loading...
قهوه دات کام
admin بازدید : 5 1403/02/11 نظرات (0)

آسیاب‌های دستی با ساختار ساده و بدون قطعات پیچیده، نگهداری و تمیز کاری آسانی دارند. (خرید بهترین اسپرسو ساز نیمه صنعتی، اینجا را کلیک کنید). این مزیت به کاربران امکان می‌دهد تا به راحتی هر بخشی از آسیاب قهوه دستی را پس از استفاده، باز کرده و آنها را با یک پارچه نرم و مرطوب تمیز کنند. راحتی استفاده و نگهداری از گرایندر ویژگی هایی هستند که در تجربه کاربری و دوام آسیاب تأثیر مستقیم دارند. 
آسیاب‌های قهوه دستی که با ساختار ساده و عملکرد شفاف طراحی شده‌اند، سهولت در استفاده را به کاربران ارائه می‌دهند. اغلب این آسیاب‌ها دارای دسته‌های چرخشی ساده هستند که کاربران می‌توانند به راحتی دانه‌های قهوه را آسیاب کنند، بدون نیاز به تنظیمات پیچیده یا استفاده از برق. ظرفیت آسیاب به تعداد دانه‌های قهوه‌ای اشاره دارد که در یک زمان مشخص، توسط دستگاه خرد می شوند. 
این ظرفیت می‌تواند از آسیاب‌های کوچک برای یک کاپ قهوه تا آسیاب‌های بزرگ تجاری برای استفاده در کافه‌ها متغیر باشد. برای استفاده شخصی، آسیاب با ظرفیت کمتر کافی است. اندازه و وزن آسیاب نیز نکته مهمی است که در انتخاب گرایندر قهوه دستی باید در نظر گرفته شود. گرایندرهای قهوه دستی اغلب اندازه کوچک و وزن سبکی دارند، که امکان حمل و نقل آسان آنها را فراهم میکند. این ویژگی به عنوان یک ابزار سفر و یا استفاده در مکان‌های مختلف، از جمله دفتر کار، کمپینگ، … بسیار مفید است(مانند انواع مینی پرسو).
قیمت و برند به شکل مستقیم بر کیفیت، دوام، و تجربه کاربری تأثیر می‌گذارند. قیمت و برند معمولا با کیفیت و عملکرد آسیاب مرتبط هستند. برندهای معتبر برای ساخت گرایندرهای دستی، اغلب از مواد با کیفیت و فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کنند که تأثیر مستقیمی بر کیفیت نهایی آسیاب کردن دانه‌های قهوه دارند. در مقابل، آسیاب‌های ارزان قیمت ممکن است از مواد کم‌کیفیت استفاده کنند و کیفیت آسیاب کردن را کاهش دهند.
source: استفاده آسان از آسیاب دستی قهوه

admin بازدید : 28 1402/10/26 نظرات (0)

مدل های مختلف آسیاب قهوه در سهولت استفاده، بسیار متفاوت هستند. از این لحاظ، انواع آسیاب‌ قهوه دستی جمع و جور و قابل حمل هستند و نیازی به برق ندارند. اگر قابل حمل بودن برای شما مهم است، این گرایندرها گزینه بسیار خوبی هستند. با این حال، یک آسیاب قهوه دستی نیاز به تلاش فیزیکی دارد و ممکن است زمان بیشتری برای خرد کردن بطلبد. استفاده از آسیاب های برقی راحت تر است. شما یک دکمه را فشار می دهید و دستگاه کار را انجام می دهد و سریعتر از مدل های آسیاب قهوه دستی هستند.
با این حال، آنها بزرگتر هستند و فضای بیشتری از پیشخوان شما را اشغال می کنند. به علاوه، آنها برای کار کردن به برق نیاز دارند. در مورد میزان صدایی که آسیاب‌ها تولید می کنند، آسیاب‌های برقی با تیغه مسطح موتور های قدرتمندتری دارند، درنتیجه صدای بیشتری تولید می کنند. اما آسیاب قهوه با تیغه مخروطی با دور کمتری کار میکند و به موتور قدرتمندی نیاز ندارد، پس صدای کمتری نسبت به گرایندر تیغه مسطح دارد. و به طور کلی آسیاب‌های دستی قهوه بسیار کم صداتر از مدل های برقی می باشند.
آخرین موردی که باید برایتان اهمیت داشته باشد قیمت دستگاه آسیاب است. آسیاب‌های برقی با تیغه مخروطی معمولاً مقرون به صرفه تر از سایر مدل ها هستند و می توانید آنها را با قیمت مناسبی خریداری کنید. آسیاب‌های برقی با تیغه تخت گرانتر هستند زیرا موتورهای قدرتمندتری دارند به همین دلیل برای انواع اسپرسو ساز خانگی و نیمه صنعتی مناسب هستند. همچنین آسیاب‌های قهوه دستی نسبت به آسیاب‌های برقی ارزان قیمت تر هستند. آنها برای اجرا نیازی به برق ندارند و طراحی ساده تری دارند،
بنابراین اگر گزینه بودجه برایتان مهم است و برای درست کردن قهوه زمان کافی دارید، یا اهل سفر و گردش هستید، گرایندرهای دستی گزینه مناسبی می باشند. یکی از رایج ترین سوالاتی که مبتدیان برای درست کردن قهوه می پرسند این است. سوال: برای استفاده از فلان قهوه ساز باید قهوه با چه درجه ای آسیا کنم؟! پاسخ: شما به یک آسیاب قهوه ای نیاز دارید که برای روش دم آوری قهوه دلخواه شما مناسب باشد. چراکه روش‌های دم‌آوری قهوه سایز آسیاب متفاوتی دارند و بعضی از گرایندرها برای آنها بهتر عمل می‌کنند.
این خیلی راحت است اگر بگوییم: از درجه ۳ برای قهوه اسپرسو، یا از درجه ۲۰ برای فرنچ پرس استفاده کنید. اما این حرف کاملا اشتباه است. بیشتر گرایندرهای قهوه دارای درجه بندی هستند اما تنظیمات درجه آسیا در همه آنها یکسان نیست. برخی مدل ها دارای ۸ درجه هستند و برخی دیگر تا ۳۰ درجه هم امکان خرد کردن را دارند. علاوه بر این درست کردن قهوه به فاکتورهای دیگری هم بستگی دارد. به طور مثال گاهی می توان از پودر قهوه درشت با میزان آب کمی استفاده کرد، گاهی از پودر قهوه ریز با حجم آب متوسط. بنابراین بهتر است قهوه را با درجه های متفاوتی خرد کنید تا به بهترین نتیجه برسید.
source: خرید آسیاب قهوه برقی ارزان

admin بازدید : 20 1402/09/19 نظرات (0)

سرمایه گذاری روی یک آسیاب قهوه با کیفیت، برای به دست آوردن نتایج بهتر، چه برای قهوه اسپرسو و چه قهوه دمی، بسیار مهم است. انواع آسیاب قهوه بی شماری در طرح ها و امکانات بسیار متنوع در بازار وجود دارد و طبیعتا در بین آنها دستگاه های زیادی است که برای استفاده مبتدیان عالی باشد. اما با آگاهی از چند موارد به راحتی می توانید گرایندر مناسب مهارت خودتان را خریداری کنید. برخی از آسیاب ها سازوکاری دستی دارند که دانه های قهوه را به ذرات ریز خرد می کنند.
این آسیاب‌ها اغلب مقرون به صرفه‌تر از آسیاب‌هایی برقی هستند، بنابراین گزینه‌ای جذاب برای مبتدیان با بودجه کم هستند. استفاده از آسیاب‌های دستی نیز آسان است و برای شروع فرآیند آسیاب کردن فقط باید دسته آن را بچرخانید. با این حال این گرایندرها دارای اشکالاتی نیز هستند. آسیاب‌های برقی دارای دو سطح ساینده هستند که دانه های قهوه بین آنها به ذرات یکنواختِ ریز تبدیل می شوند. همچنین می‌توانید تنظیمات را با نزدیک‌تر کردن یا دورتر کردن تیغه ها تغییر دهید.
بدین وسیله می توان قهوه ها را ریز تر یا درشت تر آسیا کنید. با استفاده از گرایندرهای برقی می‌توانید برای روش های دم‌آوری مختلف، قهوه خرد کنید.یعنی ریز برای انواع دستگاه اسپرسو ساز، درشت برای قهوه ساز فرنچ پرس و یا متوسط برای قهوه ساز V60. حال که متوجه شده اید آسیاب های برقی عملکرد باکیفیت تری دارند باید به مساله بعدی بپردازیم و آن نوع تیغه گرایندر برقی می باشد. این دستگاه ها دارای دو مدل تیغه هستند. تیغه مخروطی و مسطح.
آسیاب‌های مخروطی از نیروی جاذبه برای کشیدن دانه های قهوه بین دو سطح مخروطی شکل استفاده می کنند. در این دستگاه ها، یک سطح تیغه می‌چرخد و سطح دیگر ثابت است. تیغه های مخروطی می توانند طیف وسیعی از اندازه های آسیاب را تولید کنند. بنابراین همه کاره هستند و می توانند برای روش های مختلف دم کردن قهوه از آنها استفاده کنید. این مدل تیغه در حین آسیا کردن حرارت کمتری تولید می کنند. افزون بر این گرایندرهای برقی با تیغه مخروطی نیاز به نگهداری کمتری دارند.
بنابراین انتخاب خوبی برای مبتدیانی هستند که می خواهند راحتی داشته باشند. هیچ یک از انواع تیغه ها به طور ذاتی بهتر از دیگری نیستند. هر کدام از آنها مزایا، معایب و تنظیمات مختلفی دارند. بنابراین انتخاب بین این دو مدل به نیازهای خاص شما بستگی دارد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید جنس تیغه ها است. این تیغه ها معمولا از جنس فولاد ضد زنگ و یا سرامیک می باشند. تیغه های فولادی ضد زنگ بادوام و مقرون به صرفه هستند و مدل های سرامیکی مقاومت حرارتی بهتری دارند و برای مدت طولانی تری تیزتر می مانند. با این حال شکننده تر هستند و به راحتی آسیب می بینند.
source: آسیاب قهوه خانگی حرفه ای

admin بازدید : 32 1402/08/28 نظرات (0)

آلن آدلر در سال ۲۰۰۵ روش نسبتا جدید ایروپرس (AeroPress) را ایجاد و راه اندازی کرد. قهوه سازی از جنس پلاسیتک مقاوم که دارای ۳ بخش می باشد. مخزن مخصوص پودر قهوه ایروپرس، فیلتر قهوه که در یک سبد قهوه در مرکز قهوه ساز قرار دارد و محفظه دم‌آوری و استخارج عصاره قهوه. بعد از گذشتن چند دقیقع از ریختن آب داغ بر روی ذرات قهوه، برای استخراج عصاره قهوه، یک پیستون به سمت پایین فشار داده می شود و فشار هوا ایجاد می کند تا قهوه دم شده را از فیلتر عبور داده و به فنجان وارد کند.
سایفون یک قهوه ساز فانتزی و پر زرق و برق است با روشی بسیار شگفت انگیز و خاص برای درست کردن قهوه. این قهوه ساز در دهه ۱۸۴۰ در آلمان اختراع شد. روش کار با قهوه ساز سایفون اینگونه است که پودر قهوه در ظرف بالایی ریخته می شود. سپس با افزایش دما و فشار بخار آب داغ، آب جوش وارد مخزن پودر قهوه می شود تا قهوه را غوطه ور کند. هنگامی که حرارت از بین می رود، نیروی جاذبه عصاره قهوه را از طریق یک فیلتر به داخل ظرف پایینی فشار می دهد. و به این صورت قهوه آماده می شود.
یکی از قدیمی‌ترین، ساده‌ترین، سریع‌ترین و ارزان‌ ترین روش ‌های دم کردن قهوه، روش قطره‌ای با استفاده از قهوه ساز های تقریبا مخروطی شکل و فیلتر قهوه است. قهوه ساز های معروف روش چکه ای عبارتند از: Melitta، Kalita Wave و Bee House، قهوه ساز V60. به این صورت که آب داغ به طور یکنواخت روی تفاله قهوه در یک فیلتر کاغذی ریخته می شود. سپس با نیروی جاذبه، قهوه دم آوری شده و به آرامی در ظرف مخصوص می ریزد.
روش فرنچ پرس، که در سال ۱۹۲۹ ابداع شد، به طور گسترده ای به عنوان بهترین ساده ترین و سازگارترین روش برای دم کردن قهوه در نظر گرفته می شود. برخی از افراد معتقدند که قهوه ساز فرنچ پرس طعم های برتر را نسبت روش های دیگر استخراج می کند. به این صورت که در یک طرف استوانه ای شکل، قهوه آسیاب شده را می ریزیم. بعد از غوطه وری ذرات قهوه در آب داغ به مدت چند دقیقه، تفاله های قهوه پرس شده و عصاره قهوه صاف می شود.
بنابراین نت های متفاوت قهوه، کافئین و آنتی‌اکسیدان ‌ها بهتر استخراج و حفظ می ‌شوند. کمکس یک قهوه ساز شیشه ای با طراحی زیبا و شیک است که در سال ۱۹۴۱ توسط پیتر شلمبوم اختراع شد. در این روش از یک فیلتر کاغذی مخصوص کمکس استفاده می شود که ۲۰-۳۰٪ سنگین تر از سایر فیلترهای قهوه می باشد. روش پوراور هم مانند چکه ای می باشد؛ با این تفاوت که ضخامت بیشتر و نوع بافت فیلتر قهوه کمکس، طعم متفاوت تری از قهوه را ایجاد می کند.
سایفون یک قهوه ساز فانتزی و پر زرق و برق است با روشی بسیار شگفت انگیز و خاص برای درست کردن قهوه. این قهوه ساز در دهه ۱۸۴۰ در آلمان اختراع شد. روش کار با قهوه ساز سایفون اینگونه است که پودر قهوه در ظرف بالایی ریخته می شود.
source: قیمت قهوه ساز خانگی

admin بازدید : 33 1402/07/15 نظرات (0)

کافی است به انواع کتری های موجود نگاهی بیندازید تا متوجه تفاوت کتری مخصوص قهوه با سایر کتری ها شوید. انواع کتل قهوه عموما با دهانه بلند و باریکشان که تا حدودی خمیده نیز هستند متمایز می شوند. به کتری هایی با این گردن منحنی بلند و منحصر به فرد، یقه غازی یا گاهی اوقات کتری گردن قو هم نیز می گویند. این شکل جالب دهانه کتل فقط به دلایل زیبایی شناختی نیست. 
هرچند که با تمام کتری ها می توان بر روی ذرات قهوه آب ریخت، اما دهانه مخصوص کتل قهوه به شما این امکان را می دهند که جریان آب را در حین ریختن کنترل کنید. به این معنی که می توانید در مورد سرعت ریزش و نحوه حرکت آب خود بر روی قهوه های آسیاب شده دقیق تر باشید. با استفاده از این روش می توانید استخراج بسیار یکنواخت تر، دقیق تر و خوش طعم تر داشته باشید.
چرا استخراج یا عصاره گیری از قهوه مهم است؟ هنگامی که آب داغ با آن دانه های ریز شده قهوه تعامل میکند، ترکیبات را از دانه بیرون می کشد و آن ترکیبات را در آب حل می کند. اولین طعم هایی که ظاهر می شوند کاملا اسیدی هستند. پس از آن طعم های شیرین و میوه ای می آیند و در نهایت طعم تلخ. قهوه ساز کمکس، قهوه سازV60 ، ایروپرس، فرنچ پرس، قهوه ساز سایفون، انواع قهوه ساز کلد برو انواع قهوه ساز هایی هستند که برای دم کردن قهوه با آنها به کتل نیاز است. 
وقتی با این قهوه ساز ها قهوه دم می‌کنید، هدف اصلی این است که مقداری اسیدیته به همراه تمام طعم‌ های خوب در لایه های میانی دانه قهوه و تمام تلخی را از بین ببرید. به این می گویند استخراج یکنواخت و ایده آل. حال برای رسیدن به این هدف، باید به موارد زیادی دقت کنید. مانند: هر یک از آن دانه ‌های قهوه تقریبا به یک اندازه باشند، مدت زمان مناسبی ذرات قهوه با آب در تماس باشند، … . یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید به آن توجه کنید، جلوگیری از عدم بروز کانال سازی (channeling) در قهوه است. 
چنلینگ زمانی اتفاق می‌افتد که نقاط ضعیفی در بستر قهوه شما وجود داشته باشد. درواقع آب می تواند به سرعت یا خیلی کُند، از این نقاط عبور کند و باعث شود قهوه استخراج سریع یا بسیار آهسته داشته باشد. که نتیجه هردوی آنها می شود قهوه ای بد مزه و بد طعم. تکنیک ریختن صحیح و اصولی آب جوش می تواند از کانال شدن قهوه جلوگیری کند. این کار به راحتی و با یک کتل انجام می شود. به این صورت که برای اطمینان از استخراج یکنواخت، باید آب را به مکان های مناسب روی بستر قهوه هدایت کنید.
source: قیمت کتل قهوه دمی

admin بازدید : 41 1402/07/04 نظرات (0)

یکی از مهم‌ترین عواملی که در دم کردن بی‌نقص قهوه شما نقش دارد، نسبت قهوه به آب است، حتی در قهوه هایی با حجم آب زیاد. در حالی که هیچ نسبت دقیق و کاملی برای قهوه ساز فرنچ پرس وجود ندارد، بهترین راهنما چیزی بین ۱:۱۲ و ۱:۱۶ قهوه به آب است. وقتی نسبت قهوه به آب را در نظر می گیرید، مهم است که درمورد طعم دلخواه و مورد پسندِ خود فکر کنید. افزودن قهوه بیشتر و آب کمتر طعم قوی تری را ارائه می دهد و برعکس آن نیز صادق است.
اگر طرفدار طعم قوی هستید، این هوشمندانه است که با نسبتی در انتهای قوی تر شروع کنید یعنی نزدیک به ۱:۱۲٫ زیرا اگر قهوه طعم دلخواه تان را نداشت، همیشه می توانید با اضافه کردن کمی آب داغ برای رقیق کردن فنجان قهوه، طعم آن را بهتر کنید. مهمترین نکته در نحوه اندازه گیری دقیق نسبت قهوه به آب، به تجهیزاتی که دارید و میزان دقیقی که می خواهید انجام دهید بستگی دارد. استفاده از یک ترازوی دیجیتالی کوچک، دقیق ترین روش خواهد بود.
و اگر می خواهید نسبت ۱:۱۲ توصیه شده توسط Bluebottle Coffee را استفاده کنید، برای هر ۳۰ گرم قهوه به ۳۶۰ گرم آب داغ نیاز خواهید داشت. اگر استفاده از ترازو برای شما خیلی سخت است، روش دیگری را به شما پیشنهاد می دهیم. با در نظر گرفتن نسبت آب به قهوه ۱:۱۲ برای استفاده در فرنچ پرس، می توانید به سادگی از یک قاشق اندازه گیری یا یک پیمانه اندازه گیری استفاده کنید.
به این صورت که به ازای هر یک قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده، به ۳/۴ فنجان آب نیاز دارید. هنگامی که این نسبت را کامل کردید، می توانید به سادگی قهوه آسیاب شده را داخل فرنچ پرس ریخته و مستقیما آب را بر روی آنها اضافه کنید.
source: قیمت فرنچ پرس و نسبت آب و قهوه

admin بازدید : 47 1402/05/23 نظرات (0)

قهوه ساز فرنچ پرس، یک قهوه ساز کاملا ساده ای است. این دستگاه از یک استوانه معمولا شیشه ای با یک درب اهرم دار ساخته شده است. فرنچ پرس به دلیل همین ساختار ساده ای که دارد، می توان آن را به هر کجا که بخواهید با خود ببرید. برای آماده کردن قهوه با این قهوه ساز در ابتدا دانه های قهوه را با درجه متوسط تا درشت آسیاب کرده و قهوه های آسیاب شده را به درون فرنچ پرس می ریزیم. سپس آب جوش ۹۰ درجه را بر روی آنها می ریزیم. مقدار آب باید به حدی باشد که قهوه ها خیس شوند.

بعد از گذشت ۳ ثانیه و زمانی که قهوه ها شکوفه کردند، مابقی آب را به صورت دورانی و به آهستگی به دانه های قهوه اضافه کرده و با یک قاشق آنها را هَم می زنیم. درب فرنچ پرس را می گذاریم، اهرم را به سمت بالا می آوریم و اجازه می دهیم، قهوه ها به حد کافی در آب جوش غوطه ور بمانند. درنهایت بعد از گذشت ۵-۶ ثانیه قهوه خوشمزه ما آماده است. برای ریختن قهوه در فنجان، اهرم فرنچ پرس را به سمت پایین حرکت می دهیم تا قهوه ها در ته قهوه ساز بمانند و قهوه را به داخل فنجان می ریزیم.

برای درست کردن قهوه فرانسه با فرانسه ساز های برقی، دانه های قهوه را با درجه متوسط تا ریز با آسیاب قهوه، آسیاب می کنیم. بعد از آسیاب دانه های قهوه، آب تصفیه شده را به درون قوری قهوه می ریزیم. سپس فیلتر کاغذی قهوه را در جای مخصوص خود قرار می دهیم و پودر قهوه را بر روی فیلتر قهوه می ریزیم. و آخرین کاری که باید انجام دهید این است که دکمه دستگاه را روشن کرده و اجازه دهید دستگاه قهوه را آماده کند.

نسبت آب و دانه های قهوه بستگی به سلیقه شما دارد. اگر قهوه رقیق دوست دارید باید میزان آب بیشتر باشد، اما اگر قهوه ای غلیظ دوست دارید باید میزان قهوه بیشتر باشد. همچنین قبل از استفاده از فیلتر قهوه آن را بررسی کنید که سوراخ نباشد. روش های بسیار راحت با کمترین ابزار که حتی می توان از آنها در محل کار هم استفاده کرد تا قهوه دلخواه خودمان را آماده کنیم.

قهوه فرانسه یکی از پراستفاده ترین نوع قهوه ها است که برای اولین بار در کشور فرانسه و اروپا محبوبت پیدا کرد. منظور از قهوه فرانسه، دانه قهوه کشت شده در کشور فرانسه نمی باشد؛ بلکه یک روش دم کردن قهوه است که برای اولین بار توسط یک فردِ فرانسوی ابداع شد.

source: قهوه فرانسه و دو روش تهیه آن

admin بازدید : 42 1402/04/26 نظرات (0)

موکاپات اولین بار در سال ۱۹۳۳ توسط لوییجی د پونتی برای آقای آلفونسو بیالتی به ثبت رسید. موکاپات دستگاهی کوچک با طراحی هشت ظلعی و مکانیزمِ خیلی ساده خود. تمایل زیاد به خرید موکاپات به خاطر ۲ ویژگی بسیار مهم آن است (درکنار سایر ویژگی هایش). قیمت بسیار کم، وزن بسیار سبک با ابعاد کوچک، به همراه این دو ویژگی سهولت درست کردن قهوه با قهوه جوش روگازی است که این قهوه ساز را پرفروش کرده است.
تنها قهوه سازی که میتوان هم با آن قهوه درست، هم چایی و هم دمنوش فرنچ پرس است. فرنچ پرس یک ابزار بسیار ساده و سبک می باشد که در منزل، محل کار، و حتی کافی شاپ ها از آن برای سرو قهوه استفاده می شود. کار با فرنچ پرس بسیار ساده است و دلایل متعددی از جمله کیفیت بالای قهوه دم شده و همچنین تازه نگه ‌داشتن عطر و طعم واقعی قهوه محبوبیت استفاده از فرنچ پرس را دو چندان کرده است.
مینی پرسو یک اسپرسو ساز پر قدرت قابل حمل و تولید کمپانی واکاکو است که بدون نیاز به برق برای شما قهوه اسپرسو با کرمای عالی تولید می‌کند. اگر بخواهیم مهمترین ویژگیهای مینی پرسو را بیان کنیم می توانیم به قابل حمل بودن، جمع و جور بودن، عدم نیاز به برق، استفاده آسان، تهیه قهوه سریع اشاره کرد. اما شاید اصلی ترین دلیل خرید مینی پرسو این است که قهوه اسپرسو با کرمای عالی برای شما آماده می کنید. 
قابلیتی که دیگر قهوه ساز های کوچک ندارند. و ظاهر بسیار جذاب آن مورد بعدی است که اکثر افراد را به خرید این قهوه ساز کوچک ترغیب می کند. به خصوص افرادی که مسافرت های کاری زیادی دارند و یا زیاد به گردش و تفریح می روند. هر سه این قهوه ساز ها از بهترین و کاربردی ترین دستگاه های کوچکِ دستی هستند.
source: بهترین قهوه ساز کوچک چیست

admin بازدید : 48 1402/04/19 نظرات (0)

در چندین سال اخیر گرایندرهای دستی بسیار متنوعی به بازار عرضه شدند که ما اکثر مدل های آسیاب قهوه دستی موجود در بازار را تست کرده ایم. امروزه برخی از آسیاب های دستی واقعا برجسته، در دسترس هستند. از آنجایی که تعداد این آسیاب ها کم هم نمی باشد، ما در این مقاله به چند مدل شناخته شده نیز اشاره می کنیم که ارزش بررسی آنها را دارند. مدل های آسیاب قهوه دستی برخلاف مدل های برقی تنظیمات پیچیده و زیادی ندارند و تقریبا تنظیمات در همه آنها یکسان می باشد. اما نوع و جنس تیغه ها در آسیاب های دستی بسیار اهمیت دارد.
آسیاب قهوه دستی فلزی با طراحی زیبا و کاربردی به شما این امکان را می دهد تا به بهترین و راحت ترین حالت ممکن قهوه ی خود را آسیاب کنید. طراحی کوچک این محصول باعث شده است که به راحتی بتوان آن را حمل کرد و در کیف یا کوله جا داد. تیغه این آسیاب از جنس سرامیک مرغوب بوده و قابلیت تنظیم درجه از نرم تا درشت را دارد. آسیاب قهوه هاریو مدل Mini Slim Plus یک گرایندر عالی برای مبتدیان و حرفه ای ها می باشد.
تا در هر مکان و هر زمان که تمایل داشتند، امکان آسیا کردن دانه های قهوه را متناسب با قهوه ساز خود (انواع اسپرسو ساز خانگی، فرنچ پرس، قهوه ساز های فیلتری، موکاپات، …) فراهم نمایند. جنس تیغه های این مدل دستگاه از سرامیک با کیفیت و جنس بدنه از پلی پروپیلن می باشد. طراحی باریک و جمع و جور این محصول، و استفاده کردن از مواد و متریال با کیفیت برای ساخت آن، سبب شده است تا علاقه مندان به قهوه بتوانند، این گرایندر را به راحتی با خود به همراه داشته باشند.
آسیاب قهوه دستی طرح کماندانته دارای کیفیت بالا و دو محوره بزرگ می باشد. با این محور ها شما قادر خواهید بود از درشت ترین درجه قهوه های دمی تا ریزترین درجه قهوه ترک را با بهترین کیفیت پودر کنید. علاوه بر این تیغه های مقاوم ضد زنگ، دانه های قهوه را با دقت و کاملا یکنواخت آسیاب میکند و باعث پیچیدن عطر قهوه در فضا می شود.
آسیاب قهوه مسافرتی مخزن دار گتر (GATER) دارای بدنه ی سیلیکونی و شیشه ای با تیغیه هایی از جنس سرامیک می باشد. علاوه بر این مخزن شیشه ای جدا برای نگهداری از پودر قهوه دارد. آسیاب قهوه مخزن دار گتر هم نیز درجه بندی ریز و درشت دارد اما به یکنوختی دو مدل بالا آسیا نمی کند.
source: آسیاب قهوه دستی مسافرتی

admin بازدید : 29 1402/03/09 نظرات (0)

خرید یک قهوه ساز جدید یا اولین دستگاه قهوه ساز، می‌ تواند یک تصمیم واقعا بزرگ باشد. به حدی که احساس کنید شادی کل خانه در تعادل است. این شادی خیلی بیشتر هم می شود اگر عاشق قهوه باشید. اما مواردی وجود دارد که قبل از خرید قهوه ساز باید آنها را بدانید. دمای ایده آل دم کردن یک قوری قهوه ۱۹۶ درجه فارنهایت تا ۲۰۵ درجه فارنهایت است. بنابراین اگر واقعا به قهوه خوش طعم علاقه دارید، باید مطمئن شوید دستگاهی که می خرید می تواند در این حرارت بالا قهوه دم کند. البته این درجه دما برای هر دستگاه کافی میکر متفاوت است.
نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که دمای مناسب برای آماده کردن قهوه مورد علاقه تان چقدر می باشد؟ و براساس آن اقدام به خرید دستگاه قهوه ساز کنید. بر روی جعبه بیشتر دستگاه ها، دمای دم کردن قهوه درج شده است. البته این اطلاعات را از طریق جستجوی آنلاین هم نیز می توانید به دست آورید. اگر در طول روز یک فنجان می نوشید، یک دستگاه تک نفره می تواند برای شما عالی باشد. مانند موکاپات های تک نفره یا قهوه ساز V60.
اما اگر بیش از یک فنجان قهوه می نوشید، باید قهوه ساز های بزرگ تری را بخرید. مانند انواع اسپرسو ساز ها، برخی از فرانسه ساز ها و … . شما یک دستگاه می خواهید که دارای استارت و خاموشی خودکار باشد؟ دستگاهی می خواهید که بر روی روند عصاره گیری از قهوه کنترل داشته باشید یا این کار به صورت اتوماتیک پیش رود؟ یا با یک دستگاه کافی میکر بتوانید قهوه های دیگر را درست کنید یا فقط یک نوع قهوه را؟ قهوه سازی می خواهید که قابل حمل باشد (مانند نانو پرسو، …) یا ثابت (انواع اسپرسو ساز، …)؟
میزان تنظیم زمان عصاره گیری بصورت دستی وجود دارد یا خیر؟ امکانات جانبی دستگاه قوه ساز چیست؟ بدیهی است که قهوه ساز های دمی یا فیلتری به شما امکان می دهند قهوه را در حین دم کردن ببینید و بر آن کنترل داشته باشید. همچنین اجازه می دهد عطر تازه قهوه به خوبی در فضای آشپزخانه شما نفوذ کند. اما اگر دوست دارید دم کردن قهوه تماما اتوماتیک باشد و شما فقط دکمه دستگاه را روشن کنید، باید به دنبال کافی میکر های تمام اتوماتیک باشید.
به این نکته حتما توجه کنید که روند تمیز کردن دستگاه چگونه است. زیرا هرقدر در تمیز و نگهداری دستگاه فعال باشید، عمر قهوه ساز بیشتر می شود. همچنین همیشه قهوه ای خوش طعم خواهید داشت. پس اگر متوجه شدید دستگاهی به شست و شوی زیاد نیاز دارد، اما مطمئن نیستید هر روز بتوانید این کار را انجام دهید، به سراغ کافی میکر دیگری بروید. یا شاید به سراغ دستگاهی بروید که می‌تواند در ماشین ظرفشویی قرار گیرد.
source: چطور قهوه ساز خوب بخرم؟

admin بازدید : 40 1402/02/20 نظرات (0)

پرمصرف ترین قهوه در جهان، قهوه اسپرسو می باشد که با دستگاه اسپرسو ساز درست می شود. زیرا خود، یک نوع قهوه است، پایه بسیاری از قهوه های دیگر می باشد. و طرز تهیه آن را می توان جز آسان ترین روش های درست کردن قهوه معرفی کرد. اسپرسو در اوایل قرن بیستم در تورین ایتالیا ابداع شد. این قهوه با عبورِ آب نزدیک به نقطۀ جوش، با فشار زیاد از میان ذرات قهوه تهیه می ‌شود.

در نهایت در فنجان قهوه، یک مایع سیاه رنگ و غلیظ دارید که بر روی آن یک لایه کرما به رنگ نارنجی تا قهوه ای رنگ وجود دارد. مشخصه اصلی اسپرسو کافی، همین کرما می باشد. متنوع ترین دستگاه های قهوه ساز هم از لحاظ ظاهر و هم از لحاظ روش تهیه قهوه، در دسته قهوه های دمی هستند. چراکه درست کردن قهوه بصورت دمی، بسیار هیجان انگیز و خاص می باشد. سازوکار قهوه ساز های دمی معمولا به ۲ صورت می باشد.

پُرآوِر یا دریپ (چکه ای): سبکی است که با ریختن آب داغ بر روی پودر قهوه داخل فیلتر، قهوه آماده می شود. این شیوه به جاذبه امکان می دهد تا آب به سمت قهوه کشیده شود و در آخر عصاره آن از فیلتر مخصوص عبور میکند. از آنجایی که عصاره قهوه بصورت چکه ای از فیلتر خارج می شود، به این نام شناخته می شوند. قهوه ساز کمکس، V60،  و کالیتا (Kalita) از رایج ترین قهوه ساز های این گروه هستند.

غوطه وری در آب: اما دم کردن قهوه به روش غوطه وری اینگونه است که به ذرات قهوه اجازه می دهید قبل از فیلتر کردن، برای مدت زمان مشخصی در آب بمانند (برخلاف چکه ای که آب سریع از قهوه ها عبور میکند). قهوه ساز های فرنچ پرس و ایروپرس به این صورت کار می کنند.

قهوه ترک از قدیمی ترین و سنتی ترین روش های درست کردن قهوه در جهان می باشد. در روش ترکیش کافی، دانه های قهوه بسیار ریز آسیاب می شوند. طرز تهیه این قهوه در کشورها و مناطق مختلف با کمی تفاوت انجام میگیرد. اما بطور کلی برای درست کردن قهوه ترک، قهوه آسیاب شده، داخل یک قهوه ساز کوچک مخصوص که جذوه ( یا ایبریک Ibrik) نامیده می شود، به همراه آب به جوش می آید.

قهوه فرانسه از جمله قهوه‌ های دمی ست که چون موقع دم‌ کشیدن، آب و قهوه مدت بیشتری در مجاورت هم قرار می گیرند، کافئین خوبی دارد. از طرفی قهوه سبکی است و مخصوصا برای وعده صبحانه یک انتخاب خوب به حساب می آید. زیرا رست و برشتگی دانه های قهوه فرانسه ملایم است.

source: طرز تهیه قهوه با انواع قهوه ساز

admin بازدید : 42 1402/02/13 نظرات (0)

زمان دم کردن قهوه فیلتری همان چیزی است که پیچیدگی های آن را آشکار میکند. پیچیدگی هایی که قهوه اسپرسو ساز ندارد. این فرآیند با خیس کردن قهوه ها با  آسیاب شده و منتظر ماندن برای “شکوفه دادن” قهوه برای حداقل ۳۰ ثانیه آغاز می شود. شکوفه دادن یا بلومینگ اجازه می دهد تا دی اکسید کربن آزاد شود و جریان آب بهتر در طول فرآیند عصاره گیری، حرکت کند.
باقیمانده فرآیند (پس از بلومینگ) تقریبا ۲-۱ دقیقه طول می کشد. به این صورت که آب جوش در ۲-۱ مرحله، به آرامی و کاملا یکنواخت بر روی ذرات قهوه ریخته می شود. سپس اجازه می دهید تا عصاره گیری تمام و کمال انجام شود. البته نحوه درست کردن فیلتر شده بسته به نوع دستگاه قهوه ساز کمی متفاوت می شود.
برای قهوه فیلتر شده، تنها چیزی که واقعا نیاز دارید یک قهوه ساز دمی، فیلتر و یک فنجان است. اگرچه مواردی مانند ترازو و دماسنج به شما کمک می ‌کنند تا دقیق ‌تر باشید. قهوه دمی دارای اسیدیته کمتری می باشد و طعم ‌های پیچیده ‌تری از قهوه را برجسته میکند. این باعث می شود که روش دم آوری فیلتری به یک انتخاب محبوب برای دم کردن قهوه های تک خواستگاه یا سینگل اورجین تبدیل شود. زیرا به افراد اجازه می دهد تا تمام طعم ها و عطرهای موجود در دانه قهوه را استخراج کند.
 برخلاف اسپرسو که لایه طور است،  قهوه دمی تمیز، شفاف و کاملا یکدست است. چراکه حجم آب بیشتر اجازه می ‌دهد تا روغن ‌ها و عطرهای قهوه در زمان و فشار ثابت خود استخراج شوند، نه به زور. این امر علاوه بر اسیدیته کمتر (حداقل در مقایسه با اسپرسو کافی) حس ملایم‌ تری در دهان ایجاد میکند.
source: نحوه درست کردن قهوه دمی

admin بازدید : 99 1402/01/19 نظرات (0)

اولين نكته اي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه مكان مورد استفاده از قهوه ساز كجا هست. مسلما قهوه سازي كه براي استفاده در خانه خريداري مي شود، با قهوه سازي كه در يك شركت يا اداره مورد استفاده قرار مي گيريد با هم فرق مي كنند. نكته بعدي اين است كه شما قصد داريد كدام نوع از نوشيدني هاي قهوه را آماده كنيد. قهوه دمي، اسپرسو، كاپوچينو، قهوه ترك، قهوه فرانسه … . زيرا همه اين قهوه ها، دستگاه قهوه ساز مخصوص به خود را دارند.
سوال بعدي كه بايد به آن پاسخ بدهيد اين است كه در روز چه تعداد فنجان قهوه آماده مي كنيد. اگر روزي يك فنجان قهوه مي نوشيد بايد از قهوه ساز هاي تك كاپ يا يك نفره، يا قهوه ساز هايي با توان موتور كمتر استفاده كنيد. ولي اگر تعداد بيشتري قهوه تهيه مي كنيد بايد قهوه سازي را خريداري كنيد كه ظرفيت آماده كردن قهوه ي آن بيشتر از يك فنجان مي باشد. اين موضوع براي اسپرسو ساز ها بيشتر اهميت پيدا ميكند.
مدت زمان آماده شدن قهوه مساله بعدي است كه بايد به آن توجه كنيد. به خصوص اگر قصد داريد قهوه ساز هاي دمي خريداري كنيد. بعضي از قهوه ساز ها در مدت زمان چند دقيقه قهوه شما را آماده مي كنند، مانند دستگاه اسپرسو ساز، انواع موكاپات، نانو پرسو ها، …. . اما قهوه ساز هاي دمي به دليل سازوكارشان مدت زمان بيشتري را مي طلبند تا قهوه آماده شود. اگر طرفدار قهوه هاي سرد (انواع كلدبرو) هستيد كه اين زمان خيلي بيشتر هم طول ميكشد.
و در نهايت يك عامل مهم كه بايد به آن توجه كنيد هزينه خريد دستگاه قهوه ساز مي باشد. بعضي از قهوه ساز ها نيازي به لوازم جانبي قهوه ندارند، بنابراين تنها بابت خريد دستگاه قهوه ساز هزينه مي كنيد. مانند جذوه، فرنچ پرس، … . اما بعضي از قهوه ساز ها هستند كه علاوه بر اينكه هم براي خريد دستگاه بايد هزينه كنيد، هزينه اي هم بايد بابت خريد لوازم جانبي آن بايد بپردازيد. مانند دستگاه اسپرسو ساز كه بايد پرتافيلتر، تمپر، … را هم به همراه دستگاه خريداري كنيد.
بر اساس گفته هاي بالا تعدادي از بهترين قهوه سازها براي مصارف خانگي عبارتند از: يكي از بهترين قهوه ساز هاي دمي براي استفاده در خانه، قهوه ساز كمكس مي باشد. كار كردن با اين قهوه ساز بسيار راحت است و تنها لوازم جانبي كه احتياج دارد، فيلتر كاغذي كمكس است كه در بسته هاي چندتايي در بازار موجود مي باشد.
source: انواع قهوه ساز دستی خانگی

admin بازدید : 48 1401/12/22 نظرات (0)

اصطلاح TDS مخفف Total Dissolved Solids می باشد. به طور ساده تر یعنی چه میزان قهوه اسپرسو یا قهوه دمی، درون آب داغ در فنجان ما حل‌ شده است. TDS قهوه چرا مهم است؟ زیرا انجمن تخصصی قهوه آمریکا، قدرت در قهوه را براساس TDS آن ارزیابی می کنند.
در درون دانه قهوه، سلول های خیلی ریز بیشماری وجود دارد. زمانی که قهوه رست می‌ شود، این سلول‌ها با گاز دی اکسید کربن پر می ‌شوند. گیرکردن این گاز در درون دیواره‌ های هر سلول محلولی را فراهم می‌ آورد. هدف ما این است که این محلول را در طی روند عصاره گیری قهوه به هر روشی، آزاد کنیم. و همانطور که همه می دانیم برای اینکه عصاره گیری از این دانه ها، تمام و کمال صورت گیرد، باید موارد متعددی را با دقت انجام داد.
این موارد از زمانی که قهوه پرورش داده می شود، باید با دقت انجام شود تا کارهایی که قبل از درست کردنِ این نوشیدنی انجام می دهیم. مانند: میزان آسیاب کردن دانه ها، مدت زمان عصاره گیری، مقدار و نوع آب، نوع دان قهوه. TDS براحتی قابل اندازه گیری نیست. کارشناسان برای دستیابی به میزان دقیق غلظت قهوه (همان TDS)، از دستگاه مخصوص استفاده می کنند. دستگاهی به نام رفرکتومتر که داشتن آن برای بررسی میزان غلظت قهوه روزانه توصیه نمی شود.
source: قوی ترین قهوه چیست

admin بازدید : 68 1401/12/16 نظرات (0)

اگر در زمان درست کردن قهوه، خطا و ایراد پیش آید، با استفاده از ترازوی دیجیتالی آشپزخانه یا ترازو باریستا می توان تا حدودی، ایرادات آنها را رفع کرد. اما نباید فراموش کرد که نحوه استفاده از ترازو، و مواردی که باید وزن کرد، در هر روش دم آوری قهوه متفاوت می باشد.
به طور مثال برای درست کردن قهوه اسپرسو نمی توان در میزان همنشینی پودر قهوه با آب تغییراتی ایجاد کرد؛ اما برای تهیه یک فنجان قهوه ایده ال باید عصاره نهایی را وزن کرد. این دقیقا برعکس استفاده از قهوه ساز های دمی است. یا پیش از عصاره گیری حتما باید میزان دقیقی از دانه قهوه را با آسیاب قهوه، آسیا کرده و استفاده شود.
پس شما چه یک باریستای ماهر باشید که برای مشتری قهوه آماده میکند، چه یک فرد مبتدی که برای خودتان قهوه درست می کنید، حتما به ترازوی دیجیتالی دقیق نیاز خواهید داشت. ترازو های بسیار زیادی در بازار هستند که می توانید از آنها برای درست کردن قهوه استفاده کنید اما تعدادی از بهترین ترازو های دیجیتالی برای درست کردن قهوه عبارتند از:
ترازوی دیجیتال لمسی مدل EK6012، ترازوی دیجیتال دریپ کافی، ترازوی دیجیتال دریپ کافی مدل C309، ترازوی حرفه ای دیجیتال Cafe De Kona، ترازوی قهوه ERAVSOW، ترازوی قهوه دیجیتال Bemece، ترازوی دیجیتال Coffee Gator، … .
source: بهترین ترازو برای باریستا

admin بازدید : 45 1401/12/08 نظرات (0)

فرنچ ‌پرس قهوه سازی است برای آماده کردن قهوه به روش غوطه‌وری است. به این صورت که  قهوه ای که با آسیاب قهوه و با درجه تقریبا درشت پودر شده است، را داخل قهوه ساز می ریزیم. سپس باید متناسب با مقدار پودر قهوه مصرفی آب داغ با درجه دمای ۹۶-۹۳ درجه، به ذرات قهوه اضافه شود. و با یک قاشق چوبی آب و قهوه را هم زد تا ترکیب یکدستی حاصل شود.
بعد از ۴-۳ دقیقه اهرم را به سمت پایین فشار داده تا تفاله قهوه در پایین ظرف جمع شود. در آخر قهوه دم کشیده شده داخل لیوان سرو ریخته می شود. این قهوه ساز دستی که به فرانسه ساز هم شناخته می شود، علاوه بر درست کردن قهوه، کاربرد های خوبِ دیگری هم دارد. مانند: قطعا برای درست کردن قهوه هایی که با شیر ترکیب می شوند، به پیچر شیر نیاز است. اما خوشبختانه در نبود پیچر، با فرنچ پرس هم می توان شیر را فوم دار کرد.
لازم نیست حتما قهوه خور باشید تا این قهوه ساز به کارتان بیایید. فرنچ پرس برای درست کردن چایی و انواع دمنوش هم کاربرد دارد. برای مثال شما می توانید دمنوش هایی مانند به لیمو، گل محمدی، بهار نارنج، … را در مخزن این قهوه ساز قرار دهید و به همان روش درست کردن قهوه، دم نوش خود را آماده کنید.
source: طرز استفاده از فرنچ پرس قهوه

admin بازدید : 36 1401/11/04 نظرات (0)

بسیاری از افراد کافه لاته را به عنوان نوشیدنی اصلی صبحانه درنظر دارند که با دستگاه های اسپرسو ساز و پیچر درست می شود. لاته نماد نوشیدنی‌ ای است که در تمام کافی‌شاپ ‌های سرتاسر جهان، مورد علاقه اکثر افراد می باشد. طعم لطیف و خامه ‌ای آن، کافه لاته را تبدیل به قهوه ‌ای کرده است که حتی معمولی ‌ترین قهوه ‌خورها هم به آن جذب می شوند. لته یا کافه لاته یک ترکیب قهوه اسپرسو و شیر است که لایه ای ابریشمی از شیر فوم دار، ویژگی برجسته این نوشیدنی به حساب می آید.
قهوه ترک قدیمی ترین روش درست کردن قهوه است و تنها قهوه ای می باشد که به هنگام سرو دارای تفاله است. که این مورد هم به نحوه درست کردن آن مربوط می شود. ترکیش کافی، قهوه ای است با طعمی عمیق، غنی. تهیه ترکیش کافی فرآیند نسبتا ساده ای دارد که در صورت نیاز به بیدار شدن با عجله، می تواند گزینه خیلی عالی باشد. قهوه ساز مناسب برای درست کردن ترکیش کافی: قهوه ساز ایبریک که به نام های جذوه و قهوه جوش مسی هم شناخته می شود.
امریکانو برای افرادی مناسب است که طعم تلخ قهوه را دوست نداشته و تمایلی هم به اضافه کردن شیر به قهوه ندارند. قهوه ساز مناسب برای درست کردن امریکانو: دستگاه اسپرسو ساز یا فرنچ پرس. نام امریکانو کافی از سربازان آمریکایی الهام گرفته شده است که در طول جنگ جهانی دوم این نوع قهوه را برای ماندگاری بیشتر قهوه های خود درست می کردند. به این صورت که آنها قهوه اسپرسوی خود را از کافه های ایتالیایی سفارش می دادند اما به آن مقداری آب داغ اضافه می کردند.
کاپوچینوی یک نوشیدنی عالی و شاید یکی از محبوب ترین انواع قهوه برای دوستداران قهوه است. و در کشور ایتالیا قهوه ای است مخصوص صبحانه به طوری که معمولا تنها زمانی که کاپوچینو در این کشور سرو می شود تا قبل از ظهر می باشد. کاپوچینو از سه قسمت مساوی ۲-۱ شات اسپرسو، یک لایه شیر ​​بخارپز و یک لایه شیر کف کرده یا کف دار تشکیل می شود. قهوه ساز مناسب برای درست کردن کاپوچینو: انواع دستگاه های اسپرسو ساز و پیچر.
source: خرید قهوه برای صبحانه

admin بازدید : 34 1401/10/26 نظرات (0)

قهوه با روش های متفاوتی درست می شود مانند: دستگاه های اسپرسو ساز، انواع قهوه ساز های دمی، قهوه جوش، نسپرسوساز، … . و تمام نوشیدنی های قهوه با دستگاه مخصوص خود آماده می شوند. پس قبل از اینکه این پرسش مطرح شود که محبوب ترین قهوه ساز موجود در بازار کدام است؛ باید به این سوال پاسخ دهید که به چه نوع قهوه ای علاقه دارید؟
بعد از اینکه متوجه شدید چه قهوه ای را دوست دارید، می توانید به دنبال محبوب ترین قهوه سازی باشید که آن نوع از نوشیدنی قهوه را آماده میکند. برای مثال محبوب ترین دستگاه کافی میکر که می توان با آن قهوه فرانسه درست کرد، فرنچ پرس می باشد. زیرا در عین حال که کارایی بسیار راحتی دارد، کوچک است و وزن کمی دارد، درنتیجه می توان آن را به محل کار برد.
همچنین با فرنچ پرس که اصلی ترین کاربرد آن درست کردن قهوه است، می توان انواع چایی و دم نوش را هم تهیه کرد. یا جذوه (قهوه جوش) های زیادی هستند که می توان با آنها قهوه ترک آماده کرد. ولی بهترینِ آنها جذوه ای است که از جنس مس باشد و دهانه آن به بزرگی کف قهوه جوش نباشد. اما این موضوع برای قهوه های دمی و قهوه اسپرسو کمی پیچیده تر می باشد.
source: کدام قهوه ساز بهتر است؟

admin بازدید : 35 1401/09/26 نظرات (0)

یک قهوه فیلتری که خوب دم آوری شده باشد، برخلاف قهوه اسپرسو دارای بافت لایه به لایه نیست. بلکه قهوه ای تمیز، شفاف و یکپارچه است. قهوه های دمی به دلیلِ نبودِ فشار زیاد و همنشینی (غوطه وری) بیشتر با آب جوش می توانند ترکیبات و مواد بیشتری از قهوه را جذب کنند. قهوه فیلتر شده که اصطلاحا به آن قهوه چکه ای و پور اُوِر می گویند، اسیدیته کمتری دارد و طعم های پیچیده تری از قهوه را نشان می دهد.

این امر موجب گردیده تا یکی از محبوب ترین گزینه ها برای دم آوری قهوه های تک خاستگاه باشد. زیرا تمام طعم ها و رایحه های پنهان در قهوه را نشان می دهد. همچنین قهوه فیلتر شده دارای یک طعم قوی و بسیار خوشمزه با احساس دهانی ملایم تری است. فیلترها انواع مختلفی دارند اما به طور کلی به ۳ دسته تقسیم می شوند.

کاغذی: این فیلترها دارای جنس کاغذی هستند، از انواع درختان برای تهیه آن استفاده می شود و به رنگ سفید یا قهوه ای می باشند. مانند قهوه ساز کمکس. فلزی: فیلترهای فلزی معمولا از فولاد ضد زنگ حفره‌دار و یا آلومینیوم ساخته می‌شوند و بیشتر جنبه صافی را دارند. مانند قهوه ساز فرنچ پرس. پارچه ای: فیلترهای پارچه ای عملکرد مشابه فیلترهای کاغذی دارند. یعنی روغن‌های موجود در قهوه را جذب و از عبور ذرات ریز‌ قهوه جلوگیری می‌کنند، نکته مثبت این فیلترها این است که یکبار مصرف نیستند. مانند قهوه ساز سایفون.

فیلترها علاوه بر اینکه دارای جنس های متفاوتی هستند، ویژگی های متمایز کننده دیگری هم دارند، به خصوص فیلترهای کاغذی. درنتیجه انتخاب نوع فیلتر هرچند آزادانه است اما باید مناسب دستگاه قهوه ساز باشد. یکی از اصلی ترین و مهمترین دسته بندی ها متعلق است به قهوه ساز های فیلتری. دستگاه هایی که به دلیل روش آماده کردن قهوه، به این نام شناخته می شوند.

در تعریفی بهتر، کافی میکر هایی هستند که قهوه دمی یا چکه ای یا قهوه پوراور آماده می کنند. در انگلیسی به آن قهوه سیاه گفته می شود و در منوی کافی‌شاپ ‌ها با نام قهوه‌ی تازه‌ دم درج شده است.

source: قیمت قهوه ساز فیلتری

admin بازدید : 34 1401/08/30 نظرات (0)

می دانید اهمیت کیفیت گرایندرهای قهوه کمتر از دستگاه های قهوه ساز نیست. اما مهمترین ویژگی ای که آسیاب قهوه خانگی باید آن را داشته باشند چیست؟ مهمترین نکته، در زمان خرید آسیاب قهوه این است که دستگاه قهوه ساز تان چیست؟ زیرا همانطور که میدانید نباید قهوه را با یک درجه برای همه دم افزار ها، آسیا کرد. برای هر قهوه ساز باید دانه قهوه را مناسب با آن گرید کرد. این مورد برای اسپرسو ساز ها هم اهمیت دارد. به طور مثال میزان ریز بودن قهوه در اسپرسوساز نوا ۱۲۸ و نوا ۱۴۰ یا مدل های دیگر متفاوت است.

 اگر قهوه ساز به پودر قهوه ریز نیاز دارد، درنتیجه باید بسیار یکنواخت گرید کند. در غیر این صورت به دلیل ناهمگن بودن ذرات قهوه، عصاره گیری هم بصورت یکنواخت از تمام ذرات قهوه انجام نمی شود. نکته مهم بعدی ابعاد گرایندر قهوه است. اگر قهوه ساز قابل حمل دارید، یا کاربرد آسیاب قهوه در سفر، تفریح، مهمانی، … است باید آسیاب قهوه خانگی دستی خریداری کنید.

همچنین این آسیاب ها در مقایسه با گرایندرهای برقی، سروصدای بسیار کمتری تولید می کنند. قابلیت انجام آسیاب در درجه های مختلف، ویژگی مهم بعدی است. البته این فاکتور زمانی اهمیت پیدا می کند که دارای چند دستگاه کافی میکر هستید. یا قصد دارید در آینده از قهوه ساز های مختلف استفاده کنید.

source: قیمت آسیاب قهوه خانگی عالی

admin بازدید : 46 1401/08/20 نظرات (0)

قهوه ساز های برقی مانند انواع اسپرسو ساز ها در مقایسه با قهوه ساز های دستی قیمت بالاتری دارند. علاوه بر قیمت، ابعاد و وزن این دستگاه ها زیاد است و نمی توان آنها را با خود جا به جا کرد. درنتیجه در محل کار یا حتی اگر در سفر و تفریح باشید، برای نوشیدن یک فنجان قهوه حتما باید به قهوه فروشی مراجعه کرده و نمی توانید از قهوه ساز شخصی خودتان استفاده کنید.

اما با کافی میکر های دستی تمام این مشکلات از بین می رود. این دستگاه ها دارای وزن بسیار سبکی هستند و با ابعاد کوچکی که دارند در کیف های ساده دستی هم به راحتی جا می شوند. ویژگی مثبت بعدی این دستگاه ها، عملکرد سریع و راحت شان است. با این قهوه سازها می توان بین ۵-۱ دقیقه ( بسته به نوع کافی میکر) قهوه آماده کرد.

پرفروش ترین کافی میکر دستی که در بالا هم نیز به آن اشاره کردیم، قهوه جوش یا جذوه می باشد. بعد از آن موکاپات، فرنچ پرس، قهوه ساز کمکس، V60، ایروپرس و موکا کرم هستند. برخی این از دستگاه ها عملکرد مشابهی دارند، مانند: موکاپات و موکاکرم یا کمکس و V60.

با این حال بهتر است قبل از خرید طرز درست کردن قهوه با آنها را بطور جداگانه مطالعه کنید (برای این منظور به مقالات قبلی مراجعه کنید که یکایک آنها را به طور مفصل بررسی کرده ایم). اما به تنها ابزاری که برای درست کردن قهوه با همه این دم افزارها نیاز است عبارتند از: اجاق گاز یا منبع حرارتی، آب و پودر قهوه.

کافی میکر های دستی به قهوه ساز های دمی یا قهوه ساز های نسل سوم هم شناخته می شوند، اما این دسته بندی خیلی کلی است. چون دستگاه های دم آوری قهوه به صورت دستی، هر کدام سازوکار مخصوص به خود را دارند و اصلی ترین ویژگی مشترکشان این است که اتوماتیک نیستند و تماما با دست انجام می شوند.

پیش از انتخاب و خرید یک قهوه ساز دستی لازم است با محبوب ترین آنها آشنا شوید تا بتوانید راحت تر خرید کنید. چرا محبوب تری؟ زیرا تنوع این دستگاه ها زیاد است و معرفی همه آنها خارج از حوصله این مقاله می باشد.

source: قهوه ساز دستی ارزان چی بخرم

admin بازدید : 40 1401/08/03 نظرات (0)

 قهوه ساز های مسافرتی مانند نانوپرسو، مینی پرسو، ایروپرس، ۶۰، موکاپات، فرنچ پرس در مقایسه با دیگر دستگاه های قهوه ساز تنوع کمتری دارند. اما در مدت زمان بسیار کوتاهی محبوبیت زیادی پیدا کردند. فروش زیاد این قهوه ساز ها به دلیل ویژگی های کاربردی و ایده آل آنها می باشد. 
ویژگی های مانند: دارای وزن کم و ابعاد بسیار کوچک هستند، عملکردی بسیار ساده و راحت دارند، قابل حمل می باشند، عدم نیاز به برق، به آسانی تمیز می شوند، قیمت خیلی مناسبی دارند.
همه این کافی میکر ها انواع مختلفی دارند. از نوع متریال بدنه گرفته تا اسم برند. اما عملکردِ یکسانی دارند و انتخاب هر کدام بر اساس سلیقه افراد صورت می گیرد. در این میان قهوه ساز های نانوپرسو و مینی پرسو قهوه اسپرسو آماده می کنند و به اسپرسو ساز های مسافرتی هم شناخته می شوند.
این کافی میکر ها به لوازم جانبی نیاز ندارند، اگر هم نیاز باشد، تمام وسایل به همراه دستگاه می باشد. نکته ای که نباید فراموش کنید این است که درست کردن قهوه با هرکدام از این قهوه ساز روش خاص خود را دارد. بنابراین بهتر است قبل از خرید با طرز کار آنها آشنا شوید.
source: قهوه ساز مسافرتی ارزان

admin بازدید : 60 1401/07/20 نظرات (0)

شاید برای خیلی از افراد تفاوتی نداشته باشد که قهوه ساز آنها چه چیزی باشد، آنها تنها به دنبال این هستند که قهوه ای غلیط یا سبک داشته باشند. هر چند این فرایند ساده به نظر می رسد اما کارشناسان اعتقاد دارند که هر دستگاه قهوه ساز، نتایج متفاوتی در نوع قهوه و کیفیت آن دارد.

دمای آب روی طعم استخراج شده تاثیر دارد، فشار عبور آب از روی دانه یا پودر قهوه، میزان تماس آب با قهوه، میزان قهوه و نوع مخلوط شدن قهوه با آب، همه در تولید یک قهوه ناب اثر مستقیم دارند. از انواع مدل های قهوه ساز برقی گرفته تا دستگاه های قهوه ساز قطره ای، کپسولی، دستی یا اجاقی، دستگاه اسپرسو ساز خانگی و صنعتی و انواع مختلف دیگر.

حالا شما به عنوان یک فرد تازه کار برای خرید یک دستگاه کافی میکر کدام را ترجیح می دهید؟ چقدر با دستگاه قهوه ساز آشنا هستید؟ چه نوع قهوه ای با کدام دستگاه قهوه ساز می توانید درست کنید؟ قیمت قهوه ساز چقدر است؟ چقدر دوست دارید هزینه کنید؟ دستگاه کافی میکر، آسیاب قهوه هم داشته باشد یا نه؟

وقتی به همه این موارد فکر کنید، اولین سوالی که به ذهن خطور می کند این است که قهوه ساز خوب چی بخرم؟ در واقع معیارهای مختلفی برای انتخاب و خرید قهوه ساز وجود دارد. اگر دوست ندارید صبح ها وقتی از خواب بیدار می شوید برای درست کردن یک قهوه مدت زمان زیادی صرف کنید، راحتی استفاده از قهوه ساز اهمیت زیادی دارد. یک دستگاه قهوه ساز برقی و یا یک اسپرسو ساز خانگی  تنها در چند دقیقه می تواند قهوه مورد نظر شما را آماده کند.

دستگاه ها تولید قهوه این روزها یا اتوماتیک هستند و یا نیمه اتوماتیک و یا تمام اتوماتیک. دستگاه قهوه میکر دستی یا قوری مانند نیز وجود دارد. برخی از آنها تنها با تنظیم چند دکمه در زمان مورد نیاز قهوه را آماده می کنند. در حالی که سازندگان دستگاه اسپرسو ساز تمایل دارند که دستگاه قهوه ساز منحصر به فرد تولید کنند اما قهوه میکرهای هیبریدی هم وجود دارد که قادر به درست کردن حداقل دو نوع قهوه است. داشتن دو دستگاه روی پیشخوان خانه، فضای زیادی نیاز دارد.

یک فنجان قهوه می خواهید یا به اندازه تعداد نفرات خانواده می خواهید قهوه درست کنید؟ برخی از قهوه سازها تنها برای یک یا دو نفر قابلیت درست کردن قهوه دارند و برخی برای چند نفر می توانند قهوه درست کنند. برخی از دستگاه ها نیاز به دم کردن قهوه ندارند و فورا قهوه را با فشار و بخار آب آماده می کنند. درحالی که برخی دیگر به زمان زیادی برای درست کردن قهوه نیاز دارند.

برخی از انواع دستگاه های کافی میکر قابلیت درست کردن ۱۰ تا ۱۲ فنجان قهوه را دارند. که بعضی از دستگاه های این دسته می توانند این حجم از قهوه را همزمان و یکجا آمادنه کنند، درحالی که مدل های دیگر با فاصله زمانی حداقل ۳ دقیقه پس از هر نوبت، قهوه را آماده می کنند. بنابراین در نظر داشته باشید که چه تعداد قهوه در هر بار درست کردن قهوه نیاز دارید و سپس برای خرید اقدام کنید.

source: راهنمای خرید بهترین قهوه ساز

admin بازدید : 43 1401/05/04 نظرات (0)

یکی از ضروری ترین لوازم برای باریستا داشتن و استفاده کردن از ترازوی دیجیتالی یا اِسکیل قهوه است. حال ممکن است این سوال برایتان پیش آید که باریستا فردی است که دانش زیادی در مورد قهوه و انواع روش های آماده کردن آنها دارد، پس چرا به ترازو نیاز دارد؟

 ابزاری که به باریستا کمک می کند که به بهترین نتیجه در این امر مهم برسد، استفاده کردن از تراوزی دیجیتالی است. اکنون سوالی دیگری پیش می آید و این پرسش این است که آیا ترازویی که باریستاها استفاده می کنند با ترازوهایی که در بازار موجود است متفاوت است؟ ترازویی که باریستا استفاده می کند باید ویژگی های خاصی داشته باشد؟

منظور از علوم یا دانش این صنعت یعنی به طور مثال، دقیق بداند برای تهیه یک شات اسپرسو با توجه به نوع قهوه، نوع رُست و نوع آسیاب آن، از چه مقدار دما و فشار آب و چه مدت زمانی باید استفاده کند. یا این فاکتورها در زمان درست کردن انواع قهوه های دمی یا قهوه ساز های دیگر، چه مقدار متفاوت می شوند.

در واقع ترازوی باریستا همان ترازو ها هستند. اما به این دلیل که باریستا ها از آنها استفاده می کنند، در صنعت قهوه به آنها ترازوی باریستا هم گفته می شود. با این حال ترازوی دیجیتالی که برای درست کردن قهوه از آن استفاده می شود، باید ویژگی هایی هم داشته باشد. این ویژگی ها عبارتند از:

  • دارای بازه انداز گیری از ۰٫۱ گرم تا ۳ کیلوگرم
  • از مواد باکیفیتی ساخته شده باشد که درصورت تماس با جسم داغ یا آب جوش، خراب نشود.
  • ...

و در آخر این نکته را فراموش نکنید آن چیزی که مسلم است این است که ترازویی دیجیتال در یک آشپزخانه یکی از وسایل مورد نیاز برای آشپزی است. 

source: معرفی ترازو باریستا

admin بازدید : 44 1401/04/17 نظرات (0)

برای تهیه کردن یک فنجان قهوه مثل قهوه ای که باریستا آماده می کند، بهتر است از یک ترازوی دیجیتال دقیق و مناسب استفاده کرد تا نتیجه‌ی کار مطلوب باشد. فرقی هم نمی کند میخواهید قهوه دمی آماده کنید یا قهوه اسپرسو و یا حتی قهوه ترک.

بسیاری از افراد برای درست کردن قهوه از پیمانه خودِ قهوه ساز بهره می برند. به طور مثال بر روی تمام دستگاه های اسپرسو ساز پیمانه هست. یا اینکه به طور چشمی از پودر قهوه استفاده می کنند، به خصوص برای قهوه ساز های دمی مانند کمکس، جزوه، … .

اما این کار توصیه نمی شود، حتی در صورت استفاده از پیمانه موجود بر روی دستگاه قهوه ساز. اولین سوالی که ممکن است در این زمان بپرسید، این است که چرا من اصلا باید از مقیاس استفاده کنم؟ آیا نمی توانم فقط با استفاده از پیمانه یا چشمی مقدار مناسبی از قهوه را بردارم؟

دا از اینکه دستگاه قهوه ساز شما چیست، اهمیت این مورد بسیار زیاد است چرا که اگر مقدار آب بیشتر از میزان قهوه مورد استفاده باشد، قهوه‌ای رقیق خواهید داشت و اگر از حجم آب کمتری استفاده کنید، قهوه ‌ای غلیظ و بسیار تلخ آماده می کنید.

اینجا است که ترازوی دیجیتالی قهوه به کمک ما خواهد کرد. به وسیله‌ی یک ترازوی دیجیتال می‌توان میزان قهوه مورد استفاده و حتی آب را اندازه گیری کنید و آنها را با نسبت کاملا دقیق با یکدیگر ترکیب کنید.

علاوه بر این میزان قهوه مورد نیاز برای هر دستگاه قهوه ساز متفاوت است. به طور مثال مقدار قهوه ای که برای دستگاه های اسپرسو ساز استفاده می کنید کاملا با مقدار قهوه ی مورد نیاز برای قهوه ترک یکسان نیست. یا حتی در بین دستگاه های اسپرسو ساز هم به دلیل داشتن ۲ بسکت قهوه و همچنین متفاوت بودن حجم بسکت هر دستگاه، باید از ترازوی دیجیتالی استفاده کرد.

source: چرا باید از ترازوی دیجیتالی استفاده کرد در زمان درست کردن قهوه؟

admin بازدید : 45 1401/02/31 نظرات (0)

در بین انواع قهوه ساز دمی، فرنچ پرس یکی از محبوب ترینِ این قهوه ساز ها می باشد. چراکه فرنچ پرس که یک وسیله ای است بسیار ساده برای دم کردن قهوه و چایی و انواع دمنوش ها. همچنین قهوه سازی است بسیار سبک و قابل حمل که می توان از آن در خانه، دفتر کار و شرکت، سفر، گردش، … از آن استفاده کرد.

علاوه بر این دو ویژگی عالی، فرنچ پرس یک مشخصه بسیار محبوب دیگر هم دارد و آن طرز کار بسیار راحت آن است. چه برای دم کردن قهوه و چه برای درست کردن چایی و دم نوش ها. فرقی نمیکند چه نوع نوشیدنی ای را می خواهید درست کنید، فقط کافی است مراحل زیر را طی کنید.

برای آماده کردن قهوه با قهوه ساز فرنچ پرس به ابزار اضافه ای نیاز ندارید، داشتن فرنچ پرس کافی است. در اولین قدم مقداری آب داغ را در مخزن دستگاه بریزید تا قهوه ساز گرم شود. بعد از گرم شدن مخزن، آب را دور ریخته؛ سپس دان قهوه را به میزان درشت با آسیاب قهوه پودر کنید.

یک قاشق از قهوه آسیاب شده را برای ۱۲۰ میلی ‌لیتر آب داخل قهوه ساز بریزید. آب جوش (تقریبا آب با دمای ۹۰ درجه) را آرام آرام به پودر قهوه ها اضافه کنید. درب فرنچ پرس را گذاشته (اهرم باید بالا باشد) به مدت ۳ تا ۴ دقیقه صبر کنید تا قهوه دم بکشد. بعد از گذشت این زمان اهرم را به سمت پایین بیاورید و قهوه آماده شده را داخل فنجان سرو بریزید.

دلایل زیادی است که قهوه ساز فرنچ را محبوب کردند اما کیفیت بالای قهوه دم شده و تازه نگه‌ داشتن عطر و طعم اصیل قهوه دو فاکتور بسیار مهم در این امر هستند. اما اگر در زمان درست کردن قهوه با این قهوه ساز دستی موارد زیر را رعایت نکنید، این عطر و طعم قهوه را نخواهید داشت.

source: ۵ اشتباه رایج در استفاده از فرنچ پرس

admin بازدید : 56 1401/02/20 نظرات (0)

یکی از دلایل اصلی برای خرید اسپرسو ساز، آماده کردن شیر فوم دار است. شیر فوم دار یک ماده بسیار مهم در دنیای نوشیدنی های قهوه است. چراکه بسیاری از نوشیدنی های قهوه با شیر فوم دار تهیه می شوند. مانند: کاپوچینو، لته، ماکیاتو، موکا، … .

علاوه بر این بعضی از افراد ممکن است به کافئین حساسیت داشته باشند، به همین دلیل فارق از نوع قهوه شان، به آن شیر فوم دار اضافه می کنند. چرا شیر حتما باید فوم دار باشد؟

فوم‌ گیری‌ شیر در واقع فرآیند نفوذ هوا به داخل شیر است. با ورود هوا به داخل شیر، هوا توسط ذرات پروتئین شیر محاصره شده و نمی‌ تواند خارج شود. در نتیجه شیر قوام گرفته و طعم شیرینی آن را بیشتر احساس می‌ کنیم. درصورتی که شیر معمولی خامه طور نبوده و طبیعتا با اضافه کردن این شیر به قهوه، ممکن است قهوه طعم دلچسب و خوشایندی نداشته باشد.

اما از آنجایی که اسپرسو ساز ها معمولا قیمت بالایی دارند، برخی از افراد تمایل به خرید این دستگاه ها ندارند. به همین دلیل ما ۳ وسیله کاربری دیگر را معرفی کنیم که برای فوم دار کردن شیر عالی هستند.

کف ساز شیر وسیله ای است بسیار ساده که مخصوصا برای این کار طراحی شده است. با کمک این کفساز به راحتی می توانید انواع قهوه ها در ترکیب با شیر را در ۶۰ ثانیه یا کمتر، بدون نیاز به اتصال آن به برق یا باتری.

کافیست شیر داغ و ترجیحا پر چرب را به مقدار لازم داخل کف ساز بریزید و دسته یا اهرم تعبیه شده بر روی آن را چندین بار پمپ کنید (به سمت بالا و پایین حرکت دهید، البته به تندی نه آرام). سپس زمانی که شیر به قوام مورد نظر رسید، آن را به قهوه اضافه کنید.

ابزار بعدیِ مناسب این کار، همزن های دستیِ خانگی هستند. در این روش باید شیر سرد را درون ظرفی ریخته و آن را روی شعله گاز قرار دهید. سپس در حین حرارت دیدن شیر باید با استفاده از همزن شروع به هم زدن کنید. ی است یکبار شیر فوم دار را به قهوه تان اضافه کنید تا از طعم بسیار خوشمزه آن لذت ببرید و طرفدار آن شوید.

source: فوم گیری شیر

admin بازدید : 43 1400/12/02 نظرات (0)

یکی از مهمترین مشکلاتی که افراد عاشق قهوه دارند تهیه کردن و خرید قهوه است. به خصوص اگر به مکانی سفر کنند که دسترسی به قهوه فروشی ها و خرید قهوه بسیار سخت باشد. مثلا سفر در طبیعت، … . یا افرادی که قهوه ای که در بیرون آماده می شود را دوست ندارند و ترجیح می دهند خودشان با قهوه ساز مسافرتی قهوه ی خود را آماده کنند.

پس این مشکل را چگونه باید حل کرد؟ یعنی باید همه جا دستگاه های قهوه ساز بزرگ، سنگین و جاگیر را به همراه خودشان ببرند؟ پاسخ خیر است. بلکه با خرید قهوه ساز هایی که مناسب برای این گونه سفرها هستند، می توان به راحتی این مشکل را از بین برد.

شرکت های زیادی اقدام به تولید قهوه سازی مسافرتی کرده اند که قابل حمل بوده و می توان آنها را به سفر یا حتی محل کار هم برد. اما همه آنها کیفیت و کارایی لازم را ندارند.

 

بهترین قهوه ساز هایی که می توانند در سفر کارایی بسیار زیادی داشته باشند، بدون کمترین زحمتی عبارتند از: مینی پرسو (یا اسپرسو ساز همراه)، نانو پرسو، ایروپرس، موکاپات، جزوه، فرنچ پرس، … .

همانطور که گفتیم برای داشتن قهوه در سفر به قهوه ساز، پودر قهوه و آب جوش نیاز دارد. در بالا انواع قهوه ساز ها را معرفی کردیم. اما حالا دو مورد دیگر.

برای هر دستگاه قهوه سازی، باید قهوه را مناسب با آن دستگاه آسیاب کرد. اما قهوه چه درشت آسیاب شود و چه ریز، کمترین وزن را خواهد داشت و به راحتی در ظرف و کیفی قرار می گیرد. اما آب جوش.

source: چگونه در سفر قهوه درست کنیم؟

admin بازدید : 43 1400/10/05 نظرات (0)

با افزایش نوشیدن قهوه در بین مردم و درست کردن قهوه در خانه، افراد زیادی به سمت خرید قهوه ساز برای مصارف خانگی خودشان هستند. اما در بین انبوه دستگاه های قهوه ساز بسیار متنوعی که در بازار موجود است، بهترین قهوه ساز خانگی کدام است؟

مهمترین نکته ای که در زمان خرید قهوه ساز برای استفاده در خانه باید به آن توجه کنید، نیاز و علاقه تان است. منظور از نیاز این است که روزانه زیاد قهوه می نوشید یا ۱-۲ فنجان. و علاقه هم که از ظاهر دستگاه گرفته تا نوع قهوه.

شاید بتوان گفت اسپرسو مهمترین نوع نوشیدنی قهوه است. زیرا در تمام دنیا طرفداران زیادی دارد و از طرف دیگر برای آماده کردن قهوه های محبوب دیگر مانند کاپوچینو، موکا، فلت وایت، … باید حتما از اسپرسو استفاده کرد.

به همین دلیل است که دستگاه های اسپرسو ساز متنوع ترین دستگاه ها از نظر ظاهر و زیبایی را به خود اختصاص داده اند. و خوشبختانه شرکت های بسیاری اسپرسو ساز هایی تولید کرده اند که مناسب برای مصارف خانگی است. کافی است در زمان خرید اسپرسو ساز، به کاربرد خانگی بودن اشاره کنید، آن موقع است که باید بر اساس سلیقه تان اسپرسو ساز را انتخاب کنید.

قهوه ترک یکی از راحت ترین قهوه هایی است که  می توان آن را آماده کرد و برای نوشیدن این قهوه به تنها قهوه سازی که نیاز است، جذوه یا قهوه جوش می باشد. اگر قصد خرید جزوه یا قهوه جوش دارید به جنس آن توجه کنید و بهتر است دسته آن محاظ داشته باشد تا اینکه فلزی باشد.

بعد از قهوه اسپرسو، قهوه دمی است که گوی رقابت را از قهوه های دیگر ربوده است. زیرا طعم این قهوه بسیار قوی بوده و علاوه بر این، قهوه ساز های دمی ظاهری بسیار جذاب و شیک دارند. حتی می توان از بعضی از آنها، به عنوان لوازم دکوری استفاده کرد. مانند قهوه ساز سایفون و کلد برو.

هرچند که برای درست کردن قهوه با این دستگاه ها نیاز به فیلتر مخصوص می باشد، اما اکثرا قابل حمل بوده و می توان از این قهوه ساز ها خارج از منزل هم استفاده کرد. مانند کمکس، ایروپرس، V60. فراموش نکنید به میزان مخزن این قهوه ساز ها توجه کنید. 

در انتها قهوه فرانسه، قهوه ای که می توان آن را دسته قهوه های دمی هم قرار داد؛ اگر با فرنچ پرس درست شود. اما اگر با فرانسه ساز های برقی آمادشود، تماما به آن قهوه فرانسه می گویند.

source: بهترين قهوه ساز خانگی

admin بازدید : 42 1400/09/28 نظرات (0)

اگر قصد خرید قهوه ساز دارید حتما می دانید دستگاه های قهوه ساز به طور کلی به دو دسته برقی و دستی تقسیم می شوند. در نوع برقی این دستگاه ها وظیفه عصاره گیری به عهده دستگاه است اما در انواع دستی آنها، عصاره گیری باید توسط خودِ ما انجام شود.

اما نکته مهم در این تفکیک دستگاه ها این است که برخلاف قهوه ساز های برقی که تقریبا ساز و کاری مشابهی دارند، قهوه ساز های دستی هرکار دستور العمل خاص خود را دارند. به همین دلیل ما در این مقاله طرز استفاده از پرمصرف ترین قهوه ساز های دستی را توضیح می دهیم؛ تا در زمان خرید این قهوه ساز ها بتوانید راحت تر خرید کنید.

مزیت بسیار مهم قهوه ساز های دستی این است که تجربه دم کردن قهوه از صفر تا صد را خواهیم داشت. و این مزیت لذت نوشیدن قهوه را بیشتر میکند. و این تجربه توسط محبوب ترین و پرفروش ترین قهوه ساز های دستی مانند موکاپات، فرنچ پرس، کمکس، ایروپرس، سایفون، V60، موکاکرم … هستند. بنابراین ما هم به طرز تهیه قهوه با این دستگاه ها می پردازیم.

طرز استفاده از فرنچ پرس:

فرنچ پرس هم یکی دیگر از قهوه  ساز های جذاب و قابل حمل می باشد. اما از آنجایی که برخی از مدل های آن از جنس شیشه هستند، نمی توان آنها را به هر مکانی برد. دم کردم قهوه با فرنچ پرس راحت تر از موکاپات است و مراحل زیر را انجام دهید.

  1. آسیاب کردن قهوه با اندازه متوسط-درشت
  2. ریختن قهوه داخل فرنچ پرس
  3. اضافه کردن آب جوش ۹۷-۹۳ درجه بر روی قهوه ها (میزان آب و قهوه سلیقه ای است اما معمولا  به ازای هر ۲۲۰-۱۴۰ میلی لیتر آب، یک قاشق غذاخوری قهوه)
  4. سپس درب فرنچ پرس را گذاشته و اهرم آن را به سمت بالا می آورید.
  5. بعد از گذشت ۵-۴ دقیقه قهوه دم کشیده و باید اهرم را به سمت پایین آورد
  6. درنهایت قهوه را فنجان بریزد و میل کنید.

از فرنچ پرس برای فوم دار کردن شیر و درست کردن دم نوش هم میتوان استفاده کرد.

source: طرز استفاده از قهوه ساز دستي (1)

admin بازدید : 36 1400/08/21 نظرات (0)

با بزرگ تر شدن صنعت قهوه و گسترش فرهنگ قهوه نوشی در دنیا، افراد بیشتری روز خود را با نوشیدن قهوه آغاز می کنند. حال برای اینکار یا خود اقدام به خرید قهوه ساز می کنند یا به قهوه فروشی ها مراجعه کرده و از قهوه های آماده آنها استفاده می کنند.

اگر جز افراد دسته دوم هستید که هر روز قهوه های آماده می نوشید، توصیه می کنیم خودتان دستگاه قهوه ساز خریداری کنید. با این کار هم در زمان و هزینه به میزان قابل توجهی صرفه جویی کردید، و هم از کیفیت و طعم اصلی قهوه تان اطمینان خاطر پیدا می کنید.

برای این کار کافی است به بازار مراجعه کنید و دستگاه مورد نظرتان را بخرید. اما قبل از خرید باید به نکاتی توجه کنید که در انتها از خریدتان راضی باشید. این نکات عبارتند از:

اولین و مهمترین فاکتوری که باید به آن توجه کنید این است که به چه قهوه ای علاقه دارید و آن قهوه را چه قهوه سازی آماده میکند. به طور مثال اگر طرفدار قهوه های دمی هستید باید از دستگاه هایی مانند قهوه ساز کمکس، سایفون، ایروپرس، V60، … استفاده کنید.

اما اگر به اسپرسو یا قهوه های ترکیب شده با شیر علاقمند هستید، باید از حتما از اسپرسو ساز استفاده کنید. زیرا تنها دستگاهی که هم میتوان با آن قهوه درست کرد و هم شیر را فوم دار، انواع اسپرسوساز ها هستند.

حتما به تعداد فنجان قهوه ای که روزانه درست می کنید توجه کنید. این مورد بیشتر در قهوه ساز های برقی اهمیت دارد. البته در قهوه ساز های دستی، باید به مخزن دستگاه توجه کنید که معمولا تعداد فنجان قهوه ای را که میتوان با آنها درست کرد، بر روی دستگاه درج شده است.

source: خرید قهوه ساز باکیفیت

admin بازدید : 53 1400/06/06 نظرات (0)

قهوه فرانسه از جمله رایج ترین انواع نوشیدنی قهوه در دنیا است. زیرا برای آماده کردن این قهوه، نیاز به خرید قهوه ساز مخصوص به آن می باشد. همچنین با روشی متفاوت از سایر قهوه ها یعنی قهوه اسپرسو و قهوه ترک و تقریبا قهوه دمی آماده می شود.

ویژگی مثبت دیگر قهوه فرانسه این است که هم میتوان آن را ساده نوشید و هم میتوان با شیر ترکیب کرد. چه شیر ساده باشد و چه فوم دار.

قهوه فرانسه چیست؟ 

وقتی به منوی کافی شاپ ها نگاه میکنید، حتما چشم تان به قهوه فرانسه خورده است. قهوه فرانسه، قهوه ای است که برای اولین بار در شور فرانسه و در سال ۱۷۱۰ متولد شد. و فرانسوی ها با قهوه سازی به نام فرنچ پرس آن را تهیه می کردند.

به مرور زمان نوشیدن این قهوه نه تنها در کشور فرانسه رواج پیدا نکرده بلکه به سرعت در دنیا طرفدار پیدا کرد. به ویژه در قاره اروپا و آمریکا. یادتان باشد فرانسه کافی یک روش تهیه قهوه است. پس، از مراجعه به قهوه فروشی و خرید قهوه (دانه قهوه) پرهیز کنید.

طرز تهیه: قهوه ساز مخصوص قهوه فرانسه، فرنچ پرس و فرانسه ساز که ما در اینجا با فرنچ پرس این کار را انجام میدهیم. آماده کردن قهوه فرانسه در زمان کوتاهی انجام می شود و کافی است مراحل زیرا انجام دهید.

  • خرید قهوه و آسیاب کردن آن با درجه درشت
  • استفاده از آب با درجه ۹۳-۹۰ درجه سانتیگراد
  • ریختن آب جوش در قهوه ساز فرنچ پرس برای گرم کردن قهوه ساز
  • ریختن قهوه آسیاب شده درون فرنچ پرس ( برای هر فنجان ۲-۱ قاشق غذاخوری)
  • ریختن آب جوش بر روی قهوه (آب باید روی سطح قهوه را بپوشاند).
  • تقریبا ۳۰ ثانیه صبر کنید تا قهوه های آسیا شده به اصطلاح شکوفه بزنند.
  • اضافه کردن مابقی آب به صورت دورانی و تا میزان لازم.

بعد از گذشت ۵-۳ دقیقه قهوه آماده است.

source: طرز تهيه قهوه فرانسه

admin بازدید : 52 1400/03/25 نظرات (0)

دنیای مربوط به خرید قهوه و درست کردن آن آنقدر بزرگ است که روز به روز به دستگاه های قهوه سازی که وارد بازار می شوند، اضافه می شود. این قهوه ساز ها تنوع بسیار زیادی دارند. و جالب این جاست که درست کردن قهوه با هرکدام از آنها، طعم جدیدی از قهوه را ایجاد میکند.

با اینکه این قهوه ساز ها روش خاص خود را برای دم کردن قهوه دارند، اما به طور کلی دستگاه های قهوه ساز به دو دسته تقسیم می شوند.

  • قهوه ساز های دستی
  • قهوه ساز های برقی

نقطه اشتراک این قهوه ساز ها این است که محصول نهایی که به ما می دهند قهوه است. اما این قهوه ها از لحاظ طعم با یکدیگر متفاوت است. چرا؟! زیرا این هرکدام از این قهوه ساز ها امکانات متفاوتی دارند. مانند:

قهوه ساز دستی: قهوه ساز هایی که در این دسته قرار دارند، تنوع بسیار بسیار زیادی دارند. از قهوه ساز های نسل سوم گرفته تا جزوه قهوه ترک، دَله قهوه عربی، موکاپات،  … . قهوه در این قهوه ساز ها یا از همنیشینی قهوه با آب جوش تهیه می شود یا از طریق جوشاندن قهوه در آب جوش.

این قهوه ساز ها ویژگی های مثبتی دارند که خیلی از افراد حاضر به خرید قهوه ساز های برقی و چشم پوشی از این ویژگی ها نیستند. این خصوصیات شامل موارد زیر است.

  • نظارت کامل و دقیق بر روند دم کشیدن قهوه
  • پر شدن فضا از عطر قهوه
  • قیمت پایین تری در مقایسه با قهوه ساز های برقی دارند.
  • قابل حمل هستند و میتوان آنها را به محل کار، گردش، مسافرت، … به همراه برد.

 

source: انواع قهوه ساز دستی و برقی

admin بازدید : 52 1400/02/30 نظرات (0)

امروزه آماده کردن قهوه به لطف خرید قهوه ساز های بسیار متنوعی که در بازار موجود می باشد، بسیار راحت است. قهوه ساز هایی که هم برقی هستند، هم دستی، هم قابل حمل و هم ثابت. یکی از پرفروش ترین، پرکاربرد ترین و راحت ترینِ این قهوه ساز ها، قهوه ساز فرنچ پرس می باشد.

لوازم مورد نیاز:

  • کتل یا کتری
  • آب
  • دانه قهوه
  • آسیاب قهوه

طرز تهیه:

برای درست کردن قهوه ای بسیار خوشمزه و دلنشین مراحل زیر را انجام دهید.

اولین کار خرید دانه قهوه می باشد. هرچقدر دانه های قهوه تازه تر باشند، عطر و طعم قهوه بهتر است. دانه های قهوه در بازار یا عربیکا هستند یا روبستا. اینکه کدام یک را انتخاب کنید، بستگی به سلیقه شما دارد. معمولا یا عربیکا است و یا اگر قهوه، ترکیبی از عربیکا و روبستا باشد، ترکیبی را خریداری می کنند که درصد عربیکای آن بیشتر باشد.

در این مرحله نیاز به آسیاب قهوه داریم. زیرا برای درست کردن قهوه با فرنچ پرس باید دانه های قهوه را به صورت درشت آسیاب کرد. برای آماده کردن قهوه با فرنچ پرس به آبی با درجه تقریبا ۹۰ درجه سانتی گراد داریم.

بعد از به جوش آمدن آب، دانه های درشت قهوه را در مخزن فرنچ پرس ریخته و بر روی آنها آبی که آماده کرده بودیم را می ریزیم. درب  فرنچ پرس را میگذاریم و اهرم آن را به سمت بالا میکشیم. بعد از گذشت چند دقیقه قهوه ما آماده است و می توانیم آن را میل کنیم.

source: طرز تهيه قهوه با فرنچ پرس

admin بازدید : 58 1400/02/01 نظرات (0)

علاقه برخی از افراد به قهوه به حدی است که روزانه بیشتر از یکبار اقدام به خرید قهوه می کنند. بنابراین اگر بخواهند برای نوشیدن یک فنجان قهوه به کافی شاپ مراجعه کنند، علاوه بر اینکه زمان زیادی را تلف می کند، مقرون به صرف هم نیست.

فرنچ پرس که خیلی قبل تر از اینکه ما به دنیا بیایم به صنعت قهوه وارد شده بود، برای اولین بار در سال ۱۹۲۹ در ایتالیا و توسط آتیو کالیمانی اختراع شد.

قهوه ساز فرنچ پرس یک دستگاه ساده ای است که علاوه بر ظاهرش قهوه ای ملایم، خوش بو، خوش عطر و به طور کلی یک قهوه ی تمام عیار را آماده می کند. این قهوه ساز از یک استند یا پایه ی نگهدارنده قوری، مخزن استوانه ای قهوه و آب، فیلتر فلزی و یک اهرم پرس که متصل به درب قهوه ساز است، تشکیل شده است.

قهوه ساز های خانگی انواع مختلفی دارند که ما در اینجا به بررسی یکی از محبوب ترین قهوه ساز ها یعنی فرنچ پرس می پردازیم.

دم کردن قهوه با فرنچ پرس به راحتی خوردن یک لیوان آب می باشد. بعد از خرید قهوه ساز فرنچ پرس برای آماده کردن قهوه با آن باید ابتدا قهوه ی آسیاب شده را در مخزن بریزم. سپس آب جوش را به صورت دورانی و به آرامی به قهوه ها اضافه می کنیم. بعد از گذشت چند ثانیه درب قهوه ساز را بر روی دستگاه قرار میدهیم.

در این زمان اهرم پرس باید در بالاترین حالت خود باشد. بعد از تقریبا ۵ دقیقه، اهرم فشار را به سمت پایین به حرکت در می آوریم و قهوه ی آماده شده را به داخل فنجان می ریزیم.

اینجا لازم به ذکر است که برای داشتن قهوه ای بهتر باید چند نکته را رعایت کرد:

  • درجه آسیاب قهوه باید درشت باشد.
  • آب مورد استفاده باید جوش و تقریبا ۹۳ درجه سانتی گراد باشد.
  • قهوه نهایی فرنچ پرس را قهوه ی فیلتری می گویند، اما چون فیلتر مورد استفاده فلزی می باشد، روغن قهوه از بین نمی رود و همچنین کافئین زیادی هم دارد.
  • میزان برشتگی یا رستاین قهوه معمولا ملایم ( مدیوم رست )  می باشد.
  • قهوه ی حاصل از فرنچ پرس قهوه ی دارای کرما یا خامه ی زیادی نیست.

source: كاربرد فرنچ پرس

admin بازدید : 86 1400/01/25 نظرات (0)

چه اقدام به خرید قهوه آماده کنید، چو خودتان بخواهید آم را آماده کنید، برای درست کردن قهوه دو روش وجود دارد. که این دو روش بیشتر از سایر روش ها مورد استفاده قرار می گیرند. عبور آب جوش از قهوه آسیاب شده یک روش؛ و روش دیگر دم کردن قهوه با آب تقریبا جوش است.

هر دوی این روش ها قهوه های مخصوص به خود را دارند که به قهوه اسپرسو و قهوه فیلتری شناخته می شوند. این قهوه ها طرفداران بسیار زیادی دارند و با اینکه در ظاهر مشابه یکدیگر هستند، اما بسیار متفاوت اند.

قهوه اسپرسو رایج ترین و محبوب ترین نوع قهوه در تمام دنیاست. زیرا علاوه بر اینکه خودش به تنهایی یک قهوه است، بلکه پایه بسیار دیگری از قهوه ها هم می باشد. قهوه هایی مانند: قهوه لاته، کاپوچینو، آمریکانو، فلت وایت، … . در واقع اسپرسو تنها قهوه ای است که این ویژگی را دارد.

اسپرسو از گذر آب جوش از قهوه های آسیاب شده در مدت زمان بسیار کوتاهی آماده می شود. (زمان تقریبی آماده شدن قهوه اسپرسو ۳۰ ثانیه است). به همین دلیل قهوه ای قوی، غلیظ و متراکم با طعم جذاب درست می شود.

همچنین بر روی اسپرسو، لایه ای کرمی تا قهوه ای رنگ ایجاد می شود که به این لایه کرما گفته می شود. هرچقدر رنگ کرما بازتر باشد و دیرتر از بین برود، قهوه اسپرسو باکیفیت تر است.

با خرید اسپرسو ساز می توانید این قهوه خوشمزه را به راحتی درست کنیم. اسپرسو ساز ها انواع مختلفی دارند که باید دقت کنید کدام یک برای شما مناسب تر است.

و اما روش دوم درست کردن قهوه، یعنی روش فیلتری یا روش پور اور (pour over and drip). در این روش هم، قهوه از عبور آب تقریبا جوش از قهوه آسیاب شده عبور میکند؛ اما با این تفاوت که آب به اندازه ای که برای اسپرسو جوش است، در این روش نیست.

آب مناسب برای قهوه های فیلتری آب با درجه ۹۳-۹۶ درجه سانتی گراد است. یعنی آب جوشی که حدود ۱ دقیقه از روی حرارت برداشته شده است. همچنین برعکس قهوه اسپرسو که آب خیلی سریع از پودر قهوه عبور میکند، آب به آرامی به قهوه ها اضافه می شود.

برای درست کردن قهوه فیلتری باید آب را به آرامی و به صورت چند مرحله ای به قهوه ها اضافه کرد. همین کار باعث می شود عصاره قهوه بیشتر از آن خارج شود. درنتیجه قهوه ای خواهید داشت با طعم های پیچیده. و در مقابل مدت زمان آماده شدن قهوه فیلتری بیشتر از اسپرسو است.

علاوه بر آب، عصاره قهوه از فیلتری عبور میکند که روغن قهوه را گرفته و قهوه ای شفاف و یکدست درست میکند. با خرید قهوه ساز های کمکس، V60، ایروپرس، … می توانید این قهوه خوشمزه را آماده کنید. این قهوه ساز ها در مقایسه با اسپرسو ساز قیمت کمتری دارند اما باید فیلتر های آنها را هم خریداری کنید. که این فیلتر ها قیمت زیادی ندارند.

source: تفاوت قهوه دمی و اسپرسو

admin بازدید : 59 1400/01/03 نظرات (0)

قهوه این نوشیدنی محبوب و دوست داشتنی جز یکی از روتین های روزانه بسیاری از افراد تبدیل شده است. در حدی که این افراد به جای داشتن یک قهوه ساز، اقدام به خرید قهوه ساز های متفاوت می کنند.

زیرا قهوه این ویژگی را دارد که کافی است فقط یکبار آن را امتحان کرد. بعد از آن چنان شیفته آن می شوید که دوست دارید همیشه قهوه همراتان باشد، و قهوه های متفاوتی را بنوشند. به همین دلیل تلاش میکنید راه های متفاوت درست کردن قهوه را امتحان کنید. این روش ها عبارتند از:

انواع روش دم کردن قهوه و قهوه ساز هایشان

اسپرسوساز: اسپرسو پرمصرف ترین نوع نوشیدنی قهوه است. زیرا علاوه بر اینکه طعم بسیار جذابی دارد، پایه بسیاری از قهوه های دیگر هم می باشد. روش درست شدن قهوه اسپرسو به صورت عبور آب جوش از قهوه آسیاب شده است. این کار به وسیله خرید اسپرسوساز انجام می شود.

قهوه ترک: قهوه ترک سنتی ترین روش تهیه قهوه به حساب می آید. دقیقا تاریخ پیدایش قهوه ترک مشخص نیست اما بسیاری شرروع آن را از دربار عثمانی (ترکیه امروزی) می دانند.

قهوه فرانسه: درنهایت می رسیم به آخرین و جدید ترین روش درست قهوه که به آن قهوه فرانسه می گویند. قهوه فرانسه در مقایسه با قهوه های دیگر سبک تر و رقیق تر می باشد.

قهوه دمی: قهوه های دمی مخصوص نسل سوم هستند. صنعت قهوه دارای سه نسل یا سه موج می باشد که موج سوم آن تحول اساسی در صنعت قهوه و قهوه ساز ها ایجاد کرد.

source: انواع قهوه ساز

admin بازدید : 57 1399/05/17 نظرات (0)

رقي نمي كند در چه مكاني و با چه افردي باشيد، وقتي صحبت در مورد قهوه و خريد قهوه ساز به ميان مي آيد، هميشه سه نوع نوشيدني قهوه هستند كه بيشترين صحبت ها درباره آنها انجام مي شود.

قهوه ترك، قهوه اسپرسو و قهوه فرانسه، محبوب ترين و پر استفاده ترين نوشيدني هاي قهوه در بين ايرانيان و جهانيان مي باشند.

براي نوشيدن يك فنجان از اين سه قهوه لازم نيست كه حتما به قهوه فروشي و يا كافي شاپ مراجعه كنيد. با خريد قهوه ساز مخصوصِ آن نوشيدني قهوه، مي توانيد در هر مكاني قهوه مورد علاقه تان را آماده كنيد.

اين نوشيدني هاي گرم با اينكه هر سه از دانه هاي قهوه آماده مي شوند، ولي دستگاه قهوه ساز، روش تهيه، لوازم جانبي قهوه ساز، طعم و عطر مخصوص به خود را دارند و كاملا متفاوت از هم مي باشند.

قبل از اينكه به بررسي هر يك بپردازيم و تفاوت هاي آنها را بيان كنيم، بايد به اين نكته اشاره كنيم كه دانه قهوه همه ي نوشيدني هاي قهوه يا روبستا هستند، يا عربيكا و يا تركيبي از هر دو. اين به اين معناست كه شما با خرید دان قهوه عربيكا و روبستا مي توانيد تمام قهوه را تهيه كنيد.

لازم به ذكر است كه تفاوت هاي قهوه ترك، اسپرسو و فرانسه را در انتهاي متن در يك جدول براي مطالعه سريع قرار داده ايم.

قهوه ترك چيست

شايد با شنيدن نام قهوه ترك، فكر كنيد كه اين قهوه مربوط مي شود به نوع خاصي از دان قهوه كه خواستگاه آن كشور تركيه مي باشد، اما اينطور نيست.

قهوه ترك يك روش دم كردن قهوه است با دستگاه قهوه سازي كه مانند شير جوش است ولي به آن جزوه يا ابريك مي گويند.

روش دم كردن قهوه با جزوه به اين صورت مي باشد كه، پودر قهوه را به همراه آب به داخل جزوه ريخته و روي حرارت ملايم قرار مي دهيم، به محض اينكه قهوه از كنار ظرف شروع به جوشيدن كرد، قهوه جوش را از روي شعله برداشته و قهوه را داخل فنجان مي ريزيم.

source: خوشمزه ترين قهوه

درباره ما
Profile Pic
فروش بهترین قهوه ها , فروش انواع اسپرسو ساز خانگی در قهوه دات کام , خرید ارزان تجهیزات کافی شاپ , فروش اینترنتی انواع بلندر , پر طرفدار ترین قهوه ساز ها , تجربه خوشمزه ترین دانه های قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه دات کام بی نظیرترین قهوه ها با اسپرسو ساز های صنعتی در فروشگاه قهوه دات کام , خرید اینترنی متنوع ترین فرانسه ساز ها در فروشگاه ما , تجربه به یاد ماندنی مزه قهوه با خرید انلاین اسپرسو ساز های صنعتی قهوه دات کام , لوازم آشپرخانه فروشگاه قهوه دات کام شامل با کیفیت ترین وافل ساز ها، اسنک و ساندویچ ساز، کف زن و خامه سازه ها است , بهترین خرید اینترنتی لوازم باریستا
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 225
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 68
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 161
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 250
  • بازدید ماه : 2,278
  • بازدید سال : 15,384
  • بازدید کلی : 39,927