب به جوش آمده باید با فشار بیشتر از بین ذرات قهوه عبور کند.
فقط کافی است پس از اینکه میزان مناسب قهوه اسیاب شده را در مخرن ریختید، با انگشتان دست سطح آن را صاف کنید. همچنین از آسیاب کردن زیاد قهوه خوداری کنید. زیرا نیاز نیست پودر قهوه مانند دستگاه اسپرسو ساز بسیار نرم باشد. هرچه قدر دمای آب مصرفی بیشتر باشد، بهتر است. حتی اگر از آب جوش هم استفاده کنید، مشکلی به وجود نمی آید. این کار به این دلیل توصیه می شود که به جوش آمدن آب در موکاپات کمی زمان می برد و امکان دارد قهوه بیشتر از حد لازم دم بکشد.
مخزن آب را باید تا زیر سوپاپِ کنترل فشار یا درچه اطمینان پر کرد. زیرا اگرچه سوپاپ از جمع شدن بیش از حد فشار آب در مخزن جلوگیری می کند، ولی شما باید این احتمال را بدهید که اگر به هر دلیلی سوپاپ خوب عمل نکرد، از ترکیدن موکاپات جلوگیری می کنید.
source: موکاپات خامه ساز چیست؟

admin بازدید : 30 1402/03/15 نظرات (0)

برخلاف سایر نوشیدنی ‌های قهوه دستگاه اسپرسو ساز، یک کورتادو همیشه حجم ثابتی دارد. یعنی یک دبل شات اسپرسو و ۲ اونس شیر. حال اگر برای نوشیدن قهوه جدید آماده اید، مراحلی که در بیان کردیم را انجام دهید تا یک کورتادوی خوشمزه درست کنید.
با دستگاه اسپرسو ساز خانگی یا نیمه صنعتی دو شات اسپرسو درست کنید. ¼ فنجان شیر کامل را با استفاده از نازل بخار اسپرسو ساز فوم دار کنید. اسپرسو را در یک لیوان کوچک بریزید، سپس شیر را به اندازه ۲ اُنس روی آن قرار دهید.
حالا ممکن است بیشتر دچار سردگمی شده باشید که تفاوت کورتادو کافی با سایر قهوه ترکیب شده با شیر چیست؟ وقت آن است که تفاوت ‌های کورتادو کافی را با دیگر قهوه ها بررسی کنیم. تفاوت اصلی در میزان اسپرسو و شیر است. در دیگر نوشیدنی های قهوه معمولا میزان حجم شیر بیشتر از قهوه می باشد که این برخلاف کورتادو کافی است.
تفاوت بعدی در لیوان سرو قهوه است. کورتادو در لیوان مخصوصی به نام لیوان جبل الطارق سرو می شود. لیوانی که ته آن مخروطی است و به آن جبل الطارق می گویند. افزون بر این، علاوه بر فنجان جبل الطارق، به اسپرسو ساز و پیچر هم نیاز دارید. و مهمتر از همه فراموش نکنید کورتادو را باید به آرامی و با ظرافت بنوشید.
source: طرز تهیه قهوه اسپرسو کورتادو

admin بازدید : 33 1402/03/09 نظرات (0)

خرید یک قهوه ساز جدید یا اولین دستگاه قهوه ساز، می‌ تواند یک تصمیم واقعا بزرگ باشد. به حدی که احساس کنید شادی کل خانه در تعادل است. این شادی خیلی بیشتر هم می شود اگر عاشق قهوه باشید. اما مواردی وجود دارد که قبل از خرید قهوه ساز باید آنها را بدانید. دمای ایده آل دم کردن یک قوری قهوه ۱۹۶ درجه فارنهایت تا ۲۰۵ درجه فارنهایت است. بنابراین اگر واقعا به قهوه خوش طعم علاقه دارید، باید مطمئن شوید دستگاهی که می خرید می تواند در این حرارت بالا قهوه دم کند. البته این درجه دما برای هر دستگاه کافی میکر متفاوت است.
نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که دمای مناسب برای آماده کردن قهوه مورد علاقه تان چقدر می باشد؟ و براساس آن اقدام به خرید دستگاه قهوه ساز کنید. بر روی جعبه بیشتر دستگاه ها، دمای دم کردن قهوه درج شده است. البته این اطلاعات را از طریق جستجوی آنلاین هم نیز می توانید به دست آورید. اگر در طول روز یک فنجان می نوشید، یک دستگاه تک نفره می تواند برای شما عالی باشد. مانند موکاپات های تک نفره یا قهوه ساز V60.
اما اگر بیش از یک فنجان قهوه می نوشید، باید قهوه ساز های بزرگ تری را بخرید. مانند انواع اسپرسو ساز ها، برخی از فرانسه ساز ها و … . شما یک دستگاه می خواهید که دارای استارت و خاموشی خودکار باشد؟ دستگاهی می خواهید که بر روی روند عصاره گیری از قهوه کنترل داشته باشید یا این کار به صورت اتوماتیک پیش رود؟ یا با یک دستگاه کافی میکر بتوانید قهوه های دیگر را درست کنید یا فقط یک نوع قهوه را؟ قهوه سازی می خواهید که قابل حمل باشد (مانند نانو پرسو، …) یا ثابت (انواع اسپرسو ساز، …)؟
میزان تنظیم زمان عصاره گیری بصورت دستی وجود دارد یا خیر؟ امکانات جانبی دستگاه قوه ساز چیست؟ بدیهی است که قهوه ساز های دمی یا فیلتری به شما امکان می دهند قهوه را در حین دم کردن ببینید و بر آن کنترل داشته باشید. همچنین اجازه می دهد عطر تازه قهوه به خوبی در فضای آشپزخانه شما نفوذ کند. اما اگر دوست دارید دم کردن قهوه تماما اتوماتیک باشد و شما فقط دکمه دستگاه را روشن کنید، باید به دنبال کافی میکر های تمام اتوماتیک باشید.
به این نکته حتما توجه کنید که روند تمیز کردن دستگاه چگونه است. زیرا هرقدر در تمیز و نگهداری دستگاه فعال باشید، عمر قهوه ساز بیشتر می شود. همچنین همیشه قهوه ای خوش طعم خواهید داشت. پس اگر متوجه شدید دستگاهی به شست و شوی زیاد نیاز دارد، اما مطمئن نیستید هر روز بتوانید این کار را انجام دهید، به سراغ کافی میکر دیگری بروید. یا شاید به سراغ دستگاهی بروید که می‌تواند در ماشین ظرفشویی قرار گیرد.
source: چطور قهوه ساز خوب بخرم؟

admin بازدید : 40 1402/03/02 نظرات (0)

یک قطعه مهم از تجهیزات دستگاه های اسپرسو ساز، پرتافیلتر نیکد است که به تشخیص مشکلات استخراج قهوه اسپرسو کمک می کند. و به اسپرسو اجازه می دهد تا مستقیما از بسکت به فنجان قهوه بریزد. چطور؟ ناودونی ها یا به اصطلاح خروجی های پرتافیلتر برداشته می شوند و سبد در معرض دید قرار می گیرد. با این روش شما می توانید کل فرآیند استخراج را تماشا کنید.

با دسته گروپ عریان می توان قهوه تک شات آماده کرد و در صنعت قهوه تخصصی، قهوه تک شات همیشه مهمتر است. به همین دلیل برخی از باریستا ها تصمیم گرفتند که به طور کلی دهانه را از بین ببرند. بدین طریق پورتافیلتر نیکد، به یک وسیله ضروری برای هر باریستا یا فروشگاه اسپرسو فروشی با کیفیت تبدیل شده است. حال سوال این است که آیا پرتافیلتر نیکد ایده خوبی بوده است؟

بیشترین دلیلی که برای استفاده از پورتافیلتر برهنه ذکر می شود این است که به ما اجازه می دهد در مورد یکنواختی استخراج قهوه قضاوت کنیم. در نتیجه می توانیم اسپرسو های خوشمزه تر و سازگارتری درست کنیم. دهانه های یک دسته گروپ معمولی جهش و کانال را پنهان می کنند، اما این کانال ها در یک فیلتر عریان به وضوح قابل مشاهده است.

نحوه ریزش قهوه اسپرسو نهایی، باریستا را قادر می سازد تا کیفیت استخراج را ببیند. سپس بر اساس آن می‌توانند روی روش ‌هایی تمرکز کند که یکنواختی بیشتری ایجاد می‌کنند. چه میزان آسیا کردن دانه های قهوه با آسیاب قهوه یا از طریق توزیع یکنواخت قهوه در بسکت، یا میزان فشار وارد شده بر ذرات قهوه برای تمپ کردن آنها.

یک باریستای باتجربه با دانه های قهوه تازه و یک پورتافیلتر عریان تقریبا ۵۰% کرما تولید می کند. چرا؟ پاسخ ساده است. زیرا عصاره قهوه بعد از خروج از بسکت مستقیما وارد فنجان می شود و با هیچ سطح دیگری برخورد نمی کند. زمانی که باریستا بر روند عصاره گیری از قهوه کنترل بیشتری دارد و می تواند به مرور عیوب عصاره گیری خود را از بین ببرد، به مراتب قهوه ای بسیار خوشمزه تر و با عطر بیشتری تهیه می کند. افزون بر این همه ما به خوبی می دانیم که پورتافیلتر های معمولی به سختی تمیز می شوند.

مزیت بعدی پورتافیلتر عریان، افزایش فاصله فنجان از بسکت است که فراهم می کند. این امر به ویژه در هنگام استفاده از ترازو دیجیتالی به جهت اندازه گیری عصاره قهوه مفید است. در دسته گروپ های معمولی به سختی می توان فنجان را روی ترازو، و فنجان و ترازو را زیر پورتافیلتر قرار داد. اما از طرف دیگر، فاصله بیشتر ممکن است منجر به ایجاد حباب های ریز بر روی اسپرسو شود. در این صورت فقط کافی است قبل از سرو فنجان، یک ضربه به فنجان بزنید تا آن حباب ها ناپدید شوند. در انتها باید بگویم عصاره گیری از قهوه با پرتافیلتر نیکد سخت از پورتافیلتر های معمولی می باشد.

source: بهترین پرتافیلتر نیکد

admin بازدید : 40 1402/02/28 نظرات (0)

در اینجا تفاوت ها و شباهت های بین این قهوه ساز های درخشان، کوچک و جمع و جور که برای کار یا مسافرت عالی هستند را بررسی خواهیم کرد. و خواهیم دید که کدام یک برای شما مناسب تر هستند.

کوچک، سبک وزن و حمل آسان می باشند. طعم قهوه بی نظیری دارند. هیچ کدام به برق نیاز ندارند. هر دو برای تهیه قهوه به پودر قهوه آسیاب شده با آسیاب قهوه و آب جوش نیاز دارند. هردو قهوه ساز از متریال محکم ساخته شدند، بنابراین لازم نیست نگران شکستن آنها باشید. به راحتی تمیز می شوند و می توان تمام قطعات شان را جدا کرد و عمیقا با یک دستمال تمیز و مرطوب آنها را تمیز کرد.

در حالی که این دو شباهت های زیادی دارند، تفاوت های قابل توجهی هم نیز وجود دارد. نانو پرسو بسیار گران‌تر از موکاپات است. (البته قیمت موکاپات های برقی به میزان قابل توجهی بیشتر از موکاپات های گازی می باشد). میزان درجه آسیاب کردن قهوه برای نانو پرسو، ریز تر از موکاپات است. قهوه ای که با نانو پرسو آماده می شود دارای کرما است اما قهوه موکاپات فاقد کرما می باشد.

موکاپات قهوه سازی کوچک است که با طراحی هشت ظلعی و مکانیزم ساده خود،در عرض چند دقیقه یک قهوه خوب و غنی آماده میکند. موکاپات ها مدل های متنوعی دارد و بنا بر نیاز و سلیقه مصرف کننده می تواند اکثر سلیقه ها را پوشش بدهد. از نظر جنس بدنه هم دارای جنس آلومینیومی، استیل، سرامیک و شیشه می باشند. اما این قهوه ساز بسیار کاربردی و کوچک مدل های برقی هم نیز دارد که روند عصاره گیری بصورت اتوماتیک می باشد.

موکاپات در اصل بر پایه فشار بخار آب ایجاد شده بر اثر حرارت چه به صورت گازی چه برقی کار میکند. بدین صورت که بخار آب از مخزن آب به سمت سبد قهوه حرکت میکند. پس از ترکیب شدن آب و قهوه، قهوه عصاره‌گیری شده از یک دریچه قیفی شکل به سمت محفظه فوقانی حرکت میکند.

نانو پرسو و مینی پرسو از معروف ترین دستگاه های برند واکاکو می باشند که می توانند همان کار یک اسپرسو ساز بزرگتر را انجام دهند. با این تفاوت که در زمان و پول شما صرفه جویی می شود و مهم تر از همه اینکه در حین حرکت شما می توانید قهوه آماده کنید. حال نانو پرسو یک قهوه ساز محبوب با پرس دستی است که آب جوش و تفاله قهوه را با استفاده از یک پمپ دستی با فشار بالا و بدون زحمت به یک اسپرسویی عالی تبدیل میکند.

source: موکاپات بهتر است یا نانوپرسو

admin بازدید : 45 1402/02/20 نظرات (0)

پرمصرف ترین قهوه در جهان، قهوه اسپرسو می باشد که با دستگاه اسپرسو ساز درست می شود. زیرا خود، یک نوع قهوه است، پایه بسیاری از قهوه های دیگر می باشد. و طرز تهیه آن را می توان جز آسان ترین روش های درست کردن قهوه معرفی کرد. اسپرسو در اوایل قرن بیستم در تورین ایتالیا ابداع شد. این قهوه با عبورِ آب نزدیک به نقطۀ جوش، با فشار زیاد از میان ذرات قهوه تهیه می ‌شود.

در نهایت در فنجان قهوه، یک مایع سیاه رنگ و غلیظ دارید که بر روی آن یک لایه کرما به رنگ نارنجی تا قهوه ای رنگ وجود دارد. مشخصه اصلی اسپرسو کافی، همین کرما می باشد. متنوع ترین دستگاه های قهوه ساز هم از لحاظ ظاهر و هم از لحاظ روش تهیه قهوه، در دسته قهوه های دمی هستند. چراکه درست کردن قهوه بصورت دمی، بسیار هیجان انگیز و خاص می باشد. سازوکار قهوه ساز های دمی معمولا به ۲ صورت می باشد.

پُرآوِر یا دریپ (چکه ای): سبکی است که با ریختن آب داغ بر روی پودر قهوه داخل فیلتر، قهوه آماده می شود. این شیوه به جاذبه امکان می دهد تا آب به سمت قهوه کشیده شود و در آخر عصاره آن از فیلتر مخصوص عبور میکند. از آنجایی که عصاره قهوه بصورت چکه ای از فیلتر خارج می شود، به این نام شناخته می شوند. قهوه ساز کمکس، V60،  و کالیتا (Kalita) از رایج ترین قهوه ساز های این گروه هستند.

غوطه وری در آب: اما دم کردن قهوه به روش غوطه وری اینگونه است که به ذرات قهوه اجازه می دهید قبل از فیلتر کردن، برای مدت زمان مشخصی در آب بمانند (برخلاف چکه ای که آب سریع از قهوه ها عبور میکند). قهوه ساز های فرنچ پرس و ایروپرس به این صورت کار می کنند.

قهوه ترک از قدیمی ترین و سنتی ترین روش های درست کردن قهوه در جهان می باشد. در روش ترکیش کافی، دانه های قهوه بسیار ریز آسیاب می شوند. طرز تهیه این قهوه در کشورها و مناطق مختلف با کمی تفاوت انجام میگیرد. اما بطور کلی برای درست کردن قهوه ترک، قهوه آسیاب شده، داخل یک قهوه ساز کوچک مخصوص که جذوه ( یا ایبریک Ibrik) نامیده می شود، به همراه آب به جوش می آید.

قهوه فرانسه از جمله قهوه‌ های دمی ست که چون موقع دم‌ کشیدن، آب و قهوه مدت بیشتری در مجاورت هم قرار می گیرند، کافئین خوبی دارد. از طرفی قهوه سبکی است و مخصوصا برای وعده صبحانه یک انتخاب خوب به حساب می آید. زیرا رست و برشتگی دانه های قهوه فرانسه ملایم است.

source: طرز تهیه قهوه با انواع قهوه ساز

admin بازدید : 37 1402/01/28 نظرات (0)

دانه های قهوه که برای درست کردن قهوه با دستگاه اسپرسو ساز استفاده می کنیم، در کشورهای متعددی کشت و پرورش داده می شود. این کشورها در قسمتی از کره زمین قرار دارند که به کمربند قهوه شناخته می شود. کمربند قهوه به نواحی استوایی زمین گفته می ‌شود که قهوه در آن به آسانی کشت می‌شود. ناحیه ای که تقریبا به طور کامل بر مناطق استوایی همپوشانی دارد.
کشورهایی که در این منطقه قرار دارند شامل برزیل، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، اکوادور، السالوادور، گواتمالا، هندوراس و بیش از ۲۰ کشور دیگر می باشد. تمام این کشور ها، قهوه مخصوص خود را تولید می کنند اما گیلاس قهوه از جمله قهوه اسپرسو، خود، انواع مختلفی دارد که رایج ترین و تجاری ترین نوع آنها، عربیکا و روبستا می باشند. قهوه عربیکا اولین گونه کشت شده از درخت قهوه است و هنوز هم بیشترین رشد و کشت را در سراسر جهان دارد. 
از ویژگی های این قهوه می توان به این موارد اشاره کرد. طعم و عطر عالی، ترشی به نسبت بیشتر، کافئین پایین‌تر نسبت به ربوستا، در برابر آفات مقاومت کمتری دارد. همچنین قهوه گران تری هم می باشد. قهوه روبستا در ارتفاعات کمتری در مقایسه با درختان عربیکا کاشته می شود و این درختان مقاوت بیشتری درمقایسه با نوع عربیکا دارد. بارزه طعمی شاخص دانه روبوستا تلخی، ترشی و اسیدیته کمتر، عطری تلخ و ملایم از ویژگی های قهوه روبوستا می باشند.
حال این سوال پیش می آید که با این تنوع زیاد قهوه، از کدام نوع برای espresso استفاده می شود؟ رایج ترین نوع قهوه که برای اسپرسو استفاده می شود ترکیبی است از قهوه روبستا و عربیکا که معمولا نوع عربیکا بیشتر می باشد. افراد متخصص در صنعت قهوه، دانه های قهوه را طوری با هم میکس می کنند که درنهایت یک طعم عالی و یکدست به وجود می آید.
source: خرید پودر قهوه اسپرسو

admin بازدید : 105 1402/01/19 نظرات (0)

اولين نكته اي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه مكان مورد استفاده از قهوه ساز كجا هست. مسلما قهوه سازي كه براي استفاده در خانه خريداري مي شود، با قهوه سازي كه در يك شركت يا اداره مورد استفاده قرار مي گيريد با هم فرق مي كنند. نكته بعدي اين است كه شما قصد داريد كدام نوع از نوشيدني هاي قهوه را آماده كنيد. قهوه دمي، اسپرسو، كاپوچينو، قهوه ترك، قهوه فرانسه … . زيرا همه اين قهوه ها، دستگاه قهوه ساز مخصوص به خود را دارند.
سوال بعدي كه بايد به آن پاسخ بدهيد اين است كه در روز چه تعداد فنجان قهوه آماده مي كنيد. اگر روزي يك فنجان قهوه مي نوشيد بايد از قهوه ساز هاي تك كاپ يا يك نفره، يا قهوه ساز هايي با توان موتور كمتر استفاده كنيد. ولي اگر تعداد بيشتري قهوه تهيه مي كنيد بايد قهوه سازي را خريداري كنيد كه ظرفيت آماده كردن قهوه ي آن بيشتر از يك فنجان مي باشد. اين موضوع براي اسپرسو ساز ها بيشتر اهميت پيدا ميكند.
مدت زمان آماده شدن قهوه مساله بعدي است كه بايد به آن توجه كنيد. به خصوص اگر قصد داريد قهوه ساز هاي دمي خريداري كنيد. بعضي از قهوه ساز ها در مدت زمان چند دقيقه قهوه شما را آماده مي كنند، مانند دستگاه اسپرسو ساز، انواع موكاپات، نانو پرسو ها، …. . اما قهوه ساز هاي دمي به دليل سازوكارشان مدت زمان بيشتري را مي طلبند تا قهوه آماده شود. اگر طرفدار قهوه هاي سرد (انواع كلدبرو) هستيد كه اين زمان خيلي بيشتر هم طول ميكشد.
و در نهايت يك عامل مهم كه بايد به آن توجه كنيد هزينه خريد دستگاه قهوه ساز مي باشد. بعضي از قهوه ساز ها نيازي به لوازم جانبي قهوه ندارند، بنابراين تنها بابت خريد دستگاه قهوه ساز هزينه مي كنيد. مانند جذوه، فرنچ پرس، … . اما بعضي از قهوه ساز ها هستند كه علاوه بر اينكه هم براي خريد دستگاه بايد هزينه كنيد، هزينه اي هم بايد بابت خريد لوازم جانبي آن بايد بپردازيد. مانند دستگاه اسپرسو ساز كه بايد پرتافيلتر، تمپر، … را هم به همراه دستگاه خريداري كنيد.
بر اساس گفته هاي بالا تعدادي از بهترين قهوه سازها براي مصارف خانگي عبارتند از: يكي از بهترين قهوه ساز هاي دمي براي استفاده در خانه، قهوه ساز كمكس مي باشد. كار كردن با اين قهوه ساز بسيار راحت است و تنها لوازم جانبي كه احتياج دارد، فيلتر كاغذي كمكس است كه در بسته هاي چندتايي در بازار موجود مي باشد.
source: انواع قهوه ساز دستی خانگی

admin بازدید : 47 1402/01/09 نظرات (0)

اولین نکته ای که در زمان خرید تمپر باید به آن توجه کنید، یکسان بودن سایز آن با اندازه پرتافیلتر می باشد. تمپر ها دارای سه سایز ۵۱، ۵۳ و ۵۸ هستند و تمپری که انتخاب می کنید حتما باید هم سایز پرتافیلتر دستگاه اسپرسو ساز باشد. تمپر ها از لحاظ جنس، ظاهر، نوع دسته، شکل انتهایی، سایز مدل های متنوعی دارند. زمانی که انتخاب از روی ظاهر تمپر باشد، خرید کاملا براساس سلیقه خریدار می باشد.
درمورد مدل دسته هم انتخاب به همین صورت است. هرچند که جنس دسته ها از چوب، فلز و پلاستیک می باشد، اما در حالت کلی به کیفیت متریال و سلیقه باریستا بستگی دارد. ولی در بقیه موارد، انتخاب براساس سلیقه باریستا کمتر می شود و بیشتر مهارت باریستا و نوع کارایی تمپر، اهمیت پیدا میکند.
همانطور که گفتیم تامپرها از جنس چوب، پلاستیک، فلز و یا ترکیبی از دو مواد می باشند. مدل هایی که انتهای آنها فلزی باشد، درمقایسه با دیگر متریال ها، تمپینگ بسیار ایده ال تری دارند. اما مهمترین مساله برای خرید تمپر اسپرسو، مدل و نوع انتهای تامپر است.
source: اصلی ترین مدل تمپر قهوه

admin بازدید : 45 1402/01/01 نظرات (0)

هنگام انتخاب اسپرسو ساز خانگی ملاحظات مختلفی وجود دارد. به طور مثال همه اسپرسو ماشین های خانگی بعد از گذشت مدت زمانی به تعمیر و رسوب زدایی نیاز دارند. اما این قدرت و امکانات دستگاه است که زمانش را تقریبا مشخص میکند. امکانات جانبی (مثل تنظیم کردن زمان، نوع سختی آب، فوم گری اتوماتیک یا دستی، …) دستگاه چیست؟ دستگاه دارای آسیاب است یا خیر؟
اسپرسو ساز پودری است یا کپسولی (طبیعتا اسپرسو ساز های کپسولی به زمان کمتری نیاز دارند). خودتان چقدر مهارت در درست کردن قهوه با دستگاه های اسپرسو ساز را دارید؟ امکانات اتوماتیک یا دستی قهوه ساز چقدر است؟ در هر بار روشن کردن دستگاه چند شات اسپرسو می توان درست کرد؟ و به غیر از اسپرسو، چه قهوه های دیگری می توان تهیه کرد؟
مهمترین نکته این است که همه این موارد را بدانید و با دقت به این نکات اقدام به خرید کنید. تا درنهایت بهترین و مناسب ترین اسپرسو ساز خانگی را خریداری کنید. اما در ادامه چند توصیه که همیشه به خریداران می کنیم را هم به شما پیشنهاد می دهیم.
به طور کلی توصیه می کنیم ۴۰ درصد از بودجه خود را به آسیاب اختصاص دهید. زیرا مدل آسیاب قهوه و میزان آسیا کردن دانه های قهوه بر روی طعم قهوه تاثیر زیادی دارند.
اگر ترجیح می دهید قهوه هایی که در ترکیب با شیر هستند را بنوشید، اسپرسو سازی را خریداری کنید که نازل و فشار بخار خوبی را داشته باشد (بهتر از مدل های معمولی باشد).
چند نوشیدنی پشت سر هم در یک زمان درست می کنید؟ اگر این تعداد زیاد است از اسپرسو ساز های نیمه صنعتی استفاده کنید.
اگر ابعاد فضایی که اسپرسو ساز خود را در آن قرار می دهید، کوچک است، از اسپرسو ساز های کشیده مثل اسپرسو ساز مباشی ۲۰۱۶ یا دلونگی ۶۸۵ را خریداری کنید.
source: ویژگی های اسپرسو ساز خانگی چیست

admin بازدید : 53 1401/12/22 نظرات (0)

اصطلاح TDS مخفف Total Dissolved Solids می باشد. به طور ساده تر یعنی چه میزان قهوه اسپرسو یا قهوه دمی، درون آب داغ در فنجان ما حل‌ شده است. TDS قهوه چرا مهم است؟ زیرا انجمن تخصصی قهوه آمریکا، قدرت در قهوه را براساس TDS آن ارزیابی می کنند.
در درون دانه قهوه، سلول های خیلی ریز بیشماری وجود دارد. زمانی که قهوه رست می‌ شود، این سلول‌ها با گاز دی اکسید کربن پر می ‌شوند. گیرکردن این گاز در درون دیواره‌ های هر سلول محلولی را فراهم می‌ آورد. هدف ما این است که این محلول را در طی روند عصاره گیری قهوه به هر روشی، آزاد کنیم. و همانطور که همه می دانیم برای اینکه عصاره گیری از این دانه ها، تمام و کمال صورت گیرد، باید موارد متعددی را با دقت انجام داد.
این موارد از زمانی که قهوه پرورش داده می شود، باید با دقت انجام شود تا کارهایی که قبل از درست کردنِ این نوشیدنی انجام می دهیم. مانند: میزان آسیاب کردن دانه ها، مدت زمان عصاره گیری، مقدار و نوع آب، نوع دان قهوه. TDS براحتی قابل اندازه گیری نیست. کارشناسان برای دستیابی به میزان دقیق غلظت قهوه (همان TDS)، از دستگاه مخصوص استفاده می کنند. دستگاهی به نام رفرکتومتر که داشتن آن برای بررسی میزان غلظت قهوه روزانه توصیه نمی شود.
source: قوی ترین قهوه چیست

admin بازدید : 70 1401/12/16 نظرات (0)

اگر در زمان درست کردن قهوه، خطا و ایراد پیش آید، با استفاده از ترازوی دیجیتالی آشپزخانه یا ترازو باریستا می توان تا حدودی، ایرادات آنها را رفع کرد. اما نباید فراموش کرد که نحوه استفاده از ترازو، و مواردی که باید وزن کرد، در هر روش دم آوری قهوه متفاوت می باشد.
به طور مثال برای درست کردن قهوه اسپرسو نمی توان در میزان همنشینی پودر قهوه با آب تغییراتی ایجاد کرد؛ اما برای تهیه یک فنجان قهوه ایده ال باید عصاره نهایی را وزن کرد. این دقیقا برعکس استفاده از قهوه ساز های دمی است. یا پیش از عصاره گیری حتما باید میزان دقیقی از دانه قهوه را با آسیاب قهوه، آسیا کرده و استفاده شود.
پس شما چه یک باریستای ماهر باشید که برای مشتری قهوه آماده میکند، چه یک فرد مبتدی که برای خودتان قهوه درست می کنید، حتما به ترازوی دیجیتالی دقیق نیاز خواهید داشت. ترازو های بسیار زیادی در بازار هستند که می توانید از آنها برای درست کردن قهوه استفاده کنید اما تعدادی از بهترین ترازو های دیجیتالی برای درست کردن قهوه عبارتند از:
ترازوی دیجیتال لمسی مدل EK6012، ترازوی دیجیتال دریپ کافی، ترازوی دیجیتال دریپ کافی مدل C309، ترازوی حرفه ای دیجیتال Cafe De Kona، ترازوی قهوه ERAVSOW، ترازوی قهوه دیجیتال Bemece، ترازوی دیجیتال Coffee Gator، … .
source: بهترین ترازو برای باریستا

admin بازدید : 47 1401/12/02 نظرات (0)

می توان گفت موکاپات، قهوه سازی است مابین اسپرسو ساز و جذوه قهوه ترک. آلفونسو بیالتی که مخترع این قهوه ساز می باشد برای اولین بار آن را در نوع گازی ساخت. قابلیت خاصی که این مدل ها دارند این است که هم می توان آنها را روی شعله گاز قرار دارد و هم روی شعله های آتش. اما تنظیم میزان حرارتی که به قهوه ساز داده می شود مهم است. زیرا وقتی قهوه به جوش آمد باید میزان منبع حرارتی را کاهش داد.

و از آنجایی که تنظیم منبع حرارتی موکاپات های گازی سخت می باشد، مدل های برقی وارد بازار شدند. در موکاپات های برقی کنترل دما بسیار راحت شد. زیرا تنظیم دما بصورت خودکار است و به مهارت شما در این زمینه بستگی ندارند. در این قهوه ساز ها فقط باید پودر قهوه و آب را در مخزن مخصوص شان ریخت و سپس دستگاه را روشن کرد.

موکاپات ها مدل های مختلفی دارند و برخی از آنها در مقایسه با دیگر قهوه ساز ها قیمت بسیار مناسبی دارند. کافیست یک جستجوی ساده در بازار یا فضای مجازی داشته باشید تا به این اختلاف قیمت پی ببرید. دلیل بعدی وزن و ابعاد این قهوه قهوه ساز می باشد.

source: بهترین موکاپات کف ساز

admin بازدید : 51 1401/11/25 نظرات (0)

پرتافیلتر که به نام های دسته گروپ و پرتافیلتر صنعتی هم شناخته می شود، وسیله ای بسیار ضروری برای تهیه اسپرسو می باشد. دسته گروپ یا پرتافیلتر بخش و قطعه ای از دستگاه های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک و اتوماتیک است که قهوه آسیاب شده برای عصاره گیری در سبد آن قرار گرفته و به قسمت گروپ اسپرسوساز متصل می شود.
تمپر یا تامپر، ابزاری بسیار ساده است و ظاهری شبیه به مهر دارد. از تمپر برای تمپ کردن قهوه ی آسیاب شده در درون پرتافیلتر دستگاه اسپرسو ساز استفاده می شود. میزان تمپ کردن قهوه در طعم نهایی اسپرسو تاثیر به سزایی دارد. پیچر شیر که به آن پارچ شیر هم گفته می شود، وسیله ای است معمولا مدرج که در زیر نازل بخار اسپرسو ساز قرار می گیرد. باریستا برای گرم کردن شیر، ایجاد فوم شیر و تهیه ی قهوه های لاته، کاپوچینو، … از پیچر استفاده می کند. پیچر ها علاوه مدل های گوناگونی که دارند، دارای حجم های متفاوتی نیز می باشند.
شکل های زیبایی که بر روی انواع قهوه لاته، کاپوچینو، … کشیده می شوند، علاوه بر مهارت باریستا به ابزاری نیاز هست که به باریستا ازادی عمل بیشتری در طراحی فنجان قهوه بدهد. قلم لته آرت یکی از این ابزار است. قلم لته ارت با طراحی خاصی که دارد به باریستا این امکان را می دهد که طرح های خلاقانه تری را بر روی فنجان قهوه ایجاد کند.
تمپری که برای تمپ کردن قهوه استفاد می شود باید بدون خراش، خط و هرگونه آسیبی باشد. مت تمپر ابزاری است از جنس سیلیکون و یا چوب که برای قرار دادن تمپر بر روی آن ساخته شده است. مت تمپرها مدل های بسیار متنوعی دارند. به طور مثال در بعضی از تمپر مت ها قسمتی برای قرار دادن پرتافیلتر و لولر هم تعیبه شده است که کار باریستا را در زمان تمپ کردن بسیار راحت می کند.
source: لیست لوازم باریستا

admin بازدید : 61 1401/11/12 نظرات (0)

قهوه سازی که تمام قابلیت های اسپرسوساز های خانگی را در خود دارد و حتی اسپرسویی که آماده می کند دارای کرما است، مینی پرسو نام برد. اسپرسو ساز همراه وزن خیلی کمی دارد چیزی در حدود ۳۶۰ گرم و طول آن تقریبا ۱۷ سانتی متر می باشد. این اعداد بیانگر این موضوع هستند که دستگاه قهوه ساز مینی پرسو را به راحتی می توان در کوله پشتی یا کیف دستی قرار داد.
همچنین از دیگر ویژگی های اسپرسو ساز همراه می توان به بی نیاز بودن به جریان برق اشاره کرد. پس تنها به آب و قهوه ی آسیاب شده نیاز داریم. آماده کردن اسپرسو با این دستگاه خیلی راحت است. برای این کار سبد قهوه و مخزن آب را از داخل دستگاه خارج می کنیم. پودر قهوه را در مخرن مخصوص آن ریخته، آب جوش هم در مخزن آب می ریزم. و سپس هر دو را در جای خود در مینی پرسو قرار می دهیم.
بعد از اینکه بدنه اصلی را روی مخزن قرار دادیم، پیستون را به سمت چپ چرخانیده و آن را از حالت قفل به حالت پمپ تغییر می دهیم. دستگاه را بالای فنجان گرفته و شروع به پمپ کردن می کنیم تا اسپرسوی عالی با خامه از دستگاه خارج شود. اینکار را تا جایی انجام می دهیم که دیگر قهوه ای از مینی پرسو خارج نشود.
source: قیمت مینی پرسو همراه

admin بازدید : 43 1401/11/11 نظرات (0)

پرتافیلتر که به دسته گروپ هم نیز شناخته می شود، از تجهیزات اصلی دستگاه های اسپرسوساز به حساب میاد. زیرا که مخزن پودر قهوه در این قهوه ساز ها می باشد. و برخلاف بقیه دستگاه های قهوه ساز که این مخزن داخل خودِ دستگاه است، در اسپرسو ساز ها از دستگاه جدا و سپس متصل می شود.
یا پرتافیلتر به دلیل استفاده زیاد یا استفاده نادرست، دچار صدمه شده باشد و راهی جز تعویض آن باقی نمی ماند. در این مواقع افراد به دنبال خرید پرتافیلتر جدید هستند. اما زمانی که برای خرید مراجعه می کنند نمی دانند که بهترین پرتافیلتر چیست؟ و از بین مدل های موجود کدام یک را باید خریداری کنند.
با دیدن دسته گروپ شاید فکر کنید که این دستگاه در عصاره گیری از قهوه تاثیری ندارد. اما این اشتباه است. یک قطعه در این وسیله تعبیه شده که بر روی عصاره گیری و حتی کیفیت کرمای قهوه اسپرسو تاثیر گذار می باشد.
source: اجزای بهترین پرتافیلتر

admin بازدید : 40 1401/11/04 نظرات (0)

بسیاری از افراد کافه لاته را به عنوان نوشیدنی اصلی صبحانه درنظر دارند که با دستگاه های اسپرسو ساز و پیچر درست می شود. لاته نماد نوشیدنی‌ ای است که در تمام کافی‌شاپ ‌های سرتاسر جهان، مورد علاقه اکثر افراد می باشد. طعم لطیف و خامه ‌ای آن، کافه لاته را تبدیل به قهوه ‌ای کرده است که حتی معمولی ‌ترین قهوه ‌خورها هم به آن جذب می شوند. لته یا کافه لاته یک ترکیب قهوه اسپرسو و شیر است که لایه ای ابریشمی از شیر فوم دار، ویژگی برجسته این نوشیدنی به حساب می آید.
قهوه ترک قدیمی ترین روش درست کردن قهوه است و تنها قهوه ای می باشد که به هنگام سرو دارای تفاله است. که این مورد هم به نحوه درست کردن آن مربوط می شود. ترکیش کافی، قهوه ای است با طعمی عمیق، غنی. تهیه ترکیش کافی فرآیند نسبتا ساده ای دارد که در صورت نیاز به بیدار شدن با عجله، می تواند گزینه خیلی عالی باشد. قهوه ساز مناسب برای درست کردن ترکیش کافی: قهوه ساز ایبریک که به نام های جذوه و قهوه جوش مسی هم شناخته می شود.
امریکانو برای افرادی مناسب است که طعم تلخ قهوه را دوست نداشته و تمایلی هم به اضافه کردن شیر به قهوه ندارند. قهوه ساز مناسب برای درست کردن امریکانو: دستگاه اسپرسو ساز یا فرنچ پرس. نام امریکانو کافی از سربازان آمریکایی الهام گرفته شده است که در طول جنگ جهانی دوم این نوع قهوه را برای ماندگاری بیشتر قهوه های خود درست می کردند. به این صورت که آنها قهوه اسپرسوی خود را از کافه های ایتالیایی سفارش می دادند اما به آن مقداری آب داغ اضافه می کردند.
کاپوچینوی یک نوشیدنی عالی و شاید یکی از محبوب ترین انواع قهوه برای دوستداران قهوه است. و در کشور ایتالیا قهوه ای است مخصوص صبحانه به طوری که معمولا تنها زمانی که کاپوچینو در این کشور سرو می شود تا قبل از ظهر می باشد. کاپوچینو از سه قسمت مساوی ۲-۱ شات اسپرسو، یک لایه شیر ​​بخارپز و یک لایه شیر کف کرده یا کف دار تشکیل می شود. قهوه ساز مناسب برای درست کردن کاپوچینو: انواع دستگاه های اسپرسو ساز و پیچر.
source: خرید قهوه برای صبحانه

admin بازدید : 35 1401/10/26 نظرات (0)

قهوه با روش های متفاوتی درست می شود مانند: دستگاه های اسپرسو ساز، انواع قهوه ساز های دمی، قهوه جوش، نسپرسوساز، … . و تمام نوشیدنی های قهوه با دستگاه مخصوص خود آماده می شوند. پس قبل از اینکه این پرسش مطرح شود که محبوب ترین قهوه ساز موجود در بازار کدام است؛ باید به این سوال پاسخ دهید که به چه نوع قهوه ای علاقه دارید؟
بعد از اینکه متوجه شدید چه قهوه ای را دوست دارید، می توانید به دنبال محبوب ترین قهوه سازی باشید که آن نوع از نوشیدنی قهوه را آماده میکند. برای مثال محبوب ترین دستگاه کافی میکر که می توان با آن قهوه فرانسه درست کرد، فرنچ پرس می باشد. زیرا در عین حال که کارایی بسیار راحتی دارد، کوچک است و وزن کمی دارد، درنتیجه می توان آن را به محل کار برد.
همچنین با فرنچ پرس که اصلی ترین کاربرد آن درست کردن قهوه است، می توان انواع چایی و دم نوش را هم تهیه کرد. یا جذوه (قهوه جوش) های زیادی هستند که می توان با آنها قهوه ترک آماده کرد. ولی بهترینِ آنها جذوه ای است که از جنس مس باشد و دهانه آن به بزرگی کف قهوه جوش نباشد. اما این موضوع برای قهوه های دمی و قهوه اسپرسو کمی پیچیده تر می باشد.
source: کدام قهوه ساز بهتر است؟

admin بازدید : 37 1401/10/21 نظرات (0)

با خرید کف ساز شیر یا خرید اسپرسو ساز به راحتی می توانید موکا کافی را در خانه درست کنید. چرا؟ متخصصان مصرف شكلات و قهوه اسپرسو را براي افزايش سلامتي پيشنهاد مي دهند. زيرا شكلات و قهوه به جلوگيري از بروز بيماري هايي مانند: بيماري قلبي، ديابت، بيماري آلزايمر، سرطان، … كمك زيادي مي كنند.
همچنين اين دو خوراكي، شكلات و قهوه ويژگي هاي مشابه زيادي دارند. به طور مثال هردو از درخت به صورت ميوه چيده مي شوند. قهوه از ميوه اي به نام گيلاس قهوه و شكلات بصورت دانه هاي لوبيايي شكل از درخت كاكائو به دست مي آيد. مصرف كاكائو و قهوه باعث عملكرد هوشيارتر مغز و اعصاب مي ‌گردند و كمك مي كنند افراد ديرتر خسته شوند.
با درنظر گرفتن اين موارد و تشابهات بيشتر، بسياري تمايل دارند براي دوچندان كردن اين مزايا آنها را تركيب كنند. يا به دليل علاقه وافري كه به قهوه به ويژه قهوه اسپرسو و كاكائو دارند، اين كار را انجام مي دهند. قهوه موكا يك روش عالي براي تركيب اين دو ماده است كه نام هاي مختلفي هم دارد. در واقع موكا كافي نوعي قهوه لاته شكلاتي است كه بر اساس اسپرسو، شير فوم گرفته شده و شكلات درست مي‌ شود.
source: تركيب قهوه اسپرسو و شكلات

admin بازدید : 29 1401/10/15 نظرات (0)

اگر دانه های قهوه متناسب با نوع دستگاه قهوه ساز آسیا نشده باشد، میزان عصاره گیری از قهوه، تمام و کمال انجام نمی شود. درنتیجه قهوه ای که می نوشید یا به اصطلاح سوخته است یا قهوه ای خواهید داشت به شدت آبکی. حالا اگر از چندین دستگاه قهوه ساز استفاده می کنید که ۱۰۰% باید در خانه دستگاه آسیاب قهوه داشته باشید. همانطور که می دانید آسیاب های بسیار مختلفی در بازار وجود دارد. از انواع برقی گرفته تا مدل های دستی.
اما آسیاب های برقی دانه های قهوه را بهتر، یکنواخت تر و همگن تر خرد می کنند. به همین دلیل خرید آسیاب های قهوه برقی بصرفه تر می باشد، حتی با قیمت بیشتری که دارند.برای خرید مناسب ‌ترین آسیاب قهوه برقی باید چند فاکتور مختلف را در نظر بگیرید. از جمله قدرت آسیاب، نوع درجه بندی، نوع و جنس تیغه ها، میزان دقت دستگاه، میزان دور ریز قهوه، … . دستگاه های زیادی هستند که این قابلیت ها را در حد ایده آل دارا می باشند. 
و اگر بخواهیم تمام آسیاب قهوه های خوب را معرفی کنیم به یک لیست بلند بالا می رسیم که بسیار حوصله سر بر است. بنابراین در ادامه دستگاه هایی را پیشنهاد می دهیم که به دلیل کیفیت خوبی که داشتند، از فروش بالایی هم برخوردار هستند. مانند آسياب هاي برقي قهوه نوا ۳۶۶۰، N600، N600 Home: اين دستگاه ها توسط برندهاي مختلفي توليد و به بازار عرضه مي شوند. اما هر سه برند كاملا مشابه هستند با ظاهر يكسان ولي تفاوت هايي جزيي كه خيلي در نحوه خرد كردن قهوه تاثير ندارند.
آسياب قهوه دلونگي مدل KG79: در بين بينهايت مدل هاي آسياب قهوه برند دلونگي اين محصول يكي از پرفروش ترينِ آنها مي باشد. زيرا ظاهر بسيار جذابي دارد. آسياب قهوه مباشي ۲۲۸۸: اين دستگاه از جمله مدل هايي است كه قابليت قرار گرفتن پرتافيلتر در زير مخزن خروجي را دارد. همينطور مي توان مخزن پودر قهوه خودِ دستگاه را قرار داد. اين ويژگي به نسبت كارايي دستگاه بسيار عالي مي باشد.
source: قیمت آسیاب قهوه برقی حرفه ای

admin بازدید : 38 1401/10/08 نظرات (0)

از آنجایی که ذرات قهوه در برخورد با آب پرفشارِ دستگاه اسپرسو ساز امکان جابه جایی زیادی دارند، ممکن است در زمان عصاره گیری، پودر قهوه و آب جوش از پرتافیلتر خارج شود. این موضوع هم به دستگاه آسیب وارد میکند و هم کثیفی زیادی به بار می آورد. بنابراین حتما باید قهوه را در پرتافیلتر تمپ یا فشرده سازی کرد با استفاده از ابزارهای تمپر و لولر، فرقی هم برای مشتری قهوه آماده می کنید با برای خودتان.
تمپر وسیله ‌ای است کوچک از جنس پلاستیک، استیل ضد زنگ، چوب یا ترکیبی از این متریال ها با یکدیگر. اندازه قطر پرتافیلتر بستگی به نوع دستگاه‎ اسپرسو ساز دارد اما معمولا به ۳ سایز ۵۱، ۵۳ و ۵۸ دسته بندی می شوند. و اندازه تمپر باید با اندازه پرتافیلتر و هدگروپ دستگاه یکی باشد.
علاوه بر سایز، تمپرها مدل های مختلفی دارند که انتخاب هرکدام کاملا سلیقه ای صورت می گیرد. اما با اینکه این انتخاب سلیقه ای است باید با آگاهی انجام شود تا بهترین نتیجه را داشته باشد. تمپر قهوه اسپرسو ظاهری تقریبا شبیه به گوشت کوب دارد اما با کاربردی متفاوت. 
این وسیله هم از مدل دسته گوناگون است و هم از نوع صفحه مسطح، به شکل های مختلفی تولید می شود. رایج ترین سطح ها شامل موارد زیر هستند. سطح تخت: سطح این تمپرها کاملا صاف می باشد و به هنگام فشرده ‌سازی، با پودر قهوه به یک اندازه در تماس هستند. رویه شیاردار: صفحه صاف این تمپرها توسط دایره هایی متحدالمرکز پوشیده شده و یک سطح صاف اما شیاردار به وجود آمده است. شیار این تمپر ها به توزیع بهتر آب در سطح قهوه کمک می کنند.
سطح محدب: دارای سطحی هستند که تا حد کمی گرد می باشد و دیوار ه های آن کمی نازک‌تر از بخش مرکزی است. تمپر سطح محدب به هدایت آب در دیواره ‌های داخلی پرتافیلتر کمک میکند و برای افراد متخصص مناسب می باشد. نیمه محدب: این تمپرها همان سطح محدب را دارند اما نه کاملا محدب. در واقع قسمت مرکزی سطح، صاف است و کناره ها  کمی خمیده اند. (مثل اینکه قسمت بیرون زدگی سطح محدب صاف شده باشد)
source: تمپر چیست

admin بازدید : 40 1401/10/03 نظرات (0)

خوشبختانه دستگاه های اسپرسو سازی است که مخصوص پد قهوه می باشند با استفاده از پد دیگر نیازی به آسیاب قهوه، تمپ و اندازه گیری قهوه نیست و باعث می ‌شود قهوه بسیار تمیز و سریع آماده شود. اینها مهمترین مزیت استفاده از پدها هستند. 
پدهای قهوه شبیه به چایی های کیسه ‌ای هستند که حاوی قهوه آسیاب شده و آماده شده برای تهیه اسپرسو می ‌باشند. این بسته ها با فیلتر های کاغذی مهر و موم شده اند و معمولا حاوی ۷ گرم پودر قهوه می باشند. برای استفاده از این پدها نیاز به خرید اسپرسو ساز می باشد.
پدهای رایج در بازار ۲ نوع می باشند. پدهای نرم و پد های سخت. این پدها برای اولین بار توسط شرکت ایلی تولید شدند و در سال های اخیر برندهای متعددی اقدام به تولید این پدها کردند. پدها کاربردی شبیه به کپسول های قهوه دارند اما کپسول ها رایج تر می باشند. انواع متفاوت و گوناگونی از پد های قهوه وجود دارد که با توجه به دستگاه ‌های قهوه‌ ساز باید خریداری شود.
source: خرید پد قهوه اسپرسو

admin بازدید : 39 1401/09/20 نظرات (0)

همزمان با رشد جهانی قهوه، خرید اسپرسو ساز خانگی هم نیز رشد قابل ملاحظه ای داشته است. بر پایه تحقیقات انجام شده، مصرف قهوه در خانه بیشتر از مصرف آن تا قبل از شروع همه‌گیری ویروس کرونا شده است. حدود ۸۴ درصد از مصرف کنندگان روزانه قهوه اکنون خودشان در خانه قهوه اسپرسو آماده می کنند. در حالی که این رقم در ژانویه سال ۲۰۲۰، ۸۰ درصد بوده است.
و خریداران همیشه این مشکل را دارند که بهترین برند اسپرسو ساز های خانگی کدام اند؟ برای پاسخ به این سوال به تجربه و میزان رضایت خریداران از این دستگاه ها رجوع می کنیم. برای مقایسه بسیار دقیق این دستگاه ها باید ویژگی های زیادی را بررسی کرد. اما ما در این مقاله فقط دستگاه ها را از لحاظ برند تولید کننده آنها بررسی می کنیم.
نوا یکی از مطرح ترین برندهای اسپرسو ساز خانگی است که به سفارش کشور امارات اما در کشور چین تولید می شوند. محصولات نوا به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسبی که دارند، قسمت بزرگی از بازار ایران را به خود اختصاص داده اند. مطرح ترین مدل های این برند عبارتند از: اسپرسو ساز نوا 139، نوا 128، مدل نوا 140، نوا مدل 130، اسپرسو ساز نوا 149، … .
تمام مدل های برند نوا بسیار کاربردی هستند و مجهز به نازل بخار اند برای تهیه ی انواع قهوه های با شیر مانند کاپوچیو. برند نوا امکانات بیشتری در دستگاه های خود تعبیه کرده است که برای اطلاع از آنها باید دستگاه ها را با یکدیگر مقایسه کرد.
دلونگی از برند های قدرتمند ایتالیایی است که بیشترین دلیل شهرت آن به دلیل فعالیت در این حوزه تولید دستگاه ای قهوه ساز است. و با تولید اسپرسو ساز باکیفیت سهم بالایی از بازار این محصول را به خود اختصاص داده است. ممکن است برخی از مدل های این برند از نظر عصاره گیری به کیفیت برند های دیگر نباشند. اما برای افراد مبتدی بسیار کارآمد هستند. مانند: لونگی مدل 420، دلونگی ۶۸۵، اسپرسو ساز دلونگی مدل 850.
یکی دیگر از برندهای بزرگ در حوزه تولید اسپرسو ساز بخصوص اسپرسو ساز های خانگی، مباشی است. مباشی تجربه زیادی در زمینه تولید لوازم خانگی دارد و در ایران نیز از برندهای محبوب و پرطرفدار محسوب می‌شود. دستگاه هایی مانند: اسپرسو ساز مباشي ۲۰۲۰، مدل 2015، مباشي 2016، اسپرسو ساز مباشي 2010، مدل 2034.
source: قیمت بهترین برند دستگاه اسپرسو ساز خانگی

تعداد صفحات : 4

درباره ما
Profile Pic
فروش بهترین قهوه ها , فروش انواع اسپرسو ساز خانگی در قهوه دات کام , خرید ارزان تجهیزات کافی شاپ , فروش اینترنتی انواع بلندر , پر طرفدار ترین قهوه ساز ها , تجربه خوشمزه ترین دانه های قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه دات کام بی نظیرترین قهوه ها با اسپرسو ساز های صنعتی در فروشگاه قهوه دات کام , خرید اینترنی متنوع ترین فرانسه ساز ها در فروشگاه ما , تجربه به یاد ماندنی مزه قهوه با خرید انلاین اسپرسو ساز های صنعتی قهوه دات کام , لوازم آشپرخانه فروشگاه قهوه دات کام شامل با کیفیت ترین وافل ساز ها، اسنک و ساندویچ ساز، کف زن و خامه سازه ها است , بهترین خرید اینترنتی لوازم باریستا
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 229
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 285
  • بازدید ماه : 1,399
  • بازدید سال : 17,512
  • بازدید کلی : 42,055